[Multi] Elden Ring

Discussie in 'Games' gestart door Modder-Eter, 8 jun 2019.

1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.764
    Ik zit alweer een tijdje op de console deze game te spelen, wat best lekker gaat. Mede dankzij een rondje valspelen op de PC weet ik beter wat ik wel en niet moet doen. Inmiddels heb ik op de console, zonder cheats, alweer een paar bosses neer en ga ik zo even Margit een paar keer proberen. Er valt mij echter iets op: Ben nog maar level 17, maar zelfs die ene poging tegen Margit deed al best wat damage.

Het lijkt wel alsof de damage omhoog is gegaan, of het moet aan mijn bescheiden build liggen. Dat laatste lijkt me van niet, want ik heb niet specifiek gekeken naar de beste build of zo. Is er meer bekend over of de damage omhoog is gegaan bij bepaalde classes? Samurai speel ik nu en mep al aardig wat damage weg.

Ook een paar keer co op gedaan de magie classes lijken wel een beetje generfed. Had namelijk even een poging gedaan bij die kat boss, maar die gast die meedeed deed amper damage, terwijl ik net zoveel wegsloeg in vermoedelijk een lager level. Weet dat er laatst een performance update is geweest, maar vraag me af of dit nu de beoogde balans is die mensen graag wouden of FS zelf?

Edit: Margit ook alweer neer en dat ging zonder slag of stoot zowat. Da fuck. Wel minder runen, dat hebben ze wel flink generfed, maar zoiets las ik al. 8)

Laatst bewerkt: 1 nov 2022
  2. Cyndris

Cyndris Member

Leuk Bevonden:
    369
    Wat FS met de damage heeft gedaan afgelopen updates weet ik niet (ben zelf ook niet zo heel lang geleden begonnen dus weet niet hoe het eerst was). Maar ik weet niet of je nu je wapens misschien verder hebt geupgrade dan voorheen? Dat zou een verschil in damage kunnen verklaren.

En daarnaast als je een proper boss als Margit neer krijgt zonder veel problemen zegt het vooral ook iets over dat JIJ beter bent geworden in het spel, dus dat is zeer nice! (Tenzij je tering overpowered bent I guess haha).

Yellow 13 vindt dit leuk.
  3. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.764
    Heb de patch notes van de twee laatste grote patches even nagekeken, maar er is wel degelijk wat gedaan met de damage. Wat betreft mijn skills. Moet eerlijk bekennen dat ik veel co op doe, maar dat zou juist moeilijker moeten zijn. Ben in co op ook al een paar keer doodgegaan, maar Margit ging bij de 1e co op poging al neer.

Ga zo denk ik even die gouden gast proberen in Limgrave, voor ik mijn avondeten klaarmaak. Ik denk persoonlijk dat het vooral aan de balans in de game ligt en die is veel beter dan rond launch.

Echter hebben ze het bereik van rollen bijvoorbeeld ook verhoogd en is vooral de schade met grote zware zwaarden verhoogd. Check de notes maar eens @Cyndris . Bizar dat het nu, ondanks dat ik veel co op speel, zo soepel en makkelijk gaat. 8)

4. WorkingTitle

WorkingTitle ..

Leuk Bevonden:
    2.989
    Wacht even. Je wekt mijn interesse met het woord avondeten.

Je slaap overdag, leeft s nachts. Natuurlijk heb je dan avondeten en ontbijt. Maar is je avondeten dan een bakje cornflakes en je ontbijt een bord pasta ? Of hoe werkt dat

RaVe^, Reckuuza en Yerewn vinden dit leuk.
  5. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.764
    Ik eet twee keer per dag en sla ontbijt over. Zo duidelijk??? Is Elden Ring topic hè. Mijn opmerking was even tussendoor.

6. Cyndris

Cyndris Member

Leuk Bevonden:
    369
    Ah check dus je had Margit niet gesolo'd? Dan heeftie indd meer HP (dus in die zin 'moeilijker') maar is hij uiteindelijk denk ik alsnog wel makkelijker, vooral als je een ervaren buddy hebt die je goed helpt (want kan de boss aggro'en zodat jij lekker er op los kan slaan).

Misschien eens proberen een baas alleen te doen? :) hoeft niet tuurlijk maar kan leuke uitdaging zijn.

7. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.764
    Aangezien co op zo lekker in de balans is, i.t.t. een aantal maanden geleden kuch, ga ik lekker door op deze manier. Het kan makkelijker zijn, maar heb het idee dat veel spelers het opgegeven hebben en nu de meer ervaren speler over blijven, win win voor mij dan.

Had je trouwens al die patch notes van 1.6 en 1.7 bekeken? Erg veel gedaan aan de balans van de game.

Overigens heb ik nog maar een +1 Katana, maar kan ik de eerste ashes nog niet gebruiken, mocht je dat nog willen weten. Heb die ridder aan de rand van het strand, voorbij het punt waar je zo ashes kunt krijgen Limgrave, ook alweer een keertje te pakken gehad.

Damage van de Samurai en Katana is ook iets mee gedaan. Met bepaalde NPC's kom ik er ongeschonden uit soms. Zelfs met kleine groepen in Limgrave solo ik makkelijker zonder al teveel damage op te lopen, maar een echte boss solo doen durf ik nog niet aan. Dat is ook een reden waarom ik zei kijk die notes even na. Was wel even verbijsterd daarover. :eek:

Edit: Hoppa, Golden Knight ook neer. In co op, maar helaas wel erg weinig runen. 2400 maar. Ga nu even SC doen in co op, even zien of ik een paar checkpoints vrij kan krijgen. Verwacht niet dat ik het redt tot de volgende boss, maar in dat kasteel zijn nog genoeg dingen te vinden. Baal wel dat de runen zo omlaag zijn gegaan, wat later een probleem zal zijn. Nu level 21, maar kan volgens mij met de runen die ik erbij heb naar 23 en de Gold Runen die ik nog had.

Bizar van hoever deze game heeft moeten komen van die slechte balans. Kijk nu eens hoe het nu is. Speelt zo smooth. :)

Laatst bewerkt: 1 nov 2022
    Cyndris vindt dit leuk.
  8. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.932
    dus je staat op en begint meteen aan de avondmaal? en dan ergens in de nacht nog een bammetje?

RaVe^ en WorkingTitle vinden dit leuk.
  9. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Minder lullen meer meppen. Gast, je gaat het toch geen patch notes zitten doorlezen alsof je een of andere min maxer bent... Ga die game spelen en summon lekker joh. Of gebruik Mimic Tear en/of Black Knight Tish voor easier time.

Reckuuza, RaVe^, Jorrie en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.764
    Heb er ook alweer 23 uur inzitten hoor. Volgens de teller van de savegame althans. Gaat best lekker. Stukje SC gedaan en die sub boss die je opsluit verslagen. Nu even een andere game. :+

Killamonkey vindt dit leuk.
  11. Killamonkey

Leuk Bevonden:
    4.959
    Zoek even rivers of blood bleed build op. Is redelijk generfed maar nog steeds erg sterk en zit je met je samurai/katana starterbuild al op weg. Vigor niet onderschatten, sterker nog focus erop tot soft cap. 20 uurtjes is trouwens echt nog tutorial tijd in Elden Ring :+

Wa ga je nu spelen dan?

12. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.764
    Divinity II Original Sin even afstellen zoals ik het wil en dan A Plague Tale 2. Die tweede game ben ik nu in hoofdstuk 7 of 8. Game lijkt minder hoofdstukken te hebben, maar het verhaal is stukken uitgebreider en beter. En minder intens met opties die precies bij Yellow passen. :+ Vermaak me wel top met dat verhaal, die muziek, de wereld en de peronages. :eek:_O_

13. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.764
    Leonie ook neer. Kantje boord. :+

Cyndris vindt dit leuk.
  14. Cyndris

Cyndris Member

Leuk Bevonden:
    369
    De Leonine Misbegotten? Daar had ik echt moeite mee, gebruikte tegen hem voor t eerst spirit summons. Kreeg hem uiteindelijk neer met de whip, daarmee kan je hem goed stunlocken.

Heb gister trouwens de Ornamental Straightsword weten te looten, van die Grafted Scion boss in de tutorial/intro. Best nice, de 2-handed variant daarvan is een dual wield met als skill een weapon buff (holy dmg denk ik?). Past wel goed bij m'n confessor Faith/quality build.
    Alleen jammer dattie niet met Faith scaled. Maar wel eindelijk een nieuw wapen dat mn Broadsword kan vervangen, was daar wel een beetje klaar mee.

Volgende sessie maar naar Lucaria Academy denk ik, heb grootste gedeelte van Liurnia of the Lakes wel gehad inmiddels.

Yellow 13 en Killamonkey vinden dit leuk.
  15. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.764
    Leonine inderdaad, maar ik beukte er in co op met iemand in. Je moet heel veel kiten en hopen dat iemand goed kan tanken, als je het in co op wil doen slagen. Solo ook wel eens neergehaald, maar toen had ik veel magie of holy en vuur. Bij bijvoorbeeld die eerste Ever Goal, daar moet je vuur gebruiken... niet vreselijk ver van twee grotten en de eerste verkoper in Limgrave.

Het verschilt heel erg, vandaar dat ik nu ook wat meer Ashes gezocht heb. Holy werkt lekker tegen die ridders en magie weer lekker tegen die speer gasten vlakbij die minor erd tree boss... met een summon pool in de open wereld. Die ga ik zo proberen, maar het ging vannacht erg lekker. Meerdere, vooral klein bosses neer, maar Leonine was wel de ergste. Vuur, magie of Holy zou er goed tegen moeten werken, maar denk dat magie de minste is.

Kantje boord was voor mij meer in de zin, dat we beiden door onze potions heen waren en ik geen klap meer kon incasseren. Hij nog 1 klap en daarna kon die de fatale uitdelen. Uiteraard buig ik dan naar hem, uit respect omdat co op zo vaak pittiger is. Het eerste wat ik ook doe als ik een dungeon in ga, of voor een echte world boss sta, is pauze nemen en kijken wat ik er tegen kan doen en uiteraard die summon pool activeren. Heb nu ook 17 van die vingers gemaakt.

Meestal doe ik co op, maar had gisteren die Mariner boss in dat bootje solo neergehaald. Die was wel nice, alleen jammer dat ik voor die instance in de buurt geen sleutels meer heb. Level 28 nu en heb 22 vigor, maar ook wat FP erbij gedaan en het nodige endurance, vanwege de stamina en het feit dat er later nog een hoop bosses komen waarbij dat wel handig is. Tegen die Mariner boss ging zo lekker, maar daar heb je weinig voor nodig. Hij mept met magie, ik met holy en toen was het na een paar minuten voorbij. Genieten deze game. :D

Cyndris vindt dit leuk.
  16. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.764
    @Cyndris @Killamonkey : Die grote beer in die grot waar een stukje instort aan het begin. Die ging vannacht in één keer neer. Sloeg op een gegeven moment een fatale klap op zijn buik, toen begon hij te bloeden. Alleen daarna niet zoveel zin meer gehad, ook omdat een Ever Goal waar ik Holy moest gebruiken en gebruikte, niet wou. Iets te vaak gedaan, dus zal even investeren in Vigor en denk ook nog maar even wat verkennen om meer kracht voor de potions te krijgen.

Die zijn al level 5 of 6, maar het aantal is ook nog maar 6. Was echter wel blij dat die beer gisteren neerging, maar verbaasde me erover dat die damage van die beer flink lijkt te zijn generfed. Op vorige chars ook wel eens geprobeerd, maar toen kreeg ik hem niet eens in co op neer en nu solo bij de eerste poging. Ik zou als ik jullie was toch even de game een keer weer proberen. De balans is zoveel beter nu. Speelt echt heerlijk, vooral in bepaalde boss fights en co op. :eek:_O_

17. Killamonkey

Leuk Bevonden:
    4.959
    Gast, heb deze al tijden geleden zo goed als 100% gecleared hoor ;) Heb er zelfs vakantiedagen voor opgenomen om hem op release te spelen, haha. Maar fijn dat je het naar je zin hebt Geel

Reckuuza en Yellow 13 vinden dit leuk.
  18. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.764
    :+

19. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.932
  20. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.764
    Nu is het ook wel weer genoeg geweest Recka. We weten het nu wel. Hou je nu maar bezig met je eigen dingen en games. Je wilt toch ook niet dat ik in het hip hop topic shit post? Prima, maar zou je dit dan ook niet iedere dag tegen mij willen zeggen? Liefst helemaal niet meer, want het is tamelijk kinderachtig aan het worden. Bovendien speel jij deze game toch niet omdat jij de noob van het forum bent. Hou je maar stil dus!

White Hawk, Reckuuza, Hoosie en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina