[Switch] MARIO KART WORLD

Discussie in 'Games' gestart door Reckuuza, 2 apr 2025.

1. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    9.148
    Ziet er toch hetzelfde uit als de vorige? Niks mis mee hoor, maar toch

Zifnap vindt dit leuk.
  2. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.482
    Het ontloopt elkaar ook niet veel, maar ik vind World toch weer iets scherper ogen, vlotter draaien en met meer racers op het scherm. Game laadt ook lekker snel vanuit het hoofdmenu. Mario Kart 8 ziet er nog steeds heel goed uit, zeker voor een game uit 2014.

Had deel 8 ook al HDR? Dit gaat er extreem gelikt uit zien op een OLED scherm.

EDIT: check filmpje, opgenomen in HDR (dus heb je een HDR scherm voor nodig om het verschil te zien).

Laatst bewerkt: 6 jun 2025 om 21:42
  3. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.482
    Ennnn... zojuist een Switch 2 bij Nedgame besteld. 510 euro, versie met Mario Kart World. Heb wel een goed gevoel bij deze console, althans zolang we het niet over de prijs van de games hebben haha. Maar voelt het wel "speciaal" aan. Het is denk ik alweer 20 jaar geleden ofzo dat ik een Nintendo console in huis heb gehad. Laatste was een Gamecube en opvallend heb ik er toen alleen Resident Evil 4 en Ikaruga op gespeeld. Vraag me niet waarom, tegenwoordig zou ik er gelijk Mario + Zelda+ Metroid op willen spelen. Smaak verandert blijkbaar met de jaren, gelukkig maar. Oh, wel meerdere keren een 3DSXL gehad voor de Fire Emblem games.

Enfin, vond op de Switch 1 de resolutie en performance vaak te mager om een beetje lol te kunnen hebben (ja zo'n mierenneuker ben ik wel) maar met de kracht van de Switch 2 zit het denk ik voorlopig wel goed. En ik kom op het punt in mijn gaming hobby aan dat ik weer eens zin heb in een "echte" Nintendo game, hoe duur ze ook zijn. Games zoals Cyberpunk speel ik dan wel weer op mijn PC. Maar de nieuwe Metroid is toch echt wel een Nintendo exclusive.

Modder-Eter, FinalBob en Yellow 13 vinden dit leuk.
  4. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.952
    Je hebt dan in ieder geval een aardige backlog tot je beschikking, waarvan veel games nu ook in hun beste vorm (zo draait Link's Awakening nu eindelijk solide).

Alexknl vindt dit leuk.
  5. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.482
    Praat me er niet over haha, naast dus die van mijn PC. Maar op de Switch ga ik het rustig aan doen. Pak er de beste titels tussenuit, vooral de exclusives idd.

Edit: welke games beveel je trouwens aan?

Laatst bewerkt: 7 jun 2025 om 15:49
  6. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.144
    Xenoblade games zijn toch wel een beetje de must-have exclusives voor dat ding volgens mij …

Zifnap vindt dit leuk.
  7. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.952
    Dat zijn er best wat. Helemaal omdat je natuurlijk een lange tijd weg bent geweest van Nintendo.

Een kleine greep uit de games die ik in ieder geval heb gespeeld:

Mario Odyssey
    Mario 3D World / Bowser's Fury

Dat zijn beide supertoppers waar je een heel tijd zoet mee bent.

Breath Of The Wild / Tears Of The Kingdom - Deze pak ik samen omdat ik een van de twee zou aanraden. Tears is eigenlijk toch meer een uitbreiding van Breath Of The Wild met veel extra's en wat klachten aangepakt. Objectief gezien is het gewoon de betere versie van Breath Of The Wild. Maar Breath Of The Wild heeft ook zo zijn pluspunten. Die game heeft een bepaalde rustigere atmosfeer en gameplay loop die sommige mensen misschien meer waarderen. In Tears Of The Kingdom hebben ze alles toch geprobeerd voller te stoppen met content, wat soms ook nadelig kan uitpakken. Het meer natuurlijke, rustige, lege van Breath Of The Wild had soms ook zijn charme. Dus met geen van beide heb je een miskoop. Echter zou ik niet snel de ander aanraden als je tientallen uren in een van de twee hebt gestoken. Daar voelen ze toch te overeenkomstig voor. Dat is ook de reden waarom ik toentertijd halverwege gestopt ben met Tears.

Luigi's Mansion 3 - Geweldig leuke en sfeervolle single player game.

Link's Awakening - Ook een geweldige game, nu helemaal zonder de framerate problemen van de originele game.

Mario + Rabbids: Kingdom Battle - Misschien wel de grootste verrassing op het systeem. Geweldige turn based strategy X-Com like in het Mario universum. Ik prefereer hem boven het tweede deel door de meer gefocuste lineaire handcrafted levels. Ook vaak enorm goedkoop nieuw op te pikken. Aangezien jij volgens mij wel fan bent van het genre misschien wel de grootste aanrader, vooral voor de prijs waarvoor hij vaak te verkrijgen is.

Metroid Prime Remastered - Helemaal als je deze nooit op de Gamecube gespeeld hebt en van metroidvania houdt is dit een must-have.

Donkey Kong: Tropical Freeze - Dit is een van de beste 2D platformers ooit. Punt.

Laatst bewerkt: 7 jun 2025 om 18:49
    Nol, FinalBob en Zifnap vinden dit leuk.
  8. NuclearGoat

NuclearGoat PSN: Acrillic

Leuk Bevonden:
    870
    Xenoblade Chronicles 1 t/m 3 en X als je van JRPG’s houdt. Hoop wel op een Switch 2 improvement patch, want die is er nog niet nu.

Alleen met deze 4 games ben je al 4 jaar zoet.

Zifnap vindt dit leuk.
  9. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.482
    Dank heren!

Laatst bewerkt: 7 jun 2025 om 21:29
  10. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.952

Toen deze langs kwam terwijl ik in het donker door de wereld aan het cruisen was kreeg ik kippenvel.

11. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.279
    leuk man.

hou ons op de hoogte

FinalBob en Yerewn vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina