Dat zijn er best wat. Helemaal omdat je natuurlijk een lange tijd weg bent geweest van Nintendo.
Een kleine greep uit de games die ik in ieder geval heb gespeeld:
Mario Odyssey
Mario 3D World / Bowser's Fury
Dat zijn beide supertoppers waar je een heel tijd zoet mee bent.
Breath Of The Wild / Tears Of The Kingdom - Deze pak ik samen omdat ik een van de twee zou aanraden. Tears is eigenlijk toch meer een uitbreiding van Breath Of The Wild met veel extra's en wat klachten aangepakt. Objectief gezien is het gewoon de betere versie van Breath Of The Wild. Maar Breath Of The Wild heeft ook zo zijn pluspunten. Die game heeft een bepaalde rustigere atmosfeer en gameplay loop die sommige mensen misschien meer waarderen. In Tears Of The Kingdom hebben ze alles toch geprobeerd voller te stoppen met content, wat soms ook nadelig kan uitpakken. Het meer natuurlijke, rustige, lege van Breath Of The Wild had soms ook zijn charme. Dus met geen van beide heb je een miskoop. Echter zou ik niet snel de ander aanraden als je tientallen uren in een van de twee hebt gestoken. Daar voelen ze toch te overeenkomstig voor. Dat is ook de reden waarom ik toentertijd halverwege gestopt ben met Tears.
Luigi's Mansion 3 - Geweldig leuke en sfeervolle single player game.
Link's Awakening - Ook een geweldige game, nu helemaal zonder de framerate problemen van de originele game.
Mario + Rabbids: Kingdom Battle - Misschien wel de grootste verrassing op het systeem. Geweldige turn based strategy X-Com like in het Mario universum. Ik prefereer hem boven het tweede deel door de meer gefocuste lineaire handcrafted levels. Ook vaak enorm goedkoop nieuw op te pikken. Aangezien jij volgens mij wel fan bent van het genre misschien wel de grootste aanrader, vooral voor de prijs waarvoor hij vaak te verkrijgen is.
Metroid Prime Remastered - Helemaal als je deze nooit op de Gamecube gespeeld hebt en van metroidvania houdt is dit een must-have.
Donkey Kong: Tropical Freeze - Dit is een van de beste 2D platformers ooit. Punt.
Laatst bewerkt: 7 jun 2025
Nol, FinalBob en Zifnap vinden dit leuk.