[Multi] [Algemeen] Nieuwtjes, geruchten en discussie

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 28 feb 2013.

  1. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.862
    Leuk Bevonden:
    2.060
    Wat begrijp je niet? Ik gaf voorbeelden van de games die ik bedoel, toch?

    Games als SSX en Burnout kun je prima gewoon ‘directe’ sequels geven, dus nieuwe locaties, nieuwe cars, maybe wat nieuwe characters, en klaar. Dat heeft geen productietijd van 4+ jaar nodig, en dat heeft geen idioot hoog budget nodig.

    Dat ligt duidelijk anders met SP action-adventure games, RPG’s, etc, want dan heb je toch vaak sowieso een paar jaar nodig voor verhaal, voices, world-design, character-design, etc. Daar wil je wel iets van duidelijke progressie zien tussen de verschillende delen, op meerdere vlakken.

    Zelda BotW2 lijkt me qua set-up een zeer ambitieus avontuur, en juist daarom is het zonde dat het niet op hardware uitkomt wat die visie recht aan doet. Vandaar dat je nu ook vanuit alle hoeken hoort; “Oh, is dit het? Lijkt allemaal wel heel erg op BotW”. En dat is natuurlijk niet vreemd want een direct vervolg en dezelfde wereld, maar het is gewoon nogal underwhelming in 2023, ondanks de verder sterke grafische stijl.

    Maar voor games als Battlefield, SSX, Def Jam, etc, daar kun je in principe ieder jaar of iedere 2 jaar een geweldig nieuw deel voor uitbrengen wat vasthoudt aan wat de games zo geweldig maakte, maar gewoon met iets betere graphics, kleine subtiele gameplay-verbeteringen/toevoegingen, en nieuwe maps/locaties, characters, muziek, etc.

    Stel, ik maak nu een tennis game. Gameplay is goed, 8 characters, 8 verschillende locaties, iedereen tevreden. Ik breng het op de markt, verkoopt okay, iedereen blij.

    Wat ga ik dan doen? Gooi ik er voor het vervolg een badminton-mode in? RPG-systeem? Life-sim? Battle-royale mode? Realistische wind-physics?
    Nee, fuck that. Ik design 4-8 nieuwe characters, ik update de bestaande locaties, ik gooi er 6-8 toffe locaties bij, ik flikker er een nieuwe soundtrack overheen, ik update de gameplay iets nav de feedback op deel 1, ik poets de graphics op, en klaar. Binnen een jaar heb ik een deel 2 op de markt liggen dat bigger & better dan het eerste deel is.


    Oh, ik verwachtte ook wel dat ie gewoon op Switch zou uitkomen en dat is verder prima. Ik verwacht de game straks ook gewoon speelbaar op hun volgende console, en dan wacht ik persoonlijk dus liever op die release. Maar ik koop sowieso bijna niets voor Switch, en staat zelden aan. Heel toevallig vorige week een uurtje Mario Kart en een stukje Bravely Default 2 gespeeld.

    Ik koop niet dingen ‘alleen maar’ in de sale, maar wanneer games al aangeven dat ze DLC gaan doen, dan wacht ik idd liever. En doordat ik veel games in de sale koop heb ik ook een leuke backlog waardoor je iets minder snel behoefte hebt aan de allernieuwste games. Gisteren bijvoorbeeld even begonnen met Disgaea 5 Complete Edition, destijds voor 20 euro in een sale meegepikt.

    Nu komt binnenkort Resident Evil 4 uit, maar ik denk dat ik maybe Resident Evil 2 binnenkort eens aanschaf (momenteel 10 euro in de Ps Store).
     
    Laatst bewerkt: 11 feb 2023
  2. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Maar, nogmaals, dan blijf je dus wachten, en loop je leuke en goede Nintendo games mis, want hardware? In de hoop dat er binnen een jaar een nieuwe Nintendo console komt?
    Hoe lang wachten we nu al op de zogenaamde 'Switch Pro"? Die geruchten lopen ook al jaren, waarom wachten op wat NU gewoon goede games zijn en goed speelbaar op de console die NU uit is? Maar dan ook daar weer wachten, want de volgende console is nóg beter!

    En ja, je vergelijking slaat ook nergens op met die games, want dat kun je ook zeggen van Wind Waker, BotW, Link's Awakening, Ocarina etc.
    Dit is een direct vervolg dus logisch dat het op elkaar lijkt (zoals je zelf ook al aangaf, dus waarom de vergelijking maken?).
    Dat mensen dan gaan roepen, he dit lijkt wel erg op BotW....tja, die hebben wat frisse lucht nodig en moeten eens wat logischer nadenken voordat ze wat roepen.
    (maar dat is 99% van twitter/Reddit/etc)
     
  3. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.862
    Leuk Bevonden:
    2.060
    Maar BotW werd in het eerste jaar uitgegeven, dus dan is het nog acceptabel hoe dat eruit zag, in dat jaar, op die hardware. Alsnog minder mooi dan als het op een PS4 of XBO was uitgekomen, want Switch heeft sowieso minder krachtige hardware, maar dat was verder prima. Odyssey, Mario Kart, Zelda BotW, het ziet er gelikt uit.

