" Met de lancering van Mirage volgend jaar is het voor het eerst in de franchise dat er drie jaar tussen Assassin’s Creed-games zit, een bewuste keuze. Ubisoft stelt ook dat – ondanks dat Red en Hexe op hetzelfde moment zijn aangekondigd – de twee games niet per se tijdens opeenvolgende jaren zullen lanceren." Hoop dat het wel minimaal 2 jaar is. 2 a 3 jaar lijkt me prima
OK anders gezegd, als Ubi met voornamelijk AC bij de top 10 meest verdienende game studios zit zegt dat wel iets dat ze 't aardig afgaat. Over de kwaliteit van de games heb ik 't nooit gehad @Zifnap
Gaan laatste tijd ook weer veel geruchten over Silent Hill meerdere projecten. En geloof dat een insider zei dat er sowieso 2 japanse indie en 2 japanse aa titels voorbij komen.
Dit is ook meer om personeel te krijgen waarschijnlijk ze schijnen moeilijk mensen te krijgen omdat een bekende abuser het Red project leid en mensen niet onder hem willen werken. https://www.thegamer.com/report-assassins-creed-red-abuse-allegations-jonathan-dumont/
Sony Playstation State of Play stream. Mooie tijd hoor, twaalf uur vannacht. Leg mijn deken alweer klaar...
Ik dacht in eerste instantie, we krijgen een nieuwe Tsushima. Nope. Het is Rise of the Ronin, de nieuwe game in development van Koei.
Team Ninja was toch ook bezig met die spirituele opvolger van Nioh, maar dan met Chinese setting? Zijn blijkbaar druk bezig. Ik vind het prima. Laat al die concurrentie elkaar maar naar nieuwe hoogtes duwen. Ishin (Yakuza) ook samurais. Zag er grafisch underwhelming uit, maar zal wel weer cross-gen zijn. Vond deze State of Play wel matig. Paar interessante titels, sure, maar is allemaal wel een beetje eentonig qua target-audience en het soort games. Veel 3rd person action-adventure. Ik zie toch liever wat meer variatie, dus kart-racers, sport-games, brawlers, JRPG’s, platformers, etc.
Vond Rise of the Ronin wel echt tof. Vond het wat meer AC vibes dan Ghost of Tsushima. Wsl door de stad. 2023 Mirage, 2024 Rise of the Ronin, 2025 Ghost of Tsushima 2 ?
2025 Assassins Creed Red Teveel ancient Japan games nu in een keer. Jarenlang zeurt iedereen erover en doet niemand er iets mee, en nu worden we overspoeld..
Dat ze experimenteren met grotere en kleinere games en daar hun prijsbeleid ook op aanpassen … ? De laatste paar AC games waren bizar groot, qua speelgebied, content, speelduur, etc. Als ze nu een veel kortere, gestroomlijnde AC uitgeven, Mirage, dan grote kans dat bepaalde fans weer gaan janken dat het ‘te klein/weinig/kort is’. Wellicht willen ze dat gezeik op deze manier alvast een beetje voor zijn. Op de eerste Xbox deden ze zoiets soortgelijks trouwens ook al eens met bijvoorbeeld Beyond Good & Evil (40 euro). Wel vreemd dat ze dan denken dat Skull & Bones wel goed zal verkopen voor 80 euro …(!) Wat betreft Ancient Japan games betreft; Prima. Nu hebben we ook de hardware om die setting echt recht aan te doen, en Tsushima, Nioh 2 en Sekiro hebben een torenhoge benchmark neergezet, dus wanneer de concurrentie daar nu bij in de buurt komt, of zelfs overheen gaat, dan hoor je mij, voor een keertje, niet klagen.