1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne & PC] Forza Horizon 5

Discussie in 'Games' gestart door Alexknl, 27 okt 2021.

  1. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.445
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Een nieuwe Mariokart zou ook fijn zijn.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  2. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Liever als launch-game op een nieuwe fatsoenlijke Nintendo home-console …
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  3. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Dat online gebeuren werkt ook nog voor geen meter.
     
    Yi-Long en Jorrie vinden dit leuk.
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Tot nooit!
     
    Servantes vindt dit leuk.
  5. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030



    Wauw :')
     
  6. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Zitten idd nog wel wat bugs en dingetjes in. Is te verwachten natuurlijk, en over het algemeen is het meeste wel smooth, maar gisteravond bij online races was het echt een zootje qua positie op de baan en AI racers die gewoon stil blijven staan, en in de offline waren er bij mij helemaal geen auto’s op de weg (vandaag weer wel gelukkig).

    Het canyon gedeelte is erg mooi maar had ook wel veel last van laat inladende textures (opzichtige pop-in) op de XBO X in dat gedeelte.

    Kreeg ook vanuit het niets iets van 17 driver points (‘refunded’) toen ik vandaag begon, en een event (Horizon Arcade) kan ik niet starten want iets van ‘no valid stuntparty’ (‘description, yeah!’).

    Maar goed, doe gewoon een beetje de shit wat wel werkt natuurlijk.

    Edit; Ook lekker, voor die Festivals heb je opdrachten, meestal wel leuk, dus dan rij je 10 km naar zo’n destination waar je die opdracht kunt beginnen, dus dan heb je even tijd onderweg om een straat race aan te gaan, dus dat doe je, die win je, en vervolgens is die hele opdracht voor dat festival compleet verdwenen. Zucht.
     
    Laatst bewerkt: 12 nov 2021
    RemcoM vindt dit leuk.
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.445
    Leuk Bevonden:
    3.416


    Haha, compleet met leren race handschoenen. Nice!@ :D:thumbs:
     
    RemcoM vindt dit leuk.
  8. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Kleine tip voor 1 van de Seasonal events/challenges van deze week, namelijk de ‘Letting off Steam’ championship. Had hem gisteravond even geprobeerd en merkte al snel dat ik volkomen kansloos was in de eerste race, dus hoogst haalbare was 8ste of 9de, en alles en iedereen reed makkelijk langs me, veel hogere straight speed, en de nummer 1 lag dik 10 seconden voor bij de finish.

    Wat ik dus deed, en wat de meesten zullen doen, is dat je dan je eigen auto gaat upgraden, dus betere bandjes, spoilertje, etc. Je probeert hem sneller te maken binnen de klasse, snellere acceleratie, betere handling, whatever. Ook een andere auto gekocht, zelfde gedaan, goede set-up gedownload, etc etc.

    Had geen zin. CPU schaalt gewoon mee. Werd alsnog aan alle kanten voorbij gereden, blijft gewoon hangen op 8ste of 9de plaats.

    Niet doen dus.

    Nu ben ik een genie, dus vandaag bedacht ik, met al mijn wijsheid; CPU schaalt mee, dus ik kies/koop de slechtste auto. Audi gekocht, laagste waarde ongeveer van de beschikbare bolides, helemaal niets getuned of veranderd aan de set-up, Hello Kitty skin erop gegooid want ik ben fucking gay, en in de eerste race kon ik prima meekomen, 3de geworden, en de volgende 2 races eerste, dus klusje geklaard.

    TLDR; CPU schaalt mee, dus soms loont het om je eigen auto zo laag mogelijk te zetten, wanneer je merkt dat je met upgrades etc geen fucking kans maakt.
     
    Zifnap en RemcoM vinden dit leuk.
  9. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Toevallig een auto weggegeven via Gift drop?

    Je krijgt namelijk de Skillpoints terug die je hebt uitgegeven aan auto's die je weggeeft.
    (ik krijg namelijk ook netjes m'n skillpoints terug als ik m'n Willy's Jeep weggeef, nadat ik de Super Wheelspin heb unlocked).

    Tip:
    Willy's kopen via het Car Collection scherm, kun je ze sneller kopen met Y (40k), 5 skillpoints via het upgrade menu toevoegen voor een superwheelspin en 7000xp, en vervolgens de Willy's weggeven.

    Hierdoor level je sneller, unlock je een Super Wheel Spin en heb je redelijk snel je 40k + winst terug verdient.

    De skillpoints krijg je na een dag gewoon weer terug.
     
    Yi-Long vindt dit leuk.
  10. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Ligt het aan dat ik beter moet worden, of is het met een stuur en pedalen (Thrustmaster TMX Pro) echt zo lastig om je auto recht uit een bocht te krijgen? Ik sta continue achterstevoren tenzij ik heel voorzichtig rijd, maar dan maak ik geen enkele kans om een race te winnen. Met controller is het veel makkelijker!

    In F1 games heb ik geen enkel probleem met het stuur, daar heb ik juist het idee dat ik met stuur veel meer controle heb...
     
  11. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Nee, had alleen een dubbele audi ofzo weggegeven, maar daar had ik volgens mij nog niks mee gedaan, zeker geen 17 punten in geinvesteerd, want dat doe ik alleen bij auto’s die me echt bevallen. Natuurlijk wel een paar skillpoints bij sommige cars, waarbij het cheap is, dus even snel een goedkope 5000xp of wheelspin ofzo unlocken, maar de enoge auto die ik heb weggegeven had ik niet/nauwelijks gebruikt, en sowieso eerste dag, dus dan zal ik niet zoveel XP points in 1 auto hebben gestoken.

    Die tip van die Jeep had ik idd al meegekregen, maar gezien hoe makkelijk je nu al auto’s verdient/krijgt wil ik de lol voor mezelf niet verpesten door al teveel te snel te krijgen via deze methode. Dan heb je straks binnen 2-3 weken eigenlijk alles wat je wilt zonder er echt voor gespeeld te hebben, en dan denk ik dat ik weinig motivatie zal hebben om verder te spelen.
     
  12. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Gisteren een uurtje gespeeld, maar ik word nu al gek van de laadtijden. Het wordt tijd voor een series X denk ik zo.

    Verder is dit mijn eerste ervaring met de horizon serie, al heb ik Forza 1 t/m 7 wel allemaal veel gespeeld. Tot nu toe bevalt het goed en vermaak ik me prima.
     
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Racen jullie ook altijd naar de race toe ipv FT??? Ik vind het heerlijk. :D
     
    RemcoM vindt dit leuk.
  14. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Forza is echt een controller game en heeft imo nooit lekker met stuurtje gefunctioneerd.
     
  15. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Naar veel races/events kun je geen Fast Travel gebruiken, dus soms probeer ik dan ergens in de buurt een FT punt te vinden, maar vaak is het dan nog een klere-eind rijden.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  16. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Dat vind ik juist het leukste.
     
  17. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Soms wel, soms niet. De ene keer rij je in een fijne auto en is het weertje mooi en is het een leuke route, en de andere keer wil je gewoon even snel door met je volgende race, ipv eerst 12km rijden.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Neem de Ford Bronco uit 2020 volgens mij. Upgraden naar S1 800 ongeveer en je hebt een heerlijke bak die gelukkig weinig uit zichzelf drift. Gaat wel 150 MPH halen. :thumbs:
     
  19. Chrizzle

    Chrizzle Active Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    756
    Ik neem altijd de Ford Mustang Hoonigan als ik ergens heen moet. Per ritje 30 skillpoints helemaal prima.
     
    RemcoM en Yellow 13 vinden dit leuk.
  20. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Jammer! Ik heb me al suf zitten zoeken naar andere instellingen, het lijkt erop dat je op pc nog wat meer opties hebt daarvoor maar daar heb ik weinig aan

    Mezelf kennende blijf ik nog wel even proberen maar als ik echt geen enkele race kan winnen switch ik uiteindelijk misschien toch naar controller
     

Deel Deze Pagina