    Maar nu zitten we op het einde van het Switch tijdperk, met waarschijnlijk binnen 2 jaar een nieuwe ‘Switch’, dus dan ga ik mu niet meer veel geld in Switch games droppen, want we weten helemaal niet of de volgende console backwards compatible zal zijn.

    Dus ik kan prima wachten. Ik speel momenteel ook games van 3-4 jaar oud (Nioh 2, Cities Skylines, Planet Coaster, etc), niets mis mee.
     
  4. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.999
    Leuk Bevonden:
    3.331
    EA Sports is reportedly on the verge of agreeing to a new six-year deal with the English Premier League worth some £488 million — a contract said to be worth more than double the value of the original deal.

    Sky Sports reports that clubs were briefed on the deal on Friday, which is expected to bring in more than £80 million annually. In return, EA will retain the rights to some of the most popular teams in the world, including Manchester City, Arsenal, and Liverpool.

    The new deal reflects the strength of the EPL, which has grown into the most profitable league in the world thanks to its lucrative television deals. It has made the EPL an international powerhouse, allowing it to steal away major stars like Erling Haaland.

    The EPL's brand recognition makes it a major catch for EA, which recently lost the FIFA license after the group reportedly asked for some $1 billion. In addition to changing the name for the first time in nearly 30 years, EA Sports FC will lose access to the World Cup. However, EA has signed deals with hundreds of teams and athletes, as well as more than 30 leagues, allowing it to retain real-world names and venues.

    The FIFA series, now renamed EA Sports FC, has been a juggernaut for EA, raking in billions of dollars thanks to its heavily-monetized FIFA Ultimate Team mode. It has allowed EA to remain profitable even as its traditional releases have slowed.

    EA claims that the lack of licensing restrictions will offer the series more creative freedom. We'll be able to see for ourselves when EA Sports FC launches later this year.

    https://www.ign.com/articles/ea-str...ue-after-losing-fifa-name?utm_source=facebook
     
  5. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.702
    Leuk Bevonden:
    17.916
    tip: ga niet in discussie met die man
     
    Tim vindt dit leuk.
  6. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.999
    Leuk Bevonden:
    3.331



    The Settlers-bedenker Volker Wertich werkt aan een nieuwe citybuilder genaamd Pioneers of Pagonia.

    Hij maakt deze nieuwe game met zijn studio Envision Entertainment. In de game reizen spelers af naar de eilanden van Pagonia, waar men nieuwe samenlevingen op kan bouwen.

    De game bevat veertig verschillende gebouwen en zeventig verschillende goederen. De eilanden worden daarbij procedureel gegenereerd. De game wordt mede gefinancierd door de Duitse overheid, die een speciaal fonds heeft om game-ontwikkelaars uit het land te ondersteunen.

    Pioneers of Pagonia moet ergens later dit jaar als Early Access-game op pc uitkomen. Hieronder is een eerste teaser te bekijken, maar gameplay is er nog niet. Overigens moet een nieuwe The Settlers-game, The Settlers: New Allies, aanstaande vrijdag uitkomen. Die game werd eerder uitgesteld naar wisselende feedback van vroege spelers.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  7. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Ach, soms heb ik wat extra vrije tijd.:+
     
  8. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.279
    Leuk Bevonden:
    2.962
    Alsof je dat zelf niet weet? Jij zou een "Japan DLC" aankondigen.
    Tussen de sets door kan je minigames spelen, dansen in een kimono, een potje karaoke, een haiku schrijven, panfluit spelen of sumoworstelen. En als kers op de taart kreunen de tennis spelers in het Japans.
     
    Yi-Long vindt dit leuk.
  9. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.999
    Leuk Bevonden:
    3.331
  10. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.862
    Leuk Bevonden:
    2.060
    Ik doe niet aan DLC, en de standaard-taal is sowieso Japans. Upskirt photo-mode included.
     
    WorkingTitle vindt dit leuk.
  11. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.999
    Leuk Bevonden:
    3.331
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.264
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Nou, als dat maar goed gaat. Heb sinds kort Dying Light 2, na meer dan een jaar wachten op verbetering. En dat is het tot nu toe in het prille begin wel. Alleen Dead Island is een iets andere game, maar dan wel met invloed van Techland en daar heb ik nog steeds mijn twijfels over. Grafisch ziet bijvoorbeeld DL 2 er ook tering slecht uit nog. Soms is een kleinere wereld beter dan een enorm grote, maar we zullen het in april wel zien. Ik denk echter dat er teveel handen en bedrijven aan de game gewerkt hebben. =(
     
  13. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    [​IMG]

    Meer games om nooit te spelen!
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  14. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.999
    Leuk Bevonden:
    3.331
  15. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.744
    Leuk Bevonden:
    1.943
    Voor F122 ga ik denk ik voor het eerst in maanden weer eens mijn Series S aanslingeren
     
  16. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
     
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.486
    Leuk Bevonden:
    3.438


     
    Yi-Long vindt dit leuk.
  19. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.862
    Leuk Bevonden:
    2.060
    Naruto x Boruto beetje nietszeggende trailer. Grafisch vrij luie ‘update’ tov de eerdere delen, en weinig info over wat dit nu precies is/heeft. Ben groot fan van de serie (Storm games), en op zich prima dat ze nu iets voor PS5 uitbrengen, maar erg ambitieus of grensverleggend ziet het er nog niet uit.
     
  20. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
     
    Yi-Long vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina