Aanschaf Notebook

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door *NK*, 13 okt 2004.

1. *NK*

*NK* The American Dream

Leuk Bevonden:
    0
    Zo mensen ,

Ik ben van plan een notebook aan te schaffen voor zowel school als voor prive gebruik nou zoek ik zelf een beetje goede notebook met flink veel geheugen en een sterke processor en videokaart.
    Nou heb ik zelf deze al gespot bij de mediamarkt het gaat om de volgende HP notebook :

Specs :

Processor, besturingssysteem en geheugen
    Geïnstalleerde besturingssystemen
    Microsoft® Windows® XP Home Edition

Processor
    Intel® Pentium® 4 processor 3,0-GHz

Processortechnologie
    Met hyperthreading-technologie

Cache
    512Kb Level 2 cache

Systeembus
    800MHz

Standaard geheugen
    512 Mb

Type geheugen
    Ondersteunt tot 2 Gb DDR-geheugen

interne schijven
    Interne vaste schijf
    60-Gb

Vaste schijf-controller
    EIDE vaste schijf, ATA 100

Snelheid vaste schijf
    4200-rpm

Type optische drive
    Combo dvd+r/rw en cd-writer drive

Systeemeigenschappen
    Geheugenkaart-eenheid
    Digitale kaartlezer (5-in-1) (SD, Smart Media, Memory Stick, Memory Stick Pro, Multimedia Card)

Modem
    High speed 56K modem

Netwerkinterface
    10/100 LAN Ethernet geïntegreerd

Draadloze technologie
    54g™ geïntegreerd 802.11 b/g Wireless LAN

Video-opname interface
    IEEE 1394 interface

Uitbreidingsslots
    Een type I, II of type III PC card slot. CardBus-compatibel

Afmetingen scherm
    17-inch WXGA+ TFT-scherm

Display - resolutie
    1440 x 900

Video adapter
    NVIDIA® GeForce™ FX Go5700

Geheugen video-adapter
    128 Mb specifiek videogeheugen

Interne audio
    3D Sound Blaster Pro compatibel 16-bits geluid geïntegreerd

Luidprekers en microfoon
    Harman/Kardon® luidsprekers

Toetsenbord
    Standaard toetsenbord (met apart numeriek toetsenblok)

Muis/pointing device
    Touch-pad met aan/uit en aparte scroll op/neer zone, volume- en dempknop, 2 snelstarttoetsen, 1 draadloos aan/uit knop

Type voeding
    120-W netadapter

Type batterij
    12-cels Lithium-Ion (Li-Ion) accu

Software
    Geïnstalleerde besturingssystemen
    Microsoft® Windows® XP Home Edition

Driversoftware voor optische drive
    InterVideo WinDVD SE; InterVideo WinDVD Creator; Sonic™ RecordNow; HP Image Zone; Microsoft® Windows® Media Player 9; Apple iTunes

Afmetingen / gewicht / garantie
    Gewicht
    4,2 kg (9,3 lb)

Afmetingen (b x d x h)
    398 x 278 x 47 mm

Garantie
    1 jaar pick-up en return service, onderdelen en arbeid. Uitbreiding van de garantie met 2 jaar is beschikbaar.

Garantiedekking en uitzonderingen
    Meer informatie is beschikbaar op: www.hp.nl/garantie-uitbreiding

2. Endorim

Endorim The Homertrix

Leuk Bevonden:
    1
    In mijn ogen ziet het er mooi uit (ben echter geen expert). Alleen een klein dingetje waar een kennisje van me intrapte, en dat is dat er geen diskette-drive inzit, weet niet of dat er nog bij kan. Je zal het waarschijnlijk wel weten, maarre toch nog de waarschuwing. Je blijft die dingen voor school toch nog wel nodig hebben...jammer genoeg...

3. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    USB diskette drive (als die al bestaan...), net zo makkelijk toch?

4. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Laatst werd de ICT man boos toen ik mijn usb stick erin wou proppen..( k moest helemaal aan de acherkant van de kast wezen *) )
    Hij deed het ook niet aangezien het school net werk bij ons op 95/98 draait..
    dus een diskette is toch wel handig :)..

5. *NK*

*NK* The American Dream

Leuk Bevonden:
    0
    Heb USB stick van 64 mb dus meer als genoeg :cool:

6. Beowulf

Beowulf Intellectual Killer

Leuk Bevonden:
    1
    Processor: Intel® Pentium® 4 processor 3,0-GHz Dit zou ik veranderen in een Pentium M 1,6 Ghz 2Mb L2 als het kan want die zijn veel zuiniger met stroom en dat is vooral handig op school. Ik werk er zelf mee en ik kan tot 4 uur op mijn batterij en medestudenten met een andere processor soms maar 2.

Standaard geheugen: 512 Mb Dit is oke, maar 1024 is altijd beter. Vooral bij videobewerking en spellen. Je kunt je processor volledig gebruiken hiermee. Maar als je een bepaald budget hebt kun je het op 512 laten.

Snelheid vaste schijf: 4200-rpm Ik raad 5400-rpm aan. 7200 heb je in een normale pc zitten, maar die zijn heel schaars voor laptops. En duur uiteraard. Dit is vooral handig met sneller programma's (zoals ook windows) opstarten en eventueel internet enzo. 4200 is niet verkeerd,maar kan beter.

De rest is wel goed genoeg. Misschien is het een idee om je laptop samen te laten stellen door een computerwinkel ?

7. *NK*

*NK* The American Dream

Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm bedankt voor je info , maar is de videokaart ook goed voor een systeem wat ik wil hebben of raad je een andere aan? :)

8. Beowulf

Leuk Bevonden:
    1
    De videokaart is volgens mij wel Ok. Ik weet niet precies wat de betere (budget)kaarten zijn op dit moment. Ik heb zelf de Mobility Radeon 9600. Doom3 trekt ie net niet. Dus stel je die eisen eraan dan zal je iets hoger moeten. Maar dan kan het wel in de kosten gaan lopen

9. *NK*

*NK* The American Dream

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil wel later graag HL2 erop kunnen spelen en ook CS:confused:ource

10. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    mwah, dan zouk hem niet op je schoot houden, tenzij je het koud hebt :cool:

11. Beowulf

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb een beetje op internet rondgekeken en de meningen zijn dat als je een laptop wilt voor de nieuwste spellen , dat je dan in verhouding erg veel geld kwijt bent. Als Doom3 niet draait op een Radeon9600, dan zal HL2 dat ook niet doen. Dus of je koopt een desktop, maar je moet hem voor school gebruiken, of je vraagt wat in een winkel wat op dit moment de zwaarste kaart is tegen een redelijk bedrag. Let wel dat je dit soort spellen alleen kan spelen zonder accu en op het lichtnet, want anders is je accu heel snel leeg en de prestaties verminderen.

12. *NK*

*NK* The American Dream

Leuk Bevonden:
    0
    :confused:

13. *NK*

*NK* The American Dream

Leuk Bevonden:
    0
    Jah dat was ook wel de bedoeling maare in ieder geval bedankt voor je reacties :cool:

die videokaart die in die notebook zit is geloof ik de zwaarste op dit moment dus dan moet ie wel denk aankunnen

14. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    met die gforce kan je doom3 zeker lekker spelen. Althans op mijn laptoppie met 64bit loopt ie vloeiend. Je moet alleen goed weten wat je wil; een snelle cpu en weinig accu of een wat tragere en heel wat uurtjes plezier (bijv.). Ik heb een Aspire 1511lmi maar achteraf heb ik daar net iets te veel geld aan uit gegeven. Wijze les; goed rondkijken, prijzen vergelijken en de volle specs nalopen op jouw wensen. Zo mis ik ook een diskette drive en een uitgebreidere flash reader. Maar bluetooth intern is zeker de moeite waard als je nog een apparaatje met bluetooth hebt ;).

15. ElectricHead

ElectricHead Xbox 4ever!!

Leuk Bevonden:
    0
    Als 't standaard <vul hier uw notebook bouwer in> kun je dus echt NIETS er aan laten veranderen ... behalve Dell dan 8) .... magoed ... 'n laptop blijft 'n laptop ... nieuwste games zullen over 't algemeen beter blijven draaien op desktops, puur omdat laptops over 't algemeen voor minder "ingrijpende" applicaties worden gebruikt....

Oh echt, ze zijn er wel, de multimedia laptops. Maar voor 't zelfde geld heb je 'n goed uitgeruste desktop zeg maar.

16. Lars

Lars StarFucker!®

Leuk Bevonden:
    1
    cool, deze laptop heb ik ook een een vriend van me ook, we zijn allebei hardcorde counter-strikers... dus maak je geen druk over Source (topic starter) en HL2 want source doet het bij mij perfect, dan neem ik aan dat HL2 dat ook zou doen....over DoomIII was ik iets minder te spreken maargoed das toch een zuigspel :D

overigens ik had mijne gekocht bij pcsnel.nl 1189 euro's ipv de meeste die er nog steeds 1400 voor vragen..

17. Hans NL

Hans NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    als je constant op netstroom zit zou ik gewoon voor een p4 gaan. mocht dat niet het geval zijn dan zou ik echt voor een centrino gaan anders is je accu leeg voordat je het weet. wat misschien ook nog een aandachtspuntje is, die laptop die je nu hebt uitgezocht is redelijk lomp en zwaar.

18. KeaveXL

KeaveXL Feelin' Funky

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien ook wat ;) http://www.alienware.co.uk . Ik weet niet at je budget is , maar hier kan je leuke laptops samenstellen. Prijs is ongeveer gelijk aan een beetje compaq/hp computer komen alleen 100 euro shipping kosten bij. Wat het mooie bij alienware laptops is dat je de videokaart kan vervangen, en dat het natuurlijk hele mooie dingen zijn :)

19. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Met de videokaart zit het wel goed iig :)

20. KeaveXL

KeaveXL Feelin' Funky

Leuk Bevonden:
    0
    Binnenkort komt er ook de 6800 versie voor laptops :) Hebben ze al een keer getest , doom3 op highdetail en alles liep er gewoon soepeltjes op :)

Deel Deze Pagina