[Overig] [Algemeen] Games

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 3 dec 2013.

1. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Dan vind ik het vechten in Nioh 2 toch wat anders dan in Persona. Ik denk eerder dat wat Persona aantrekkelijk maakt toch wel het totale pakketje is. En het tijdperk waar het geheel zich afspeelt. Een mysterieus urban legend verhaal in de tegenwoordige tijd, met in de hoofdrol een groep tieners (of twintigers?) met speciale krachten die het kwaad moeten verslaan. En intussen moeten ze ook hun eigen school en sociaal level fatsoenlijk draaiende houden. Ik vond het verhaal in Nioh 2 eerlijk gezegd niet bijster interessant, eerder vaak onsamenhangend. In die game gaat het inderdaad om de snelle en diepe (stances) combat en vooral bakken LOOT. Persona is niet echt een loot game toch? Al verzamel je daar wel Persona's, a la Pokemon.

Yi-Long vindt dit leuk.
  2. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.083
    Ik heb het niet veel gespeeld, zoals ik al zei, maar juist door al die persona’s is de combat erg diep (tactisch) en kun je afwisselen. Maar ik heb ook maar just the surface gescratched, om het maar even op zijn fout-Engels te zeggen.

Maar goed, Persona 5 Royal voor PS5/Series X is nu vaak maar 30 euro ofzo, dus zou lekker die halen, je daar een 100+ uur mee vermaken, en als dat echt goed bevalt kun je altijd deel 3/4 nog eens goedkoop meepakken een keertje.

Zifnap vindt dit leuk.
  3. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Dankje voor het advies, Yi-Long. Wordt gewaardeerd. Ik heb op dit moment nog niet de tijd, maar ik weet zeker dat ik nog een keer een Persona ga oppakken.... en ga uitspelen. ;)

Deze city builder met roguelite elementen komt met hoge aanbevelingen. Against the Storm is op dit moment in early access. Check it out.

4. WorkingTitle

WorkingTitle ..

Leuk Bevonden:
    3.016
    Even 2 weken geen performance videos kijken, en algemene nieuwtjes hier en je kan persona 5 uitspelen ;) dan vraag ik aan @Reckuuza om die rol dan 2 weken op zich te nemen.

Reckuuza vindt dit leuk.
  5. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.965
    hij moet nog 30 to 10 lijstjes afwerken

6. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Ik ben nu weer Chrono Trigger aan het spelen. Ik denk dat dat voor mij toch wel de perfecte JRPG is. Geen grammetje overtollig vet, side quests die vanaf een bepaald moment in de game unlocken, maar je totaal niet in de weg zitten, praktisch geen grinding.

Laatst bewerkt: 7 jan 2023
    Zifnap vindt dit leuk.
  7. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.083
    Blijft jammer dat we Chrono Trigger niet gewoon in flawless 1080p kunnen kopen voor een 10-tje in de PS Store ofzo …

8. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    Ultra wide 1440p op Steam. Top!

Yi-Long vindt dit leuk.
  9. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.083
    Pixel-perfect, of van die blurred/smeared pixels waarmee ze het willen ‘smoothen’ … ?

10. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734

Zifnap en Yi-Long vinden dit leuk.
  11. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.083
    Ah, prima zo te zien. Nice. Thanks. Jammer dat ze die versie dan niet richting consoles gooien.

12. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Dit beweer ik ook al jaren. Less is more. Liever minder content van hogere kwaliteit en met meer focus, dan meer content van lagere kwaliteit en met minder focus. Maar dat laatste is natuurlijk aantrekkelijker als sales bullet (althans meer content). De geest van veel gamers is vergiftigd, waarbij de markt ons heeft ingefluisterd dat speelduur synoniem staat voor kwaliteit. Wat dan weer hand in hand gaat met de typische "bang for buck" mentaliteit van veel consumenten, een houding overgewaaid uit de VS. Daarbij ligt de nadruk op voldoende uren halen uit je aankoop en pas daarna op (spel)plezier.

PC master race. :whistle:

Persona 5? Als die zo groot is als ik hoor ben ik hier wel een half jaar weg.

Laatst bewerkt: 7 jan 2023
    Yi-Long vindt dit leuk.
  13. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.083
    Misschien mijn PC maar eens uit de doos halen dan …

14. WorkingTitle

WorkingTitle ..

Leuk Bevonden:
    3.016
    Als ik wel een reacties lees op andere sites zie ik veelvuldig ,"game duurt maar 12 tot 15 uur dus geen volle pond waard". Zonde

Zifnap vindt dit leuk.
  15. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.347
  16. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Get your priorities straight, denk ik dan weleens. Maar goed, het hangt ook af van op welk punt je staat in je leven. Toen ik student was kopieerde ik veel games en had ik waarschijnlijk ook meer nadruk gelegd op spelduur. Levens veranderen. En we worden wijzer. Althans, dat hoop ik dan. ;)

17. WorkingTitle

WorkingTitle ..

Leuk Bevonden:
    3.016
    Ja idem. Gelukkig is het wel vaak rommel om de campaign heen, dus kan ik me louter op de campaign richten. Wil namelijk vaak wel graag de game "uitspelen".

Zifnap vindt dit leuk.
  18. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.083
    Verschilt gewoon per game hoe lang het moet duren. Ik maak me daar nooit zo druk over.

Zifnap vindt dit leuk.
  19. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.770
    Als je een degelijk savesysteem hebt, dan kan je altijd ergens even opslaan en later verder gaan. Het mag best lang duren, maar als je de tijd niet hebt gewoon het punt onthouden waar je gebleven bent. Op die manier raak ik in elk geval altijd weer sneller in de game en het verhaal dan anders.

Toegeven: Soms begin ik na een klein begin na maanden ook weer overnieuw, maar met een degelijk savesysteem is het veel leuker om beetje bij beetje te doen. En anders wat @Zifnap al zegt: Prioriteiten zetten en niet elke game willen kopen/lenen of spelen meer en dat alleen doen tot je er echt de tijd voor gaat nemen.

Maar goed: Begrijp de drang naar een leuke collectie of om bij de tijd te blijven dan ook wel weer. :)

Zifnap vindt dit leuk.
  20. WorkingTitle

WorkingTitle ..

Leuk Bevonden:
    3.016
    Ja eens. Probleem is dat ze nu heel veel onnodig aan het rekken zijn.

Modder-Eter vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina