Niet zo'n hoop schroot als op de PC, doet de console versie (de PS5 versie althans) het een beetje beter. Maar toch tegenvallend. Game ziet er mooi uit en is op dat punt ambitieuzer dan deel 1. Ray tracing lijkt verplicht te zijn als setting? Het gevolg is twee modi die beiden hun framerate target niet consistent behouden, of dit nu 30 fps is (quality) of 60 fps (performance). De performance modus maakt het helemaal mooi. De fps counter zwabbert op en neer tussen 30 en 60 fps. Dat is dus wat je als gamer precies niet wilt zien. Dan zijn er nog de visual glitches en de sporadische crashes. Advies: maak sowieso die ray tracing feature optioneel. Leuk voor degene die het willen en het kan echt wel een game mooier maken, maar bij een zwakke implementatie verpruts je een mooie game (zie ook The Witcher 3 ).
Helaas is dit weer de zoveelste matige launch. Ik vind het jammer. Het kan zo'n fijne hobby zijn, maar met dit soort releases vraag ik mij toch af waar tegenwoordig de prioriteiten liggen. Weer snel geld binnen harken, EA? En dat weer over de rug van de consumenten. Maar ook die blijft doodleuk dit soort half gebakken producten kopen. Zowel producent als consument dragen een stukje verantwoordelijkheid in deze, al reken ik dit vooral de producent aan. Als je iets doet, doe het dan goed!
Er moet nog veel in deze sector gebeuren om het volwassen te maken ben ik bang.
Laatst bewerkt: 30 apr 2023