1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4&PS5] Gran Turismo 7

Discussie in 'Games' gestart door Alexknl, 3 feb 2022.

  1. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    [​IMG]





    Release 4 maart 2022​
     
    Matrix en Jorrie vinden dit leuk.
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Pre order staat al, zin in man. Ziet er gruwelijk uit.
     
  3. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    UI / UX on point.
     
  4. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Ziet er een stuk toffer uit dan verwacht. Ook maar even preorderen want ik neem aan dat de releasedatum nu niet meer in gevaar komt :+
     
  5. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Damn dit ziet er goed uit. Nu heb ik dus ook een PS5 nodig.
     
  6. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Heb zelf nog nooit een Gran Turismo game gespeeld maar dit ziet er wel goed uit moet ik zeggen. Wel altijd groot fan van Forza games geweest (xbox, pc) en DriveClub in het begin van de PS4 tijden. Ben erg benieuwd hoe deze game met controller gaat spelen. Voor mij geen pre-order want ik ben te vaak teleurgesteld geworden afgelopen tijd 8)
     
  7. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    GT is geen volharde sim en kun je altijd prima met een controller spelen.
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  8. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Ik krijg deze maand als het goed is ook mijn DD base+stuur binnen, ben benieuwd hoe dit gaat voelen. Nog wel op zoek naar een rig, blijft lastig.
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Idd, de vibratie en haptic feedback schijnt echt goed te zijn waardoor je dikke prima met een DualSense uit de voeten kan en heus wel wat wins kan pakken.

    Maar je kunt zelfs uren in deze game kwijt los van het racen. Het verzamelen, fotograferen, customizen van je wagens is ook zo tering vet.
     
  10. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Ik vond GT Sport okay, maar zeker niet geweldig of ‘fun’. Allemaal leuk en aardig, veel details, DualSense, photomode, honderden auto’s, etc, maar belangrijkste voor mij zal toch zijn of het racen zelf LEUK is. Ik bedoel dan niet de lol van races winnen en daarmee nieuwe shit unlocken, maar de daadwerkelijke gameplay tijdens het racen, dus handling, gevoel van snelheid, risk/reward wanneer je een bocht induikt, de AI/CPU die uitdagend is, etc.

    Jeweetwel, wat Driveclub had.
     
  11. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Heb normaal gesproken weinig met race games. Laatste GT die ik heb gespeeld was GT5 op de PS3. :cool:
    Toh ga ik gewoon even gek doen en deze op day 1 halen.

    Heb even zin in wat anders.
    Heb Driveclub wel veel gespeeld. Dus ben wel benieuwd naar deze game. Previews zijn in ieder geval veelbelovend!
     
  12. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Haptic feedback is juist erg goed om het racen te verbeteren
     
  13. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Dat geloof ik meteen, maar in GT Sport was het qua races toch te vaak gewoon netjes op de baan blijven en dan ging je vanzelf de CPU wel voorbij en aan het einde van de race was je dan eerste.

    Bij Driveclub had ik meer de sensatie van racen, en een beter gevoel van risk/reward, dus tijdens de race neem je wat meer risico’s door je auto net iets te hard een bocht in te gooien en dan de boel redden en er driftend net weer goed uit te komen. De CPU was daadwerkelijk uitdagend, geen rubber-banding of bewust gewoon net iets langzamer, en het belangrijkste, ik had daadwerkelijk FUN tijdens het racen zelf, ook wanneer ik bijvoorbeeld 6de of 8ste werd. Soms had je gewoon een tof spannend gevecht op de baan met een CPU car om een nietszeggende positie.

    Die sensatie miste ik een beetje bij GT Sport. Forza 7 trouwens ook. Soms voelen die games meer als verzamel-games, dus je raced voornamelijk om nieuwe cars te winnen en aan je collectie toe te voegen.
     
    Zumpelvelder vindt dit leuk.
  14. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Een gevecht tegen de AI is toch nooit spannend? Die kunnen helemaal niet goed verdedigen of creatief uit de hoek komen. Gewoon lekker online gaan als je mooie gevechten zoekt.
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  15. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Online met GT Sport eindigde ik standaard ergens in het midden, dus 5-6de ofzo. Vond er weinig aan. De helft vloog er binnen de eerste paar bochten vanaf, de andere helft bleef netjes binnen de lijntjes rijden en reden we in een rijtje naar de finish.
     
  16. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Daar zeg je wel wat, maar iedereen kent hier de nachtmerries van de oudere Forza games nog wel online. Hoe is dat in deze franchise???
     
  17. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Ik heb juist hele goede herinnering aan online racen met de oudere Forza Motorsports games terwijl ik Gran Turismo altijd lekker offline speelde. Vroeger waren racegames tegen een AI naar mijn idee veel eerlijker en leuker. Tegenwoordig is er nog nauwelijks sprake van een AI en bestaat er zoiets als 'rubberbanding'.

    Wat momenteel echt een nachtmerrie is qua racen is Forza Horizon 5, zowel offline tegen de Drivatars (AI kun je dat niet eens noemen) als online. Verder leuk spel om te ontspannen, meer met het racen in die game slaat men de plank werkelijk volledig mis in mijn ogen...
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Lol Forza online is drama man.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.445
    Leuk Bevonden:
    3.416
    BigSyke vindt dit leuk.
  20. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik ben normaal niet van racing games al heb ik Gran Turismo 1 wel heel veel gespeeld. Had toen heel veel moeite met de rijbewijzen halen. Maar Arcade mode met 2 of 3 vrienden 1vs1 en dan de controller doorgeven veel gespeeld.

    Geweldige soundtrack had deel 1. Deel 2 ook kort gespeeld maar veel minder.

    Omdat ik geen diehard fan ben speel ik wel eerst andere games maar op een rustige tijd betreft releases koop ik deze nog wel een keer.
     
    Tyrant en Zifnap vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina