Een "nieuwe creatieve standaard" moet toch ook wel haalbaar zijn in deze tijd. Ik ben benieuwd vanaf wanneer ze eraan gewerkt hebben. Er is natuurlijk veel aandacht besteed aan Online en dan is tussendoor ook nog Red Dead Redemption 2, een mega game, verschenen (geen idee hoe dat qua teams in elkaar zit bij Rockstar). Maar als je kijkt naar het verschil tussen GTA4 en GTA5, waar 5 jaar tussen zat, dat keer twee of meer... Dan moet je best een toffe game kunnen maken.
Als je aan een creatief project werkt met een deadline dan is crunchen heel normaal. Het is volkomen achterlijk om dat niet te verwachten van je personeel. Sterker nog, als personeelslid wil je je product afleveren op de best mogelijke manier. Dus het personeel zelf wil als het goed is extreem crunchen om de laatste details af te maken. Die anti crunch mentaliteit is echt voor verliezers. Niet voor winnaars.
Ik wil het product afleveren op de best mogelijke manier. Ik wil extreem crunchen om de laatste details af te maken. Pak mijn vrije tijd af aub.
Als het inderdaad om 2-3 weken gaat moet het allemaal wel kunnen maar de crunch begint vaak al maanden/meer dan een jaar voor de release. Het is niet reëel om te verwachten dat mensen zo lang 70-80 uur per week werken. Er zijn maar een paar mensen binnen het bedrijf die profiteren van crunchen en dat de overige overige werknemers in jou ogen verliezers dan zijn zegt meer over jou dan over hun
Fuck dat. Is aan de managers om een realistische time-frame in te plannen. Kun je wel roepen “dit moet binnen 2 jaar af zijn!”, maar wanneer diezelfde figuren vervolgens zich bedenken wat betreft content/features, en de artists, writers en devs weer bergen extra werk op hun bordje krijgen, terwijl oud geleverd werk weggeflikkerd wordt, dan houdt het heel snel op wat betreft de bereidheid om dan maar even te crunchen.
Zijn redenering was al drie keer niks... net als crunchen drie keer niets is. Wie gaat er nu prima werk leveren om het vervolgens door je leidinggevende weg te laten flikkeren en dan de eis te krijgen dat je maandenlang je familie en vrienden amper ziet. Niemand toch? Dus Reson zijn post is gewoon de grootste onzin.
BEST TIMES BALLAD OF GAY TONY GTA V ASSASSINS CREED MASS EFFECT HALO MAX PAYNE 3 GEARS OF WAR GHOST RECON ADVANCED WARFIGHTER IK MIS DEZE TIJDEN 360 BEST CONSOLE OF ALL TIME TIME MOVES FORWARD AND NOTHING CHANGES
Wat een drama allemaal he mensen. Heeft iemand een tijdmachine toevallig in zijn tuin staan, zodat we Reck en Fiasco 20 jaar ofzo terug in de tijd kunnen sturen?