1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Overig] [Algemeen] Games

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 3 dec 2013.

  1. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Staat nog op mijn wensenlijstje, maar wacht een goede prijs af. Is echt zo’n game waarbij ik het idee heb dat ik het absoluut geweldig KAN vinden, ALS ik het ga spelen, maar bij veel games die huge zijn verdwijnen ze vaak richting backlog, zoals Witcher 3, Disgaea 5, Divinity Original Sin 2, Fallout 4, etc.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  2. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    Met zo'n backlog vraag ik mij gelijk af wat je nu dan wel speelt? :D

    Edit: Disco E is toch niet zo'n grote game meen ik.
     
  3. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Vandaag toevallig begonnen met Ghost of Tsushima. Was verder de afgelopen tijd bezig met Cities Skylines, Two Point Hospital, Grid Legends, en dan tussendoor potjes PES en Rocket League. Oh, en af en toe even een missie in GTA5. Afgelopen week ook eventjes Sonic Generations gespeeld, maar denk niet dat ik daar nog veel mee ga doen.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  4. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    Veelzijdig, love it! Ik speel tegenwoordig niet meer zoveel games/genres tegelijk, maar meer (grotendeels) achter elkaar. Teveel tegelijk spelen leidt bij mij vaak ertoe dat ik focus verlies of toch een voorkeur game ga kiezen. Dan verlies ik interesse in de andere games en daarbij de draad in de verhaallijn. Ik ben nu bezig met Endless Legend (een fantasy variant op 4X CIV). Daarna komt Fallen Order aan de beurt. En ergens dit jaar ga ik ook nog ruimte maken voor Ghost of Tsushima of AC: Origins.
     
    Yi-Long vindt dit leuk.
  5. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Ik merk dat wanneer ik iedere dag dezelfde game speel, het ‘teveel’ is. Dan is het enthousiasme op een gegeven moment weg. Dus vandaar dat ik het toch vaak wat afwissel. Dus paar dagen verdrinken in Cities Skylines, en dan zit die stad ook wanneer je niet speelt in je hoofd, en dan weer even iets anders.

    Dragon Quest Builders is ook zo’n game die blijft ‘hangen’.
     
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.051
    Leuk Bevonden:
    4.703
    Ik denk dat het ook met ouder worden te maken heeft. Je aandacht en interesse verschuiven gewoon een beetje iedere keer als je een tijdje in een game zit. Herkenbaar mannen.
     
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    Daarom zijn kortere, to-the-point games ook zo leuk en interessant. Ik speel zeker nog graag games als The Witcher 3, maar daarna heb ik wel echt een palette cleanser nodig.

    Als we het dan toch over dat soort games hebben, Desktop Dungeons komt met een "3D" remake van het origineel. Geniale game, die eerdere versie. Echt een leuke game om je brein tussendoor op te kraken. Hopelijk speelt de nieuwe versie weer net zo lekker weg.

     
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.455
    Dit inderdaad. Ik heb dat dit jaar gehad met Elden Ring. Na zo'n 40 uur gestopt, maar ondertussen ook niet meer opgepakt. Het 'probleem' met zo'n lange game is dat je het vaak ook niet zomaar weer oppakt na een behoorlijke tijd niet spelen, vooral als er ook nog een verhaal in zit.
     
  9. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.433
    Leuk Bevonden:
    17.525
    daarom speel ik enkel fifa
     
    Fiasco en Yellow 13 vinden dit leuk.
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.051
    Leuk Bevonden:
    4.703
    Mijn aandacht verslapt gewoon tijdens de zomer veel en met open wereld games in het bijzonder. Geprobeerd een beetje in Wildlands te raken, maar kom op moment niet verder dan de proloog. Dan pik ik graag een keer een game van een indie studio op. Spiritfarer is wat dat betreft ideaal en ook The Last Campfire mag er wezen. @Modder-Eter : Van plan om rond de kerst Outer Wilds weer een kans te geven, prima game voor die tijd van het jaar. :) En wie is er nu niet open wereld moe hier trouwens. Maak alleen zonder moeite een uitzondering voor Witcher III patch straks. :+
     
  11. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Oneens dat het met leeftijd te maken heeft, want als jonge gamer met de C64, Amiga, en SNES met Copybox zwerfde ik ook met veel plezier door alle genre’s heen. Sterker nog, ik denk dat juist die afwisseling mij tot de gamer die ik nu ben heeft gemaakt, namelijk openminded wat betreft nieuwe games.

    En eigenlijk heb ik hetzelfde met films, series, muziek, comics, etc. Ik cherry-pick gewoon wat me leuk lijkt, en dat gaat al jaren prima.


    Yeah, dat is zo’n groot nadeel. Was toen bezig met Bloodborne, kwam vast te zitten bij Rom the Spider, daarna op vakantie voor paar weken/maanden, en toen ik weer terug naar de game kwam, was ik een beetje alle shortcuts/portals kwijt waar ik kon grinden & levelen, en heb ik het er maar bij laten zitten. Soms weet je de controls niet meer, soms weet je niet meer waar je naar toe moest, en soms geef je gewoon geen fuck meer.

    Zowel Spiritfarer alswel Last Campfire staan nog op een wish-list. Maar zit ook geen spoed achter bij mij. Gewoon van die games die je dan maybe eens meepikt wanneer ze een goede sale hebben. Maar ik heb nog een shitload van die kleinere games in de backlog, dus geen idee of ze er daadwerkelijk komen.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  12. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Heeft meer te maken met de tijd waarin we leven en wat consumenten vandaag de dag willen.

    Vroeger wilde je een toffe game. Gameplay was alles omdat er te weinig ruimte op een cartridge was voor cutscenes en een uitgebreid verhaal. Later kwam dit en werden de games beter en groter.
    Maar we hebben hetzelf verpest. Hoewel we in de jaren 80 en 90, 129 gulden moesten betalen voor een Mario Bros 2, Zelda of Sonic 2 die effectief in 1 tot 2 uur uit te spelen waren als je wist wat je deed en geoefend had wilden we meer.

    Tegenwoordig wil bijna niemand 60 euro neertellen voor een super toffe game die tussen de 10 en 20 uur gameplay biedt. Het moet free to play zijn of het moet 50 tot 100 uur gameplay bevatten. Bij zoveel uur is het erg lastig om de gameplay gevarieerd en interessant te houden. Dus je ziet veel herhaling, veel grinding en verzamelen.

    Wat wel met de leeftijd of meer met je levensfase te maken heeft is tijd. Nu werken we en hebben we niet meer zoveel tijd. Vroeger kon je makkelijk 20 uur per week naast school of studie gamen of nog wel meer afhankelijk van de persoon. Tegenwoordig heb je zoveel tijd niet. Je hebt werk, een gezin, andere hobby's en sociaal leven. Als je halverwege een game bent en de volgende toffe game komt uit of iets gratis op PS Plus stap je over. Tegen de tijd dat je de vorige game oppakt ben je er al weer uit.
     
  13. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Volgens mij geeft bijna iedere gamer wel aan dat ze games van 15-20 uur prima genoeg vinden, en dat het allemaal niet zo idioot lang hoeft, want idd filler en eentonig. Hangt natuurlijk ook van genre af. Vroeger had je voornamelijk 2D platformers en top-down rpg’s, en point & click adventures en strategy games. Dat zijn qua opzet vrij lineaire games (behalve de strategy games en builders).

    In 3D open world action-adventure games en (J)RPGs kun je nu natuurlijk veel meer vrijheid en missies geven. Dan lonkt het om meer uren aan te bieden. Zolang dat geen shitty grinds en filler side-quests zijn, prima.

    Ik denk zelf dat er ruimte is voor beide soorten games, dus games van 200+ uur lang, en games van 5-20 uur lang. Het gaat er gewoon om hoe dat ingevuld wordt, zowel door de devs, alswel door jou als gamer.
     
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.051
    Leuk Bevonden:
    4.703
    Oef, mag 334 dagen gamen in 14 jaar ook @Yi-Long ? :+
     
  15. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    Korte games, lange games. Het maakt mij persoonlijk niet zoveel uit, zolang de game gewoon echt goed is. En dat is een game duidelijk niet wanneer de speelduur moet worden opgerekt met padding. Een goede game spreekt voor zichzelf.





    Bear & Breakfast: instant buy!
     
  16. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.455


    BIJNA UIT!
    Man, deze game is cozy af. Sowieso Japanse summer vibes <3, ook al is hun zomer echt enorm kut.
     
    Reckuuza en Yi-Long vinden dit leuk.
  17. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    Persona 5 ook op Steam? Hmmmm...
     
  18. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.901
    Leuk Bevonden:
    3.280
    [​IMG]

     
    Yellow 13 en Alexknl vinden dit leuk.
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.051
    Leuk Bevonden:
    4.703
    Het houdt niet op, niet vanzelf. :lol:
     
  20. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Haha Jezus, zij ook al 8)
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina