1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky [TV] TV Series Algemeen [Deel 2]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door SjaccoPopino, 19 okt 2012.

  1. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.657
    hehe Jerk hehe
     
    Fiasco vindt dit leuk.
  2. Hoenjé

    Hoenjé Active Member

    Berichten:
    55
    Leuk Bevonden:
    41
  3. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Dat mr mayor heeft wel lachkicks veroorzaakt. Ted Danson the legend
     
  4. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Scarlett en Tyrant vinden dit leuk.
  5. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
     
    Taab en Jorrie vinden dit leuk.
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
  7. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Je bent zelf troep!
     
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Dit ga je niet menen toch? 8)
     
  9. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Wat is er dan troep aan?
     
  10. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Tot ik het gezien heb, houd ik hoop.
     
  11. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
  13. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.755
    Leuk Bevonden:
    2.011
    … en met ‘politiek correct’ bedoel je natuurlijk dat er niet teveel characters met een kleurtje of afwijkend geloof of sexuele voorkeur in moeten zitten. Tuurlijk, 1 of 2, in een bijrolletje, dat is dan nog acceptabel, maar het moet niet te gek worden.
     
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Heb er met een klein beetje ook geen problemen mee, maar in tegenstelling tot Disney zou het niet moeten overheersen en geforceerd worden. Kijk naar verhalen als Brokeback Mountain en Boys don't Cry, dat zijn verhalen van hoe je hun positie wel moet vertellen. En die films hebben Oscars gewonnen in het anders zeer conservatieve en vrij rechtse Amerika.

    Alleen is het wel zo met de serie van Amazon dat ze zich moeten beroepen op een oud werk van Tolkien, wat in een tijdsgeest is geschreven en in een tijd dat er nog niets te bekennen was van politiek correcte discussies. Tolkien begon al aan zijn verhalen toen vrouwen in Nederland, bijvoorbeeld, nog stemrecht moesten krijgen. Er is nog zoveel te vertellen op dat gebied, maar wat de serie betreft zal ik mijn trots in eerste instantie inslikken en mezelf maar voorhouden dat het in elk geval geen waargebeurd verhaal is.

    De Oost is grotendeels een waargebeurd verhaal, maar wat ik begrepen heb nogal eenzijdig verteld. Als je geschiedschrijving of mensen recht aan wil doen, neem dan een voorbeeld aan de boeken en films gebaseerd op de werken van schrijver Cornelius Ryan en van hem zijn er nog wel meer goede voorbeelden te noemen, Ambrose uitgezonderd dan.

    Ik heb liever, als men verhalen verteld, dat het bij waargebeurde verhalen wel correct en volgens het ''kleurtje'' van het personage verteld word. Bij niet waargebeurde verhalen heb ik daar een stuk minder moeite mee, zolang ze de werken van de schrijver maar recht aan doen.

    Het laatste voorbeeld wat ik daarvan wil geven is de verandering in The Two Towers: De Elven zijn nooit in Helmsdeep geweest in de boeken, maar Jackson deed met die scene wel recht aan de werken van Tolkien en dat maakt het dan een stuk dragelijker.

    Met waargebeurde verhalen moet je het gewoon vertellen zoals het is geweest, met goede casting en een veelzijdig beeld belicht van het verhaal in het grotere geheel. The Longest Day bijvoorbeeld is nog altijd de meest nauwkeurige oorlogsfilm ooit gemaakt en als Hollywood en de schrijvers van series dat meer deden, zou je iedereen er meer een plezier mee doen, om het maar netjes te zeggen.
     
  15. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Jezus, het is een huidskleur in een fantasy serie, wat maakt dat uit.
     
    Yerewn vindt dit leuk.
  16. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Dat is niet het enige. De trailer oogt ook erg sprookjesachtig en heeft een stuk minder de grandeur van LOTR in eerste instantie. Ook erg veel CGI en als je de boeken een beetje kent, dan weet je dat die werken een stuk grootser waren, wat maakt het een stuk moeilijker maakt om het goed te verfilmen. Huidskleur van bepaalde personages is maar een zeer miniem detail, wat mij niet zo dusdanig boeit.

    Veel belangrijker is het werk van Tolkien niet te kinderlijk te laten overkomen. Het oogt Hobbit achtig en dat vind ik wel een eerste grote teleurstelling. We hebben het hier over de 2e era en daar gebeurde veel meer dan in LOTR bij elkaar en er waren bovendien veel meer krachtigere vijanden en andere personages dan in LOTR. Hell, de geboorte van de Nazgul vond hier plaats.

    Dat zijn wel zaken die je goed moet doen, anders heb ik nog liever dat ze de serie niet maken. Veel Tolkien kanalen die ik volg maken zich ook grote zorgen om dit soort redenen. Overigens boeit het die kanalen ook niet dat er personages met een andere huidskleur inzitten. Ze willen alleen dat het verhaal goed verteld wordt en eer doet aan Tolkien, zoals Jackson dat grotendeels deed met LOTR.
     
  17. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.755
    Leuk Bevonden:
    2.011

    … maar wat hebben de zaken die jij nu aanhaalt nou precies te maken met ‘politiek correct’ dan … ?
     
  18. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Straks beginnen die dwergen nog te rappen let maar op
     
    Yerewn vindt dit leuk.
  19. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    LOTR, an urban musical.
     
    Yerewn vindt dit leuk.
  20. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.755
    Leuk Bevonden:
    2.011
    “That’s how we roll in the shire … “
     

Deel Deze Pagina