1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Elden Ring

Discussie in 'Games' gestart door Modder-Eter, 8 jun 2019.

  1. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Bull shit. Als From Soft iets doet is het wel schijt hebben aan wat er op dat moment hip is en zijn eigen weg kiest. Kijk naar Kings Field, Armored Core, de Otogi games, Bloodborne en Sekiro.

    Ik zit beetje in het midden. Vind de open wereld heel nice en tof maar je mist een beetje de epische bosses die echt berucht waren (buiten Melania) zoals Ornstein en Smough omdat je gewoon iets anders kan gaan doen en overpowered terug kan komen. Er zit ook minder lijn in het geheel (logisch) wat het soms een beetje random aan doet voelen voor me. 80 uur en nog lang niet klaar though hahahah
     
    Cyndris, Yellow 13 en Jorrie vinden dit leuk.
  2. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.815
    Leuk Bevonden:
    837
    Ik vind Bloodborne nog steeds de onbetwiste king van de FS games.
    Vond de werelden van de FS games juist nice omdat het quasi open world was, een soort labyrinth die helemaal aan elkaar geknoopt is. Dat je halverwege de game ineens een shortcut vind naar het begin etc.
    Dat mis ik echt totaal in Elden Ring, beetje overhyped game imo. De artstyle vind ik ook maar beetje meh, vergeleken met een Bloodborne (H.P Lovecraft shit) en Sekiro (beetje Kurosawa gemengt met japanse dark fantasy). In Elden Ring zit er niet echt 1 lijn in, ook heeeeel veel random "foot soldiers". Ik had een beetje een noorse mythologie wereld verwacht met een FS twist eraan.

    Dit is mijn volgorde van FS games nu denk ik van beste naar minste:

    Bloodborne > Sekiro > Dark Souls 3 > Dark Souls > Elden Ring > Dark Souls 2 > Demon's Souls (nog niet de PS5 remake gespeeld)

    Ik wil zo graag een Bloodborne 2 op de PS5 met 60 fps :'-(:'-(:'-(:'-(.
     
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2022
    Cyndris en Jorrie vinden dit leuk.
  3. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    I stand corrected.
     
  4. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Bloodborne staat inderdaad ver boven alle games uit vind ik, de hele sfeer, bazen en omgevingen is gewoon top notch.
     
  5. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Murkwater Cave. Iemand een idee wat ik kan verwachten? Zit bij de Grace site. :+
     
  6. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Dat probleem heb ik bij alle FS games. Het gaat als volgt meestal:

    Je begint het spel: Als je niet de Knight class pakt met heavy armor en schild ben je altijd in twee klappen dood. De eerste boss of anders een 2e boss die heel snel volgt is heel moeilijk. Je hebt nog niet veel spreuken, weinig leven en geen top wapen. Daarom ga je 30 keer dood bij die eerste baas die de gatekeeper wordt genoemd. Daarna krijg je een groter stuk zonder boss om te ontdekken en te levelen. Als je genoeg punten in Vitality stopt en je stats slim verdeeld wordt het spel al makkelijker. Je verslaat nog een paar bosses. De één lastig, de andere een gimmick boss.

    Dan vindt je een wapen dat heel goed bij jouw build past dat door een boss wordt gedropt of je vindt een wapen met +5 terwijl +2 normaal is voor het deel van het spel waar je bent. Een goede spreuk die veel schade doet of een enchant erbij en je bent zwaar OP. Vaak nog een stukje mijn waar je veel smithing stones o.i.d. vindt en je levelt je wapen erg sterk.
    De helft van het spel is daarna een eitje.

    Dan kom je een moeras of poison gebied tegen. Het langzame lopen en de irritante mobs maken je vaak dood. De boss die je daar ziet is meestal niet bestand tegen vuur en is een eitje. Daarna nog verder tot je ineens een boss krijgt die al lastiger is en daarna zijn alle mobs ineens heel sterk en raak je een difficulty spike. Bij Elden ring moet ik nog zien of zo een difficulty spike volgt. Want Stormveil was erg pittig maar de 2e dungeon ging ik rap doorheen en die boss in 2 keer neer.


    @Yellow 13 ik kan niet antwoorden zonder spoiler helaas.

    Het is een mini grot. Paar vijanden en dan een ruimte met een kist. Zodra je de kist openmaakt wordt je door Patches aangevallen. Patches is een NPC die in alle DS spellen zit. Als je hem een paar meppen geeft vraagt hij om de wapens neer te leggen. Als je dat doet en hem niet doodmaakt wordt hij een NPC die je op weg helpt met sidequests en als merchant fungeert.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  7. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Lang verhaal en de toch kort door de bocht. Best knap!
     
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Yellow heeft iets grappigs voor jullie, voor degene die Murkwater Cave hebben gehad:
    Mijn linkeroor zit helemaal dicht. Ik ga 11 april naar de KNO Arts. Ik zonet MWC in, had graag willen praten met de boss, maar doordat ik zijn overgave niet hoorde vanwege mijn oor, heb ik hem per ongeluk gedood. :+
     
  9. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Dat is wel balen. Daarom is het weleens frustrerend dat je geen savegames kan maken in dit spel.

    In het algemeen: Als een merchant NPC sterft laat hij een ballbearing vallen. In Roundtable Hold kun je die bij die tweeling afgeven. Vanaf dat moment verkoopt die tweeling de goederen van de dode merchant.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Thanks voor de tip.

    Gisteren ook de boss van de kust grot gedood. De grot die naar het eiland leidt. Heel easy to do. Had namelijk een holy bonus uit de tunnel in Caelid die met een tweede Grace punt uitkomt in Limgrave. Begin het nu echt goed door te krijgen met upgrades en bonus skills. 2 bosses binnen een paar uur. Zei het makkelijk, maar toch enigszins trots op mezelf. :D
     
  11. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Lekker bezig pik. Gewoon lekker de tijd nemen. Denk wel dat het 2024 is voor je deze hebt uitgespeeld :+ Er is nog zo ontzettend veel te doen voor je.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    I know. :+
     
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Excuses voor de dubbelpost, maar dit is te mooi:

    MARGIT NEER OP LEVEL 30!!! :D
     
    Zifnap, NuclearGoat, BigSyke en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
  15. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Lekker geel!

    Mountaintop of the giants is wel een lekkere difficulty spike zeg. I like it. Einde begint nu na 80 uur wel in zicht te komen :+
     
    Yellow 13 en Jorrie vinden dit leuk.
  16. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Leonine ook neer!!! Eerste poging met mijn Samurai! :D
     
    NuclearGoat, Killamonkey en ColdzeroNL vinden dit leuk.
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ik moet echt weer eens gaan spelen, want straks haalt Geel me nog in!
     
    Yellow 13 en Killamonkey vinden dit leuk.
  18. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Ik ben nog steeds bij de Giants Forge, voelt als een point of no return dus ik reis nog maar even wat verder :+
     
    Killamonkey vindt dit leuk.
  19. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Goede uitleg over investeren van je stats als je levelt.

     
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Tombsward Catacombs ook gecleared. Boss fight was niet zo moeilijk. Mept alleen pijnlijk hard, maar daar was goed lezen wat de berichten op de grond zeiden een goede tip voor. Gelukkig voldeed ik aan de vereisten voor de boss. Blij mee. :D

    En de rondwandelende subb boss op het strand ook gekilled.
    Dropte een ashes die ik later wel kan gebruiken. In WP is het toch vooral veel Holy en de tripjes terug naar Limgrave meestal ook.
     
    Laatst bewerkt: 30 mrt 2022
    Zifnap vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina