Heb vandaag de Tibia Mariner Boss verslagen in 1x en de Beastman of Farum Azula in 2x. Was bij allebei nog maar level 12. Ik ging hierna een grot in waar de Demi-Human Chief is en die is al een stuk lastiger, maar nog niet verslagen na 2x.
Tibia heb ik al gedaan. Was niet moeilijk. Waar zitten die andere twee precies??? Gefeliciteerd trouwens. Netjes hoor.
Die Beastman zit in Limbgrave links op de map in een grot waar die wolven ook zijn. Die Demi-Human is in een grot bij het strand vlakbij waar je begint in Limbgrave.
Ja hoor, als je hem kan uitspelen kan je de plat ook doen. Alleen is het vrijwel onmogelijk om het zonder handleiding erbij te doen, zoveel extra dingen die je ervoor moet doen.
Enig idee hoe ver in Stormveil Castle dat item ligt??? En hoe het precies heet. Ik heb gisteren een aantal pogingen gedaan in co op. Redelijk eindje gekomen, tot de tweede Grace punt in een kamer op het dak. Daarna krijg je weer lastige vliegende beesten. Hoofdpoort ook open, maar daar ga ik nog niet doorheen. Nog best wel een krachtverschil. Wil het item wel graag hebben, dan kan ik tientallen levels vooruit en meerdere bosses.
Bedankt voor de video. Ik ben daar al in de buurt, maar die gasten verslaan gaat wel even lastig worden. En ik heb nog een SW key nodig. Zo te zien heb je daar maar één van nodig. Reuze handig, want dan kan ik verder met upgraden. Heb materialen in overvloed.
Net Minor Erdtree Boss verslagen in 4x Mijn eerste grote baas. Was wel een redelijk pittige vooral door die klote geel achtige raketten die hij afvuurt. Elke keer kwam ik net wat FP te kort voor mijn staff ondanks ik maar 1x een FP Flask kon gebruiken. Heb bij de laatste poging een Fire Bomb gebruikt waardoor ie wel neer ging.
Ben nu na 30 uur, level 55 wel beetje verzadigd. Niet echt een idee waar ik heen moet en krijg eigenlijk niks mee van het verhaal dus daardoor mis ik de drang om verder te spelen. Boss Renella net down. Morgen maar eens starten met Forbidden West denk ik. Pakken we hem deze zomer wel weer even op denk ik.
En dat is het grote probleem met open world, je hebt geen duidelijk doel. Grootste minpunt van ER, zeer groot, indrukwekkend gebied maar het is té groot met teveel nietszeggende bazen, met de eerdere delen had je tenminste veel meer een lineair pad.
Herken het wel. Soms bij een boss mompelen ze wat vage taal maar waar het over gaat geen idee. Om een idee te krijgen wat te doen maar een kaart opgezocht die de gebieden nummertjes geeft in volgorde van moeilijkheid. Nu level 58 en net Sofria River gedaan en geëindigd in Caelid via een lift die gek genoeg een sword key kostte. Heb ik nu een sword key weggegooid? Want via Limgrave kon ik al naar Caelid. @Jorrie vind dit gevoel niet typisch voor open wereld games. Bij games zoals GTA, Assasins Creed of Horizon heb je toch ook je story missies die je doet die met cutscenes het verhaal vertellen.
Nee dat is niet wat ik bedoelde. Jij geeft aan dat dat gevoel van niet weten waar het verhaal heen gaat te maken heeft met open world. En het gevoel van ook geen richting te hebben waar naartoe te gaan. Ik vind dat niet typisch voor Open world games maar typisch voor From Software. Andere open wereld games hebben een duidelijke structuur en verhaal met cutscenes. Een spel zoals Demon Souls heeft 5 pilaren met elk 3 of 4 levels. En toch is het verhaal niet duidelijk en weet je niet goed wat een normale volgorde is zonder trial en error een level te betreden en kijken of de monsters jiet veel te sterk zijn.
Ja eens met de uitleg. Al is mijn spanningsboog sowieso wel matig. Na uur of 15 a 20 in een game wil ik vaak al rushen. Soms haal ik 30 uur en echt goede games soms iets meer. Het begin in ER was echt nieuw, op 30% bloodborne na geen FS ervaring. Dus dan ga je elk hoekje na, nu heb ik al teveel map en kom ik niet echt hoekjes tegen die me opnieuw verassen zoals de eerste legacy dungeon wel deed. Wil hem eigenlijk wel graag uitspelen, en omdat ik toch wat structuur mis heb ik de map waarnaar hierboven al wordt gerefereerd ookal geraadpleegd. Zo probeer ik per een paar speelsessie gewoon deelregio af te ronden. Zo heb ik voor mezelf dat de gewenste tussenprogressie en een doel die ik anders mis. Nadeel is wel dat ik hierdoor heel de map heb gezien, het aantal mainbosses weet wat eigenlijk ook helemaal niet heel relaxt is. Een waanzinnige open world zonder mini-map lijkt me ook wel eens tof. Waarin je zelf bv herkenningspunten kan plaatsen of later zelf fast travel punten kunt kopen o.i.d. In RDR2 rijdt ik bv ook op de (mini)map en amper op herkenningspunten.
Probleem met games die je in een open world gooien zonder veel richting te geven aan wat je moet doen is dat ik soms een game een poosje weg leg en dan na een paar echt geen flauw idee meer heb wat de bedoeling was of waar ik heen zou moeten.