Prima eerste seizoen met 'n toffe (maar enigszins matig uitgewerkte) twist in laatste episode. Kom maar op met seizoen 2. Begreep dat de focus dan meer komt te kiggen op de motivaties van de bad guy ipv Galadriel.
Galadriel mag met al haar lore wel gedegradeerd worden naar een bijrol. Maar de twists waren ook niet zo verrassend Spoiler: twists Gandalf was a given. Sauron had het internet al geroepen dus misschien was dat anders een grotere twist.
Ik vond het een leuke serie. Niet te vergelijken met de films. Daarmee ook meteen een onmogelijke verwachting gecreƫerd natuurlijk. Zeker goed genoeg. Met die twee charachters had ik hetzelfde als jullie. Spoiler Ik vond het wel vet hoe hij Sauron speelde. Jammer dat het internet dat gespoild heeft. Gandalf was zekerheidje maar twijfelde wel heel even toen ze hem Sauron noemden. En het zou overigens ook nog een andere blue wizard kunnen zijn. En niet Gandalf.
Spoiler Gandalf is geen blue wizard. Daar zijn er eigenlijk maar twee van. Gandalf is de enige grijze bij mijn best weten, waar Radagast bruin is en Saruman al wit. Sauron vind ik wel achterlijk slecht vermomd. Galadriel erg matig, maar ik keek de serie ook niet voor het verhaal, maar meer hoe ze de wereld in visueel opzicht hadden gedaan. Dit is niet een serie die je lang zult onthouden.
hoezo werd ie dan gandalf the white en niet GANDALF THE BLACK?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!