1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] [Algemeen] Nieuwtjes, geruchten en discussie

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 28 feb 2013.

  1. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Maar dat kunnen ze nu toch ook met de nieuwe studio's die ze hier uit krijgen? Met als voordeel dat deze al op elkaar ingewerkt zijn.
     
  2. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Call of duty fees van de playstation user base en world of warcraft fees van de pc user base. Easy money
     
    Tyrant vindt dit leuk.
  3. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    en nog steeds geen fatsoenlijke exclusive uitgebracht
     
    Daz en Matrix vinden dit leuk.
  4. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Forza Horizon 5.
     
  5. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Ik vond hem eigenlijk wel tegenvallen, gewoon exacte kopie van vorige delen alleen dan wat opgepoetst. Je verwacht met zo'n Horizon game toch wat meer spektakel.
     
    Yi-Long en Alexknl vinden dit leuk.
  6. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    leuk een racespelletje
     
  7. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    GAME!
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ik denk dat Gran Turismo wel de vloer gaat aanvegen met Forza.

    Alleen Elder Scrolls ga ik missen (behalve wellicht nieuwe IPs). Dus misschien op mn 40e aan de Xbox weer.
     
    Reckuuza en Jorrie vinden dit leuk.
  9. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    weetje ik dacht dus van ah dus heel ver edg nog maar eig is dat niet zo

    Godverdomme
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    The Settlers lijkt me leuk voor mijn Steam Deck straks ;)
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  11. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Maar dan hadden ze pas over 4 jaar de eerste games gehad van die studio's. Nu krijgen ze wel meteen de revenue van de games waar de studio's al mee bezig zijn en kunnen gelijktijdig bezig om de te kijken hoe ze de bestaande studio's kunnen verbeteren
     
    Yi-Long vindt dit leuk.
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ze krijgen nu toch 10.000 extra werknemers dus snap niet helemaal wat Yi-Long bedoelt met ze hadden ook talent kunnen kopen. Want dat is exact wat ze hebben gedaan.
     
  13. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Ik begrijp dat argument van immediate revenue uiteraard, vooral met Candy Crush, CoD en World of Warcraft, maar toch, ik vind 70 miljard wel heel erg veel geld. Uiteindelijk verdien je dat ook heus wel weer terug, maar wanneer ik persoonlijk kijk naar de IPs van Activision dan heb ik ook iets van “Die zijn wel een beetje Over The Hill” …

    Als het om de console wars en in MS’ geval dus de inzet op GP, dan kun je je afvragen of ze niet ‘gewoon’ (I know) Nintendo hadden kunnen overkopen (geschatte waarde 55 miljard), maar volgens mij heeft MS dat als een geprobeerd en werden ze toen letterlijk weggelachen door Nintendo.



    10,000 werknemers =/= 10,000 talent natuurlijk. Daar zitten ook veel suits, administratie, sales, etc etc bij. Voor 70 miljard hadden ze best veel leuke licenties kunnen kopen en enthousiast talent kunnen aantrekken, ook vanuit Activision zelf, als je daar bepaald talent op het oog hebt.

    We gaan zien wat dit brengt uiteraard. Ik zelf vind het erg veel geld maar ik heb ook geen goed zicht op de dagelijkse/jaarlijkse revenue uit Activision software/diensten, en MS wel, dus er zal vast een idee achter zitten.

    Puur als clueless gamer en consument had ik zo’n grote investering maybe liever in een andere richting gezien.
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Hoe zou jij anders nieuwe gamestudios/talent aan je willen koppelen dan? Wat bedoel je met investeren in huidige studios? Wie zegt niet dat ze en en doen?

    Het businessmodel is juist onwijs helder. De toekomst is gamepass, dan wil je de meest uitgebreide collectie hebben. Waar mensen op gamen boeit dan totaal niet meer.
    Daarnaast is dit een onwijs winstgevend bedrijf. Call of Duty brengt miljard per jaar in het laatje, shit als Hearthstone/WoW wordt bizar veel gespeeld en ze hebben nu een goeie mobile game developer waar het geld ook gewoon dagelijks vanzelf binnenstroomt.
    En wie zegt dat deze gamestudios geen nieuwe IPs gaan maken? Ik zie het niet gebeuren dat men opeens nu een exclusive Spyro game gaat maken voor de Xbox, daar zitten de fans niet.


    Daarnaast, Microsoft is deel van de big 4. Daar is geld geen issue, 70 miljard is veel maar 'te duur' komt daar niet voor. Ze hebben bizar veel liquiditeit, dat geld staat stil, kun je beter dat investeren in een model wat je dagelijks leip veel geld gaat genereren.


    Alles is juist overduidelijk aan dit business model. Het is een logische en goeie beslissing, dus ik weet niet in welke richting jij had gekeken,
     
    Matrix en Reckuuza vinden dit leuk.
  15. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Bij een overname die met zo veel geld gepaard gaat kun je eigenlijk niet aankomen met argumenten beginnend met "ik vind". Hier moet je ondanks dat je natuurlijk wel je eigen mening mag hebben vooral naar the bigger picture kijken
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  16. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Ik gaf ook al aan dat die investering zichzelf wel zal terugbetalen en dat het niet onlogisch is.

    Ik zei dat ik, als gamer en consument, persoonlijk, liever andere keuzes/investeringen gezien zou hebben wanneer we de beschikking hebben over zulke bedragen.

    Je kunt een Akira Toriyama benaderen, hem 1 miljoen per jaar salaris voorstellen en hem o.a. laten meewerken aan het hoofd van een nieuwe een nieuwe JRPG, en een Dr Slump game.

    Je kunt het PES team overnemen qua devs en de licenties voor de grote competities kopen, en daarin investeren.

    Ik ben van mening dat je als een MS, Sony en Nintendo ook moet investeren in diverse genres, zoals een goede tennis game of een nieuwe arcade snowboard game. Games waar wel behoefte aan is, waar relatief weinig dev-time in hoeft te zitten, en waar je enthousiaste gemotiveerde devs voor kunt vinden die wellicht al eerder goed werk hebben geleverd op dat soort games.

    Je kunt een Pearl Abyss opkopen, dan heb je meteen een van de meest getalenteerde en meest veelbelovende nieuwe studios in je gelederen, met een veelbelovende new-gen Pokemon style game wat sowieso een echte system-seller zou kunnen worden, en een eigen engine die flexibel en multi-inzetbaar is, dus dat zou je dan kunnen inzetten op games in het eerder genoemde argument van meerdere genres, dus die nieuwe snowboard game ala SSX (wellicht met devs die eerder aan SSX3 hebben gewerkt) kan dan vrij soepeltjes in die engine gemaakt worden.

    Ik zou sowieso gaan headhunten op het grootste individuele talent in de industrie, met hen aan de tafel gaan zitten en vragen wat hun droomprojecten zijn, en aan de hand van die gesprekken richting de toekomst gaan kijken.
    Een Arnold Tsang bijvoorbeeld, die verantwoordelijk is voor de uitmuntende character-design in Overwatch, gewoon informeren wat die zelf graag zou willen maken qua soort game. Maybe een fighting game ala Street Fighter? Maybe een ‘JRPG’? Geen idee, maar dat soort talent benader je dan, je luistert naar ze, en dan kijk je of je daar wellicht iets omheen kunt bouwen qua team.

    Ik snap ook wel dat Arnold Tsang nu dus ook inbegrepen zit bij deze deal, maar was even puur als voorbeeld. Microsoft koopt een compleet bedrijf en IPs op, en persoonlijk zou ik de keuze hebben gemaakt om te investeren in specifiek talent, daar naar te luisteren met als uitgangspunt een breder aanbod qua games (genres), en dat talent dus meer artistieke vrijheden te geven.

    Nogmaals, ik begrijp financieel deze overname, daar is niets onlogisch aan, maar puur als gamer/consument had ik wellicht liever zo’n grote investering op andere manieren ingevuld.

    En idd, we weten niet of ze dat alsnog ook zullen doen, dat kan best.
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Dus eigenlijk exact hetzelfde maar andere studios (die jij subjectief leuker vind).
    Oke.
     
  18. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Als jij dat eruit haalde, dan prima, jongen.
     
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Je geeft zelfs het voorbeeld van Arnold Tsung lol?
    Die werkt nu voor Microsoft. Lekker toch.
     
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Vooral geïnteresseerd wat Microsoft met Bobby Kotick gaat doen. Hoe lang houdt hij aan na de overname?

    Slimme move overigens van Microsoft. Activision staat op dit moment erg zwak in de markt, maar met de juiste massage (en ontslagen) valt er heus wel wat van dit bedrijf te maken.
     

Deel Deze Pagina