[Multi] [Algemeen] Nieuwtjes, geruchten en discussie

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 28 feb 2013.

  1. Vleier NL

    Vleier NL New Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    2
    https://www.statista.com/statistics/328303/ubisoft-net-income/

    Volgens mij zie jij niet het verschil tussen winst of verlies. want het ziet er niet goed uit. die winst wat jij noemt was een verlies.

    Over de laatste 10 jaar hebben ze in totaal een winst hebben 185 miljoen. Klinkt goed. Maar is 9200 euro per werknemer. Over 10 jaar verspreid.
    vorig jaar was de winst per werknemer even makkelijk gezegd. 7895 per werknemer winst. (op 157.9 miljoen en ongeveer 20000 werknemers)

    Activision-Blizzard had een winst van 2.2 miljard vorig jaar op 17000 werknemers. Dus een winstmarge van 117647.05 Per werknemer. (De ene site zegt 3,5 miljard maar reken met de laagste)
    Epic games had een netto inkomen van 1.970 miljard op 1000-5000 werknemers (Uitbestedingen aan derde partijen) Dus een marge van 394000 per werknemer.

    https://eulerpool.com/en/stock/Activision-Blizzard-Stock-US00507V1098/NetIncome
    https://www.statista.com/statistics/1234193/epic-games-annual-income/

    Dat de cijfers er leuk uit zien. Wil niet zeggen dat het goede cijfers zijn. Voor een AAA gamedeveloper is het beneden maats en dat is het al jaren. Dat is ook de reden dat je de aandelen ziet dalen. Winst is niet alles maar voor de aandeelhouder die eens geld terug wil zien is het natuurlijk een beetje een lastige opgave om vertrouwen te houden.

    Als daar ook nog bij komt dat eigenlijk de casual gamer geen zin heeft in een spel kopen die eigenlijk niet af is dan kan je begrijpen dat het snel minder word.

    Nog even een leuk weetje CD Project red heeft een waarde van 4,59 miljard. Ubisoft 1.3 miljard. Acivision 74.28 miljard.
    Misschien dat jij vind dat CD niet tegen Ubisoft kan. Volgens de markt is het juist andersom en ook kwa games was CD met de Witcher serie echt goed bezig. In combinatie met de serie verdienen ze er goed op blijkbaar
     
    Laatst bewerkt: 27 sep 2024 om 11:22
  2. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.856
    Leuk Bevonden:
    9.240
    mijn GOTY dit jaar.

    Trouwens Omtzigt heeft een burnout en het is hier ineens weer druk. Toeval? Ik denk het niet
     
    Yi-Long en Tyrant vinden dit leuk.
  3. Vleier NL

    Vleier NL New Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    2
    ik weet niet waarom maar het lijkt wel vreemd ofniet
     
  4. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.849
    Leuk Bevonden:
    2.050
    Ik denk dat Omtzicht wel een hardcore Mortal Kombat gamer is.

    Dat Margreet, zijn vrouw (ik neem aan dat zijn vrouw Margreet of Marleen heet, met een abo op de Libelle) aan de keukentafel zit met een kopje thee en een Sudoku, en dat Pieter dan vanaf de bank haar roept; “Woah, check deze Fatality, biatch!!!”

    “Dit vind ik nou niet echt pro-life, Pietertje … “
     
  5. Vleier NL

    Vleier NL New Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    2
    Haha waarom zie ik dit nu voor mij.
     
  6. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.856
    Leuk Bevonden:
    9.240
    Omtzigt heeft gewoon een Turkse op de bank zitten. Misschien zelfs wel het aziatische deel, je weet nooit
     
  7. Vleier NL

    Vleier NL New Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    2
    ik heb net even gezocht. Ze komt uit Mardin. Op de syrische grens. dus je hebt wel gelijk
     
  8. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.856
    Leuk Bevonden:
    9.240
    Je weet toch wel waar je eigen chick vandaan komt?
     
    Vleier NL vindt dit leuk.
  9. Vleier NL

    Vleier NL New Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    2
    Die komt 4 dorpjes verder weg vanaf waar we nu wonen
     

Deel Deze Pagina