Dat zeiden ze over Bethesda ook. Maar ik denk wel dat een game als CoD meer geld oplevert als multiplatform game dan als exclusive.
Next-gen bloedmooie nieuwe World of Warcraft exclusive op Xbox/GP zou natuurlijk best een biggie zijn.
WoW is na CoD of samen met nog steeds de meest winstgevende game van Acti Blizz, een Warcraft 4 komt er nooit meer .
Door alle schandalen van Acti-Blizz, is dit gewoon een koopje geweest voor MS. Sowieso pocketchange voor dat bedrijf. Ergens vind ik het prima, hopelijk gaat MS eens flink met de bezem door Acti-Blizz....aan de andere kant heb ik het niet zo op zoveel games onder 1 dak. Concurrentie is goed voor de games-industrie.
Als games niet exclusief worden. Wat heb je dan nog voor business case om 70 miljard dollar uit te geven? Of is die 70mld slechts een klein deel van wat MS in kas heeft?
De studios. Een goede game studio start je niet zomaar door er wat geld tegenaan te gooien, dat moet echt veel tijd hebben met een team van experts. Zie Amazon en hun games divisie. Door Activision te kopen heb je weer een aantal bewezen studios in je portfolio om op projecten te kunnen zetten.
Geld is geen probleem bij ms en het wordt toch alleen maar minder waard. Wel komisch dat spyro en crash nu van Microsoft zijn
Je hebt er alleen zo weinig aan als je geen nieuwe succesvolle IP's lanceert en op oude successen met kleine aanpassingen probeert te blijven cashen. Dat zal in enkele gevallen zoals Fifa misschien lukken maar dat zorgt niet voor meer marktaandeel Xbox/Microsoft.
Die 70 miljard hadden ze natuurlijk ook kunnen gebruiken om al het grote talent aan te trekken en flink te investeren in nieuwe studio’s en IPs. Maar goed, we zien wel waar dit heen gaat.