Prachtige film - loeeeeev die rustige beelden en camerawerk. Oppenheimer, Riceboy Sleeps, Past Lives.
Spoiler @Fiasco : Ik zou Golda toch even checken. De eerste drie kwartier vooral pure spanning en stress op de koppen van de Israëliërs en hoop doden aan hun kant. Egypte dat terrein winst boekt op Israël en een kotsende parlementariër aan Israëlische kant. Weet dat je zei dat het eenzijdig was, maar dit zou jou toch moeten plezieren met de winst van de Arabieren.
Ik ben inmiddels klaar met de film en kan de eerste conclusie van Fiasco eigenlijk wel bevestigen. Los van de geschiedenis, een matige film en nog goedkoop shit overgenomen van The Darkest Hour met Gary Oldman ook. Is dat een spoiler??? Of gewoon een duidelijke melding dat ik het na het zien van de film eens ben met jullie!?
Ja, als je set decor uit een andere film gaat overnemen, het verhaal erg eenzijdig is en zelfs een dakterras letterlijk nep overgenomen lijkt. Acteerwerk was, op enkele momenten na, ook erg matig. Mirren ook niet echt een Meir en geen rollen weggelegd om de andere kant van het verhaal uit te leggen. Kijk dan naar The Longest Day uit 1962, een film die het verhaal van D-Day uit alle ooghoeken belicht. Nog altijd de beste!
ARE WE HAVING A PARTY OR SOMETHING ONGEKENDE KLASSIEKER BLIJFT DIT TOCH OOK GVD MOET DIE OST HEBBEN CLIFF MARTINEEEZ