Lied achterstevoren afspelen

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door lulfiep, 27 jan 2005.

1. Master Of Blades

Master Of Blades aka BonkMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Zat ik ook al aan te denken, k ga hem weer even uit mijn MP3-archief halen en beluisteren:+

2. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.949
    http://www3.telus.net/jefmil/stairwaybackwards.htm

Op deze site kun je Stairway to Heaven (+andere liedjes) voorwarts en achterstevoren luistern. De lyrics staan er ook bij

Edit//vooral de Pokemon Rap met achterstevoren "I love Satan" _O_ HAd zoiets nooit van Nintendo verwacht :+ :+

Laatst bewerkt: 28 jan 2005
  3. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    Heey, coole site Tim, vooral Another one bites the dust is cool, lijkt net echt een stoned ventje.

Stairway to heaven vind ik toch een beetje verdacht echt, ik zal daar de orginele versie ook eens van gaan reversen, want dit kan niet echt zijn

4. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Dat hoop ik niet die is echt gewoon eng.En die van de beatel+ono vindt ik ook zeer verdacht.

5. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Suggestief mijn dikke baviane reet (zie een leuke peent aankomen ;) ).Luister maar eens naar die van Led Zeppelin van de link hierboven.Ik heb driekwart van de tekst ontcijferd zonder tekst hulp.Ik ga morgen even kijken of het echt waar is,anders is die gozer een langetijd bezig geweest met adde en shit

6. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Tja t is maar waar je zin in hebt om je mee bezig te houden.

7. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Het is en blijft suggestief. De reden waarom jij er woorden uithaalt is omdat je er woorden uit wílt halen. Je gaat (onbewust) op zoek naar woorden die op Satan en dergelijke lijken, en daardoor leg je de link veel eerder.

Je maakt mij niet wijs dat Led Zeppelin een nummer heeft geschreven met de gedachte: "goh, laten we eens een satanische boodschap achterstevoren in ons nummer verbergen!" Die gedachte alleen al is te absurd voor woorden.

Kijk maar eens naar dit überlelijke filmpje. Hier wordt ook een suggestieve link gegeven. Dus zelfs als het liedje niet eens achteruit wordt afgespeeld kun je teksten al op verschillende manieren opvatten.

8. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    Heey, die Pink Floyd is wel erg cool, woorden als Congratulations en Message komen wel erg duidelijk over. Ik ben ff soundforge aan het downen, dan zal ik eens checken of er niet mee geknoeid is.

EDIT: Ik heb net soundforge gedownload en strawberry fields van de beatles afgespeeld, daar lijkt het net in het refrein dat ze zingen: "my love sweet rebels". Volgens mij kan je zo bij elk nummer wel wat verzinnen.

Laatst bewerkt: 28 jan 2005
  9. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    w00t, dit is gewoon echt ziek. Ik typte in bearshare (soort kazaa) reverse in, kwam er een stukje achterstevoren-muziek bij, titel:

Dark Lotus - My fun house

In het backwards-stukje hoor je gewoon echt eng gekrijs dat wel aardig echt lijkt. In de trend van een of andere brute moord. Dat is gewoon NIET leuk. De liefhebbers wil ik hem wel sturen, maar kunnen hem zelf ook downloaden

10. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    In pokérap zeggen ze geen satan als het achterstevoren afgespeeld wordt. De eerste keer lijkt het zo, omdat je op zoek bent naar het moment waarop ze satan zeggen, als dan iets als 'saa' gezegd wordt denk je dat je satan hoort, maar wanneer je het stukje nog een paar keer luisterd hoor je duidelijk geen satan. In nummer Stairway to heaven hoor ik dan ook al geen satan meer en zo zal dat ook wel bij de andere stukjes zijn.
    Kan stukje (uitleg) van Slipknot niet meer vinden , maar het was op de cd Iowa.

11. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Whoaw ! Ik heb die songs ff geluisterd ... Sommige wel creapy ... K'vind die ene wazig waarin je hoort "Congratulations, you just found a secret message" ofzo ....

En kan iemand mij nog uitleggen wat dat nou van Falcon NL was ...

"dat is nog niets een linkje naar de band van "the ring'' stuur hem wel door naar andere mensen anders ben je binnen 7 dagen dood[de link]"

K'heb em gekeken maar ik weet niet wat het nou is :confused:

12. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Die doorstuur-dingen zijn nep, tuurlijk werkt het niet, vreemdgenoeg trappen de meesten er in.

13. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik vond hem ook niet zo creepy eigenlijk. Ik heb die film niet gezien, maar het was een beetje een vaag filmpje vind ik. Het idee vind ik wel kicke, grappig dat veel mensen hem toch door blijken te sturen. Ik zal over een week nog eens posten :p. Ik vond dat nummer van Pink Floyd toch wel aardig echt klinken trouwens... Maar ja, het zal wel fantasie zijn. Ik heb hem niet eerst geluisterd zonder die tekst, dus ik zal nooit weten of ik het echt uit mezelf heb gehoord of niet :)

14. nfsu dragmaster

nfsu dragmaster Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    lekker wous weer dit

15. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    Ik zal iowa d'r zo wel ff bijpakken.

Het is trouwens niet echt zo dat je bij elk nummer wat hoort. Ik had Sientelo van Speedy en Lumidee voor de gein eens gedaan en hoorde ik niks. Ik zal zo ff kijken of Work it van missy elliot een boodschap heeft. De officiële titel heet:

Missy Elliot - Work it (reverse it)

Misschien dat reverse it wel meer betekend dan alleen een zinnetje in het refrein...

16. TheWalrus

TheWalrus Guest

Dit is dus veelal jereinste onzin. Er zijn twee mogelijkheden waardoor mensen dinegn opvangen.

De achterstevoren afgespeelde nummers bevatten daadwerkelijk andere woorden. Dit is vaak per onbgeluk. Schoolvoorbeeld is Revolution nr.9 van The Beatles. Speel je hem gewoon af, dan hoor je Number Nine. Draai je het om, hoor je turn me on dead man.

De achterstevoren beluisterde muziek bevat geen enkele betekenis, het is dus aan de lusiteraar om hier wel een betekenis aan toe te kennen. Het brein zoekt altijd herkenning (kijk maar eens op straat).

The Beatles hebben wel solo's die achterstevoren lopen, maar weinig tot gene boodschappen die bedoeld zijn toegevoegd. En stairway to heaven? heb je dat weleens beluisterd? Als je daar Satan in hoort kun je er ook "Ik Moet Kakken" in horen.

Sommige muziek kun je beter achterstevoren draaien. Vooral Polderpop kun je beter niet op de gewone wijze beluisteren.

Laatst bewerkt door een moderator: 28 jan 2005
  17. TheWalrus

TheWalrus Guest

Led Zeppelins Stairway to heaven is wel lichtelijk satanistisch in de zin dat hij na veelvuldig draaien het hoofd van de luisteraar lijkt op te blazen en hem dwingt om de radio uit te schoppen of de eerste de beste passant af te maken met een pollepel. Datzelfde geldt voor The Bohemian Rhapsody en Paradise by the Dashboard Light. EEEEEK!!!! }:] }:]

Laatst bewerkt door een moderator: 28 jan 2005
  18. lulfiep

lulfiep The Goatchrist

Leuk Bevonden:
    0
    Jongens, ik heb em geconvert en geluisterd en hij klopt echt! Dit is duidelijk te horen, ik zal ff kijken of ik em ergens op internet krijg en dan zal ik de link geven.

19. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Bij another one bites the dust hoorde ik: It's fun to smoke marijuna (als ik het zo goed schrijf)

20. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.949
    De teksten staan er gewoon bij hoor

Deel Deze Pagina