1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox X op de Home Cinema en Beamer

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Samsonfan, 14 nov 2022.

  1. Samsonfan

    Samsonfan New Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    2
    Hoi iedereen,

    Hier een nieuwe Xbox gebruiker.
    Ik heb vandaag mijn eerste Xbox X gekocht.
    En gelijk begonnen met de installatie.
    Ik wou hem graag aansluiten op mijn home cinema set met beamer.
    Het lukte me meteen om het beeld te projecteren.
    Maar mijn geluid bleef uit de beamer komen.
    En kwam niet uit de geluidsinstallatie.
    Na opzoekwerk vond ik dat je geluid wel kon krijgen uit een Headphone met kabel als je deze aansloot op je controler.
    Dus ik ben wat gaan knutselen en heb een Jack 3.5mm naar 2x Tulp verbonden met mijn home cinema en controler.
    En na nog wat kijken bij de instelingen voor Headphones kreeg ik geluid uit mijn home cinema. Alleen moet ik het geluid op maximum zetten om iets te horen. En dat is niet echt de bedoeling. Wie kan me helpen om mijn geluid beter te krijgen ? of heeft nog goede tips voor me?
    Alvast heel veel bedankt.
     
    Tyrant en lwn vinden dit leuk.
  2. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Ha, vette oplossing! Maar ik denk niet dat je moet lopen kutten met de jack in de controller. Het lijkt me dat er een betere oplossing is. Wat zit er precies in je home cinema set? Een versterker? En zo ja, welke aansluitingen heeft deze?
     
    lwn vindt dit leuk.
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    Heeft de beamer geen audio out waar je toevallig je home cinema op kunt aansluiten? Dat zou de beste optie zijn. Mocht je dat al geprobeerd hebben, dan zou ik toch nog even checken of je op de een of andere manier niet een setting moet aanpassen op de beamer om dit toch voor elkaar te krijgen. Dat zou namelijk moeten lukken als deze een audio out heeft.

    Anders kun je denk ik beter een goede Audio Extractor zoeken. Dat is een kastje dat je tussen de HDMI verbinding hangt en het audio signaal vervolgens apart kan doorsturen via digital out of tulp.
    Even invullen op bijvoorbeeld Amazon en er komen enorm veel varianten naar voren.

    Let bij die optie wel op dat de hdmi output goed doorgevoerd wordt (sommige geven enkel een 30Hz signaal door of een lagere resolutie), want anders heeft het weer negatieve effecten op je beeld.
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2022
    Reckuuza vindt dit leuk.
  4. KEN_123

    KEN_123 HipHop is not HipHop no more

    Berichten:
    854
    Leuk Bevonden:
    52
    Gouden tip, thanks!
     
  5. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    ChatGPT, ben jij dat?
     
    Yerewn vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina