1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky [Film] Algemeen [Deel 30]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 9 nov 2013.

  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.049
    Leuk Bevonden:
    4.701
    Denk dat Will Smith het wel goed begrepen heeft. Denzel wilde hem eraan herinneren dat je na een grote prestatie altijd jaloezie krijgt van anderen. Toen Will Smith hem citeerde begreep hij dat. Chris Rock is sowieso niet grappig meer. En hij was de Duivel die Will Smith kwam halen.
     
  2. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Wat een onzin.

    Het was een vrij onschuldige grap, Smith lacht eerst mee, daarna flipt hij en kan er niet mee omgaan en zet zichzelf voor lul.

    Die vent is al jaren een fucking mess door zijn foute huwelijk met Jada die hem en zijn ego compleet verneukt heeft, keer op keer op keer, en hij heeft geen idee hoe hij zich nu dan publiekelijk houding moet geven wanneer iemand een grapje maakt mbt zijn vrouw.
     
    Killamonkey en Jorrie vinden dit leuk.
  3. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    Dat is natuurlijk één uitleg. Maar wie weet was het juist andersom. Was Will niet zelf "den duivel" op het podium? Wij krijgen lang niet alles mee, maar goede kans dat deze acteurs op persoonlijk vlak elkaar redelijk goed kennen.
     
    Yi-Long vindt dit leuk.
  4. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    En als dat mens nou ernstig ziek was geweest, nee, ze is gewoon kaal. Wat erg zeg.
     
    Killamonkey en Yi-Long vinden dit leuk.
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    Nou ja, misschien heel vervelend voor haar. Maar de "grap" hier is wel dat Will er zelf in eerste instantie ook om lacht... om daarna te kijken naar zijn vrouw. Helaas zien we dat niet in beeld. Die was duidelijk niet gecharmeerd (wat ik nog wel begrijp), maar houdt zich rustig. Om uiteindelijk zo te flippen. En later dus die speech over het beschermen van anderen en de respectloosheid in de filmindustrie. Het zal allemaal heus wel een kern van waarheid bevatten, maarrre... Will, gaat het nog een beetje?
     
    Yi-Long vindt dit leuk.
  6. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Nog los van dat, maar men doet nu alsof Jada een zwakke gehandicapte vrouw is, maar Will en Jada zijn een Hollywood power couple, dus Chris plaagt een beetje met haar look, waar niets mis mee is.

    De laatste weken kwamen ook de hoogtepunten van Paul de Leeuw weer voorbij, natuurlijk ook soms over het randje, maar hij plaagde ook gewoon iedereen, maar altijd wel met een basis vanuit gelijkwaardigheid, dus of je scheef loopt of je zit in de jostiband of je bent blind of kaal of je hebt kanker, je kunt prima harde grappen maken als het goede grappen zijn, als je mensen maar niet als ‘zieligggg’ gaat behandelen, want dat is eigenlijk veel erger.

    Jada is natuurlijk niet zielig. Ze staat bekend als een van de sterkste en meest onafhankelijke vrouwen in Hollywood, los van je mening over haar persoonlijk, dus daar mag je best plaagstootjes aan geven wanneer zij met een strak koppie daar zit. Er is niemand die Jada uitlachte om haar kale kop, maar ze lachten om de GI Jane vergelijking. Als Chris Rock met 30 kilo overgewicht in het publiek zit en de host maakt een Fat Albert joke, dan rent Rock’s GF ook niet woedend het toneel op om een slap te geven.

    Mensen moeten niet zo fucking overgevoelig doen. Het enige wat je Chris kunt aanrekenen is dat het een beetje een luie, voor de hand liggende grap was, maybe niet eens voorbereid maar on the spot bedacht, maar echt nergens ging dat ten kostte van Jada of haar ziekte.

    Al die figuren die doen alsof Will het opnam voor alle onderdrukte zwarte vrouwen is natuurlijk belachelijk. Jada is niet onderdrukt. De grap was een grap, geen systematische onderdrukking of bullying, en als Wanda Sykes of Amy Schumer die grap hadden gemaakt, dan had helemaal niemand er iets van gezegd, en was Will echt niet gaan lopen bitch-smacken.
     
    Jorrie en Zifnap vinden dit leuk.
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    Een waar festijn altijd weer, die Oscar uitreikingen. :+

    Maar ook wel weer een goede weergave van deze tijd. Overgevoeligheid, of treffender een gebrek aan relativeringsvermogen, is steeds meer een ding aan het worden in onze samenleving. Het werd in het praatprogramma van Khalid & Sophie vandaag nog eens aangestipt door een comedian met Kaapverdische roots. Hij verwoorde het mooi: "een grap gaat niet altijd over JOU en jouw ego". We maken zaken tegenwoordig zo persoonlijk (zelfs wanneer ze dat niet zijn). Dan kun je natuurlijk niet anders dan met een kort lontje rondlopen en reageren. En in het geval van Will Smith vraag ik mij zelfs af of er niet nog meer op persoonlijk niveau aan de hand is.
     
    Jorrie, Yellow 13 en Yi-Long vinden dit leuk.
  8. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.431
    Leuk Bevonden:
    17.525
    ga kaal dan
     
  9. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Op animation twitter waren sommigen gisteren boos omdat er een grap werd gemaakt dat ouders 100x dezelfde cartoons moeten bekijken met hun kids, en dan voelden ze zich massaal op hun clit getrapt omdat animatie in hun view onterecht ‘voor kinderen’ werd weggezet … (!) Kom op man. Daar gaat die grap helemaal niet over.
     
  10. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    Tellen geschoren benen ook mee.

    NEP EDIT: Ik wielren.
     
  11. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Je hebt geen excuus nodig om je lichaam te scheren hoor. Het is 2022. Jouw lichaam. Jouw keuze.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.049
    Leuk Bevonden:
    4.701
    Will Smith kan trouwens een Me Too reactie van de Academy en Chris Rock verwachten. Officieel geopend onderzoek naar het incident. :+
     
  13. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.612
    Leuk Bevonden:
    8.700
    :+
     
    Alexknl, Reckuuza en Yellow 13 vinden dit leuk.
  14. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Telt naar de kapper gaan ook?
     
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.049
    Leuk Bevonden:
    4.701
    Will Smith heeft nog nooit Black Panther gezien kennelijk. :D
     
  16. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Van mij mag Will volgend jaar weer bij de Oscar’s zitten op voorwaarde dat Yellow de grappen mag doen daar …
     
    Yerewn en Zifnap vinden dit leuk.
  17. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Ik kan me goed voorstellen dat Jada not amused was. Ze heeft een ziekte, alopecia, after all waardoor ze zichzelf volledig kaal heeft geschoren. Iets wat ik zelf erg dapper vind.

    Nu zullen jullie er waarschijnlijk weinig tot geen ervaring mee hebben, maar mijn vrouw heeft ook alopecia en ik heb haar door een flinke depressie zien gaan vanwege deze ziekte. Bijna 10 jaar lang heeft ze een haar werk gedragen, wat jeukt, wat pijn doet, wat net niet echt lijkt als je er op let, om er voor te zorgen dat niemand zou weten dat ze weinig eigen haar over had. Haar is voor een vrouw een ander ding dan voor een man, want zeg nou zelf, zou je omkijken naar een vrouw met dun haar en kale plekken erbij? Probably not.
    Dus ja, haar afkeurende reactie kan ik mij zeer goed voorstellen, want het kwetst tot op het bot omdat er een enorme periode aan angst, onzekerheid en schaamte aan vooraf is gegaan voor ze de stap heeft gezet om haar haar af te scheren, iets wat ik oprecht moedig vind.

    De reactie van Will Smith daarentegen en is hypocriet tot op het bot, lachen om de grap tot je naar je vrouw kijkt en dan een ander een bitch slap geven, wauw wat ben je dan een zwakke hufter zonder enige vorm van ruggegraat. Laat hem maar lekker gecanceld worden voor z'n gedrag, dat verdient hij. Z'n vrouw daarentegen niet, die kan je alleen maar bewonderen.
     
    Taab, Tim, Yi-Long en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    Ik vind Yellow de nieuwe Chris Rock. Allebei mislukte komieken. :whistle:;)
     
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2022
  19. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Ik vind Rock oprecht een van de allerbeste stand-ups ooit, vaak met prima invalshoeken en statements, en pakt ook iedereen aan. Zijn interview destijds met Letterman, vlak nadat bekend werd dat Letterman wat interns had gedaan, is geweldig.

    Letterman duidelijk in de machtspositie, maar Rock pakt hem even aan, op een goede, leuke manier, wat dan ook meteen de angel uit het hele schandaaltje haalde.



    Zijn grap gisteravond was niet bijster goed, gewoon een simpel plaagstootje, maar hij is in bepaalde opzichten te vergelijken met Don Rickles, in dat je weet dat hij geen onderscheid maakt in over wie hij grappen zal maken, namelijk iedereen, of dat nou Barack Obama of Oprah Winfrey is.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  20. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    dat heb ik niet gezien. Ik zag hem vrolijk kijken in aanloop naar de grap en in eerste instantie. Daarna zag ik hem op het podium. Ik heb niet gezien dat hij naar haar keek en toen pas de grap niet meer leuk vond.
     

Deel Deze Pagina