Dit lijkt tegelijkertijd een enorm geweldige en enorm slechte game te worden. Een beetje zoals Binary Domain.
Gave game hoor, niks mis mee. Robots naar de malle moeren schieten is altijd leuk, vooral wanneer allerlei onderdelen in het rond vliegen en ze door alle schade naar je toe moeten kruipen. Dome Keeper, maar dan nog een tandje gaver? Demo speelbaar tijdens Next Fest.
https://www.xboxworld.nl/artikelen/review/review-risen/ Nieuwe review! @Yellow 13 Geen game voor jou?
Risen is een goede RPG hoor, althans voor 3/4e. De laatste akte is juist erg zwak, haastig geschreven en afgeraffeld. Maar Piranha Bytes maakt een bepaalt type RPG dat je niet veel dev teams ziet maken. Niet teveel aan het handje vasthouden, een echt avontuur.
Een 8 geven voor die game? Het antwoord op je vraag is dus nee, tenzij er hele flinke korting op komt.
Sjiek! Een remaster met respect voor het origineel en technisch vernuftig in elkaar gezet. Metroid: Prime staat bekend als een klassieker. Game nooit gespeeld en helaas heb ik geen Switch. Retro Studios werkt ook aan Metroid Prime 4 begrijp ik, dus dit is een bemoedigend resultaat. EDIT: Toch wat reviews. Sterke release dit. "Nah mate. 35 Pounds, get it now! GET IT TWICE!" Quote van Nintendo Life. Dan zal ie wel goed zijn.
Deze remaster schijnt ook al sinds 2021 af te zijn, maar heeft al die tijd op de plank gelegen. Het lijkt erop dat het voornamelijk gebruikt is als generale repetitie voor deel 4. Ik ga de fysieke versie sowieso oppikken, want dit is een van de beste games ooit gemaakt.
Interessant. Wat ik mij afvraag: maakt de mens dit soort onderwerpen onnodig meer beladen dan het is, of is dit de werkelijkheid waar we mee te kampen hebben? De Russische belangen in Atomic Heart, maar ook het schandaal rond Hogwarts Legacy (transphobia en antisemitisme boodschappen). Is het nog mogelijk om een spelletje te spelen, onschuldig vermaak als vlucht uit de werkelijkheid, of wordt er van ons verwacht dat we allemaal kleur gaan bekennen?
Gewoon doen waar je je persoonlijk goed bij voelt. Als je morele bezwaren voelt bij bepaalde producten, media, whatever, dan bepaal je zelf of je het dan wilt kopen, kijken, spelen, lezen, luisteren, whatever. Heb me niet verdiept in Atomic Heart want game lijkt me niet boeiend, dus heb de ophef erover ook niet gevolgd, maar bij Hogwarts is het inmiddels bekend dat J.K. een haatzaaiende transfoob is, maar of je dat mee weegt bij een game die door devs is gemaakt die er niet zo over denken, en een inclusieve game hebben gemaakt, tja, dat is een persoonlijke afweging, ALS je die wilt maken.
Ik dacht dat die schrijfster van harry alleen een keer gezegd had: noem mensen die menstrueren weer gewoon vrouwen joh. Of is er veel meer aan de hand?
Metroid Prime Remastered was al een tijdje klaar, inderdaad. Wie weet waar ze in de jaren daarna mee bezig zijn geweest? Misschien shadowdropt Metroid Prime 2 Remastered bij een volgende Nintendo Direct wel ;-P
Kick. Ass. Dat is wat ik van Returnal vind. En nu uit op de PC. Fenomenaal sound design trouwens. Agressief, buitenaards, primair, zelfs machines. Zet tijdens het spelen een headset op en geniet.