[Multi] Het grote 'Wat speelt iedereen nu?' topic

Discussie in 'Games' gestart door Reckuuza, 3 feb 2026.

1. WorkingTitle

WorkingTitle ...

Leuk Bevonden:
    3.376
    De game rekent alleen je pure speeltijd.
    Dus exclusief menu/map, items, brieven lezen, exclusief cutscenes en ook als je dood gaat wordt die tijd tot je laatste save niet meegerekend.

2. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.884
    Done.

3. Jeroen Post

Jeroen Post Active Member Eindredacteur

Leuk Bevonden:
    135
    Haha en ik kijk een miljoen keer op de map, ik ben echt extreem slecht in navigeren in games :-D

WorkingTitle vindt dit leuk.
  4. Jeroen Post

Jeroen Post Active Member Eindredacteur

Leuk Bevonden:
    135
    Resident Evil 2 heeft nog een B scenario voor beide personages, dus daar is het zeker de moeite om nogmaals uit te spelen. Van 4 ben ik daar niet zeker van.

Yi-Long vindt dit leuk.
  5. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.884
    Avowed: Ik zal blij zijn als ik dat spel van mijn SSD mag flikkeren. Wat een draak van een game is dat nog. Krijg je echt agressie van. 8)

6. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.221
    Thanks.

Je hoort best vaak dat fans al vele keren door die games zijn heengegaan en dat het dan bijvoorbeeld een stuk easier is omdat je dan al bepaalde wapens hebt unlocked en whatever, dus dat het dan gewoon easy wordt. Geen idee dus, want zelf alleen de demo van 2 Remastered en een klein stukje van 4 op de Gamecube gespeeld.

7. FinalBob

FinalBob Active Member

Leuk Bevonden:
    1.340
    Hoezo? Vond hem wel aardig. Niks hoogstaands maar lekker laagdrempelig rpgtje

8. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.884
    Om hier even op in te gaan: De opties om je game af te stellen zijn gewoon niet zo goed als in het later verschenen Outer Worlds 2. Verhaal is naar het einde toe steeds gekker aan het worden. Tot het punt dat ik voor de poorten van het einde sta en de game van mijn schijf geflikkerd heb. En waarom lijkt dit eigenlijk zo erg op een High on Life achtige game? FPS is om te janken in gesprekken en cutscenes, en dan nog maar te zwijgen over Motion Blur, die eigenlijk standaard uitzet sinds ik Motion Sickness kreeg na een presentatie van een andere game in Hilversum. En dan is er nog de wereld, quests en dergelijke. Op moment is zelfs Tainted Grail - Fall of Avalon stukken beter afgewerkt, met een minder groot budget.

Tainted Grail is dan wel weer eens aanrader. Dat is een beetje Elden Ring/Souls, met Skyrim, Oblivion en een scheut Gothic. Allemaal in de eerste persoon en een RPG die al veel goede patches heeft gahad, kost ook stukken minder. SE editie heb je dacht ik al voor 60 euro en het is open wereld. :)

9. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    9.365
    Maar alsnog wel beter dan Oblivion toch?

10. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.884
    Nee.

11. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    589
    Fifa 26 op Switch

12. Yerewn

Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

Leuk Bevonden:
    10.618
    Ken ik niet?

13. FinalBob

FinalBob Active Member

Leuk Bevonden:
    1.340
    Speel hem nou maar gewoon ff uit.... wie stopt er in vredesnaam 30+uur in een spel om hem 1 uur voor het eind uit frustratie te stoppen?

Reckuuza en Cyndris vinden dit leuk.
  14. Yerewn

Leuk Bevonden:
    10.618
    nja ik heb alle afleveringen van Mad Men gekeken op de laatste na. Maar idd niet zeiken gewoon door gamen

15. FinalBob

FinalBob Active Member

Leuk Bevonden:
    1.340
    Dat was omdat je niet wilde dat het zou eindigen neem ik aan.

16. Yerewn

Leuk Bevonden:
    10.618
    Ik wou gewoon geen afscheid nemen van Betty Draper

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.785
    Far cry 5. Is best tof, beter dan 6 iig

18. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.221
    Ik ben het eens met Tyrant.

19. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.884

20. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.221
    Ik was eerder uitgekeken op 6 dan op 5. Beide games zijn leuk, maar op een gegeven moment ken je die gameplay-loop wel. Bij Far Cry 5 haakte ik af bij de 2de sibling, dus het gebied met die zus, oftewel, die heks. Tot die tijd ptima mee vermaakt.

6 was ook leuk, maar veel korter gespeeld als je naar de map kijkt. Ben toen gewoon weer op een andere game overgesprongen en niet meer teruggekeerd.

3 t/m 6 is eigenljk gewoon dezelfde game qua gamrplay maar steeds een ander verhaaltje/setting. Is ook niets mis mee trouwens, maar dan ligt het gewoon aan welk verhaal/setting jou het meest aanspreekt.

Deel Deze Pagina