Centrale Xboxlanparty-thread

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Tigerstyle, 1 feb 2004.

1. Tigerstyle

Tigerstyle Cinematic

Leuk Bevonden:
    5
    Hierbij een verzoek om een centrale xboxlanparty thread.. Landelijk/regionaal. Aangezien er imho veel animo is voor lanparty's met de xbox, en dat in imho het leukste is wat je met je xboxconsole kan doen, zou ik graag pleiten voor een overzichtelijke centrale thread die dit soort dingen overziet. Waarom? Zodat diegene die daar explicite interresse in hebben daar meteen terecht kunnen bij (mogelijke, hoop ik) landelijke xboxlan's voor de wat grotere groepen mensen. En voor de regionale lan's waar de mensen van dit forum kunnen zien wat er te bieden is. En jah, ik snap ook wel een andeel van een centrale thread, omdat men niet elke dag kijkt op zo'n thread waarschijnlijk, maar als deze goed centraal staat zullen er zat mensen zijn die er wekelijks ofzo op zullen kijken en mogelijk iets interressants zien. Daarom moet ook in de 1e/2e post een overzicht onderhouden worden van de lanparty's die er nog in de planning staan voor de niet te verre toekomst. Hiermee bereik je op zijn minst al de mensen die er zozeer in geinterresseerd zijn dat ze er half nederland voor willen doorkruisen om aan zo'n lan mee te doen.. Just a suggestion..

2. Booster

Booster verified user

Leuk Bevonden:
    0
    agree

zou handig zijn!!

anyway, nog iemand Lan party in rotterdam joinen??:) :) :)

3. Q-Dancer

Q-Dancer Guest

Dit is al een keer aan bod gekomen, even de link zoeken hoor.

Tadaaa

4. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Het zou handig zijn als er inderdaad zoveel LAN parties zíjn. Aangezien we alleen handelen naar daar waar vraag naar is lijkt me dit geen goed idee. De huidige grote LAN parties brengen zichzelf tóch wel onder de aandacht. Wanneer er inderdaad op een grote schaal veel van dat soort festijnen worden georganiseeerd wordt een dergelijke verzameling interressant.

Denk ik.

5. Tigerstyle

Tigerstyle Cinematic

Leuk Bevonden:
    5
    Misschien denkt men juist door het ontbreken van dit soort threads en aandacht dat er geen animo voor is en dat men dan de moeite minder snel nemen om zoiets op te stellen?

6. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Denk het niet. Wanneer je een LAN party geeft wil je dat er mensen komen, je wil je kosten er uit. Denk niet dat ze dan daardoor worden tegengewerkt in het promoten van hun evenementje :)

Maargoed, eigenlijk geen reden om stubborn te gaan doen hier, we kunnen het best proberen. Mits met wat regeltjes waar een LAN aan moet voldoen, de bekende huis- tuin- en kuiken LAN party voor 6 man lijkt me niet waar we op zouden moeten mikken... :)

7. Bodhisatva

Bodhisatva Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    lan voor rainbowsix

Dat is een hele goede optie, er is een hele grote groep gamers die uitermate is geinteresseerd in het lan-party scene.
    Overigens heb ik laatst voor het eerst rainbowsix gebruikt om te linken met drie mensen... en ik kon niet hosten..., functioneerde niet.... en elke keer dat ik probeerde te joinen, liep het beeld op zwart.....

weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
    Heeft men ook deze problemen?

Gr. Bodhisatva

8. Tigerstyle

Tigerstyle Cinematic

Leuk Bevonden:
    5
    @Bodhisatva, heb geen idee, werkte het bij andere spellen wel? Ik persoonlijk heb al eens vaker last van bugs gehad met rainbow six 3, al is het al met al een prachtig spel.

@Wouter, het proberen lijkt mij ook erg mooi, zien we vanzelf wat ervan komt, en met een xboxparty van 6man spreek ik zelf nog niet echt van een LAN, al is het het technisch wel.
    Verder zou dit wel kunnen sturen tot het oprichten van een grootse lan, als er blijkbaar veel animo is voor xboxlan's.. maar dat kan ook gewoon wishful thinking zijn:)

9. Bodhisatva

Bodhisatva Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    met rainbow lukte het niet maar ghost recon werkt het fantastisch.
    Overigens kan ik wel 2 xboxen linken en spelen.
    Bedankt voor je reactie
    Gr, Bodhi

ik weet alleen niet of ik ergens kan zien of er in den haag lan-partys zijn
    weet jij het?

10. Tigerstyle

Tigerstyle Cinematic

Leuk Bevonden:
    5
    Neen, dat is het nou juist:) Je kunt natuurlijk altijd zoekoptie proberen, maar dat is dan altijd gissen en je hebt dan haast alleen kans voor de wat grotere steden in dit opzicht.

11. Tinman NL

Tinman NL HD-Ready

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat individuele LAN's toch nog steeds het leukst blijven omdat je dan iedereen kent en niet met onbekende zit opgescheept. Maar we kunnen het proberen...

12. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Mensen, we hebben geen centrale LANpartythread nodig, want het risico is veel te groot dat zo'n thread door een of twee personen gedomineerd wordt en er vervolgens weer geen ruimte over is voor anderen.

Momenteel worden LANpartythreads in het Xbox LAN en Live forum geaccepteerd mits ze gestart worden door iemand die met een welomlijnd idee van plan is om zoiets te organiseren. De organisatie hoeft niet klaar te zijn, maar je moet wel een paar stappen verder zijn dan "Ik woon in Pieterburen. Weet iemand hiero een Lanparty?"

Als je in het LAN/LIVE forum een thread start met "Lan party in Lutjebroek en omgeving" laten we die, mits er echt een plan is, gewoon staan. Een goede start is bijvoorbeeld "Hoi peeps. Mijn vriend en ik willen een LANparty bij ons achter organiseren. Iedereen moet zichzelf meenemen. Als je interesse hebt, reageer dan in deze thread."

Een slechte start is bijvoorbeeld "Peeps. Ik organiseer een Lanparty. Kijk voor meer informatie op www.provider.com/spammenvoormelanparty." Reken maar dat die url sneller verdwijnt dan jij tot 10 kan tellen.

Een goede titel voor een Lanpartythread is dan Lanparty in <woonplaats> of iets dergelijks. Dan kun je straks ook makkelijk de Lanparties via de zoekfunktie vinden.

*pejannl vraagt zich af of we hier niet een stukje voor de forumregels van moeten maken...

13. Tigerstyle

Tigerstyle Cinematic

Leuk Bevonden:
    5
    Totaal niet mee eens, zo'n alleenstaande thread per lanparty raakt maar al te snel in der vergetelheid wanneer het over een lokale plek gaat. Wanneer het in de vergetlheid raakt is het nut kwijt, en is een zoekfunctie meestal iets waar je op een lan komt die al geweest is. Dit lijkt me dus juist niet de goede oplossing, en mij lijkt een centrale thread dan ook het beste. Neen, dit is ook niet je van het, maar wel het beste en dus meest nuttige en dus de beste oplossing voor het forum.
    En wanneer zo'n thread door een aantal mensen onderhouden wordt zullen problemen voorkomen kunnen worden en kan het overzichtelijk kunnen blijven. duz hier is een moderator of een onderhouder van essentieel belang.

14. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Een Centrale thread overkoepelt dan ook alle losstaande topics, dat is wat Pejannl bedoelt maar in deze reactie er niet echt uit komt.

15. Tigerstyle

Tigerstyle Cinematic

Leuk Bevonden:
    5
    Juist, maar als dat gestuurd wordt, verplaatst wordt door mods wordt dat probleem na een tijd overkomen en is er een overzichtelijke thread waarin de 1e/2e post staat waar/wanneer/voor hoeveel/benodigdheden van de eerstkomende lanparty's

16. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Uhu, ja het is dan het handigst om een tabelletje te maken of iets in die richting, waarin inderdaad alles naar datum is gesorteerd en waarbij ook de plaats en aantal genodigden wordt opgenomen.

17. Tigerstyle

Tigerstyle Cinematic

Leuk Bevonden:
    5
    Vind ik ook...

18. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Dat bedoelde ik ook, en die index mag dan netjes worden bijgehouden door (een van) de twee vrijwillgers die zichzelf al als slachtoffer hebben gemeld. }:]

Laten we even in het modhok kijken of we 1) dit willen en 2) tot een praktische uitwerking kunnen en/of willen komen. Ok?

Meanwhile houden we ons aanbevolen voor ideen en suggesteringen. :+

19. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Aangezien mijn vorige thread over lans was gesloten, ook al had ik er gewoon toestemming voor gekregen (misschien iets meer onderlinge communicatie?), bied ik me hierbij aan om mee te helpen met deze thread, heb tijd zat. :{

20. Tigerstyle

Tigerstyle Cinematic

Leuk Bevonden:
    5
    Whaha, ik zou wel willen helpen als er geen ander is.

Deel Deze Pagina