Demo's van J/SRPGs zijn zo lastig omdat je er niet veel uit kunt halen in die korte tijd imo. In het begin van de game schiet niet op want opbouwend stuk, in het midden/eind van de game schiet niet op want overload aan info/spoilers. Persoonlijk speel ik een demo voor een paar minueten, en als het klikt, meteen stoppen en kopen. Dat heb ik gedaan met bv de eerste Octopath en Bravely Default 2. Ik heb niet lang nodig om te zien of de game iets voor mij is.
Was Bravely Default 2 iets voor je? Staat nog in mijn backlog. Weet niet of Octopath iets is voor me, maar zag vanmorgen filmpje van deel 2 en dat zag er grafisch leuk uit. Niet 50 euro leuk, maar 15-20 euro leuk.
BD2 is wel een beetje grindy en verhaal is erg voorspellend, maar ik kan die classic JRPG stijl wel waarderen zo nu en dan. (geen random battles gelukkig) Er genoten van de game, leuk battle systeem.
Weet nog goed dat veel pc spelers op school het hier vroeger over hadden. Maar ik heb nooit het geduld gehad voor point and ock adventures met hun obscure puzzels.
Haha ik ook niet, al vond ik de Quest for Glory serie geweldig. Maar die had ook weer RPG invloeden, dus zelfs toen al vond ik dat genre interessant. Deze nieuwe game heeft overigens een uitgebreider hint systeem.
Check de 2e helft vd trailer voor gevechten met officiële karakters. Ik vind dit echt wel een gavere grafische stijl t.o.v. voorgaande delen.
Bijna vier uur lang Nox! 22 Jaar oud alweer, maar wat blijft het toch een klassieker hè. Op sommige vlakken vind ik de sfeer in Nox zelfs in 2022 nog steeds top notch. Ik moet deze game nog eens een keer oppakken, heb er goede herinneringen aan. Voor een prikkie te koop in de GOG store.
Vond het een fascineren spel destijds. Maar was niet zo handig in het genre nog en vond het erg moeilijk.
De besturing hielp ook niet mee, dat herinner ik mij nog. Trouwens... Dus ik denk: mooi, ga deze PS5 demo ook eens downen (wie weet is het wat), maar er bestaat in de store überhaupt nog niet eens een verwijzing naar Star Ocean: The Divine Force. Jullie hetzelfde resultaat?