Deel 2 is degelijk. Ik denk dat het vechten in dit deel wel wat beter is. In tegenstelling tot de Pokemon-achtige gameplay van deel 1 doet deel 2 meer aan de moderne vrije combat van bijvoorbeeld de Tales games denken, waarbij de creatures de rol van hulpjes hebben aangenomen. Helaas heeft de game fouten op andere gebieden gemaakt. Het verhaal voelt aan als een enorme afterthought. In het begin is het nog redelijk verhaalgedreven, maar daarna voelt het alsof de game op het gebied van verhaal en voortgang afgeraffeld is. Dit merk je vanaf een gegeven moment misschien nog wel het meeste tijdens cutscenes, waar delen ingesproken zijn en de game dan opeens overspringt naar text, om vervolgens weer een deel ingesproken cutscene te doen. Het voelt gewoon niet af.
Wellicht dat dit ook komt door de enorme focus op bepaalde mini games binnen de wereld. Er ligt een enorme focus op een soort Farmville achtige city builder en een quasi-strategie mini-game. Als deze je niet liggen, dan is deze game niets voor je. Ik heb me nog enigszins vermaakt met het city builder component. Ik denk dat ik de pure gameplay beter vind dan deel 1, maar het geheel een stuk minder goed. Uiteindelijk is het op de naam en stijl na eigenlijk gewoon een behoorlijk andere game.
Stukjes gameplay van de mini games die een redelijk groot deel uitmaken van de game:
Laatst bewerkt: 30 mrt 2023
Yellow 13, Daz en FinalBob vinden dit leuk.