Starfield Shattered Space TLDR: - Shattered Space is a newly handcrafted world and new story - More secluded location - Free to leave any time but the story is focused on the planet Va'ruun and its people - Shattered Space is about what happens when humanity's search for knowledge goes too far, the search has gone horribly for the people on Va'ruun - You arrive a few weeks after a major incident on Va'ruun and all factions that make up the Houses of Va'ruun are vying for power - Va'Ruun and its locations were all made with one single vision in made which they call "very alien" and extra-terrestrial - You're going to find areas of Va'Ruun that were abandoned and taken over by not only people but Creatures from "the other side" too. Creatures from "the other side" can come slip through the Vortex because of the Vortex breaking down and it leads to horrifying terrifying ambush scenarious - In the base game, the combat was focused on ranged combat. In Shattered Space, they're closing the distance by amping up the chaos because, well, space is scary. - Your journey will lead you to deciding the fate of the House of Va'Ruun which can effect other systems
Zo dan, dat ziet er opeens wel erg gaaf uit. Starfield trok mij helemaal niet, 15 minuten gespeeld geloof ik. Echter zo'n vaste locatie lijkt de game een hele andere dynamiek te geven. Breng maar uit als stand-alone
"The world wasn't ready for Starfield." Met al deze updates/dlc ben ik zeker een keer van plan Starfield te gaan spelen. Ben benieuwd hoe ver deze titel is gekomen.
Ze kunnen zoveel dingen toevoegen als ze willen, maar er valt niets te fixen aan matige gameplay design. Beetje zelfde geval als No Man's Sky. Leuke 7/10 lineaire shooter met teveel herhalende fetch quests. Daaromheen alleen maar leegte. Dat ga je alleen maar groter maken door het toevoegen van space travel.
Wezenlijke verschil tussen de games die je noemt, is dat NMS een geweldige online gemeenschap heeft en Starfield MOD support. Ander nadeel: 1 Mod installeren en je kan al geen achievements meer halen, zelfs niet als die mod bugs en glitches repareert. Dat is zo in alle moderne Bethesda games en zelfs Oblivion remastered fixen ze op een heel luie manier alle bestaande bugs en shit eruit. Tussen NMS en SF verkies ik liever een paar uur rond rennen over planeten, met veel meer diepgaande gameplay dan SF. Je kunt leiding geven aan hele dorpen in NMS, in theorie op elke planeet die het genereert. Hol is de gameplay soms wel, maar dat is SF eigenlijk ook, als je voorbij de vele loot kijkt. Dat truucje herhaalt bethesda al vanaf Fallout 4. Beter maken ze van Fallout 76 een SP game. Die online gemeenschap is echt geweldig. Die werpen je soms hele bergen loot toe. Zou leuk zijn als dat een SP game werd met couch co op. Maar goed, dwaal af.
Mods inderdaad, maar zelf heb ik voor beide games redenen om te spelen. Oblvion remastered is niet zo goed als men denkt. Men heeft letterlijk en opzettelijk alle originele bugs en glitched erin gelaten. Kan niet verder met The Thieves Guild op moment en tot voor kort ook niet met de Mages Guild. Bethesda moet eens afstappen van het idee dat je niks meer kan halen qua achievements zolang je mods gebruikt. Denk dat ze dat met The Witcher 3 straks wel anders doen. Dan installeer ik, als die er gelijk voor consoles is, de Red Dead Redemption 2 grafische stijl.