Ik durf het tegenovergestelde te zeggen, maar deze discussie hebben we eerder gehad.
De grootste problemen van Goldeneye 007 op de N64 zijn de controls en de framerate. Er vanuitgaande dat het een opgepoetste versie is van de vorig jaar gelekte XBLA versie, dan zit dat wel snor. Ook de graphics zijn op een goede manier enigszins opgepoetst. De gameplay loop van GoldenEye (en Perfect Dark, Timesplitters) is nog steeds redelijk uniek binnen het genre.
In mijn ogen is het FPS genre, op het multiplayer component na, een van de weinige genres waar veel zaken juist achteruit gegaan zijn. Tegenwoordig is de gemiddelde FPS campaign een on-rails schiethal met een verhaal, waar een game als GoldenEye unieke onderdelen brengt die je eigenlijk na de Timesplitters serie nooit meer hebt gezien. Geef je deze oudere FPS games moderne controls, dan werken ze over het algemeen nog steeds goed.
Met platformers en action-adventure games uit dat tijdperk is dat totaal niet het geval. Die genres zijn zoveel beter geworden qua gameplay en inhoud. Het FPS genre heeft ondertussen op gameplay gebied zijn hoogtepunt in 2004 nooit meer kunnen overtreffen.
Laatst bewerkt: 15 feb 2022