[Probleem] Afbeeldingen opslaan

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Exige, 9 aug 2004.

1. Exige

Exige PS3: Miqe

Leuk Bevonden:
    0
    Regelmatig surf ik op het internet en zie ik een leuk .gif bestand op een site wat ik op wil slaan. Je weet wel, zo'n (meestal) bewegend plaatje. Ik druk met mijn rechtermuisknop op "Afbeelding opslaan als", waarna ik een locatie moet kiezen voor de afbeelding.

Nu volgt het probleem, ik krijg het maar niet voor elkaar om deze anders op te slaan dan een .bmp afbeelding. Hierdoor beweegt het plaatje niet.

Onder staan 2 balkjes. 1 waarmee je de naam van het bestand kan instellen en 1 waarmee je het type bestand kan kiezen. Bij die laatste kan ik niets anders kiezen dan .bmp!

Wie weet hoe ik dit probleem kan verhelpen? Hoe kan mijn computer dus weer .gif en andere types afbeeldingen opslaan?

2. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik ken iemand die had hetzelfde probleem. Maar die had dat ook bij jpg bestanden, die kon alle soorten afbeeldingen alleen maar opslaan als bmp. Hij had een nieuwe XP account aangemaakt, daar werkte het wel normaal.

3. Exige

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hetzelfde probleem, alleen gaat het mij voornamelijk om .gif bestanden. Ik kan dus ook afbeeldingen alleen maar als .bmp bestanden opslaan.

Ik denk niet dat ik daarvoor een nieuw windows xp account ga aanmaken. Ik hoop dat er ook een andere oplossing is?

4. RiFF

RiFF Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit ligt meestal aan het feit dat je op beveiligde sites zit (sites met bijvoorbeeld htaccess). Zo'n file laat zich dan niet pakken als .gif. Dit kun je er tegen doen:
    Succes! :)

PS: Je kunt ook proberen als je een file ziet om ff naar Eigenschappen te gaan en die URL te kopieren, die te plakken in IE en dan wel goed opslaan met rechtermuisknop etc...

Laatst bewerkt: 9 aug 2004
  5. Exige

Leuk Bevonden:
    0
    _o_

RiFF bedankt! _O_ _O_ _O_

Het probleem is opgelost! Waar heb je die informatie gevonden? Dan kan ik het de volgende keer zelf oplossen. ;)

6. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    Ik had van de week ook een probleempje met Explorer en heb jouw probleem toen in de knowledge base van Microsoft zien staan.

Symptomen
    Als u in Microsoft Internet Explorer de optie Afbeelding opslaan als voor een grafisch bestand gebruikt, kunt u het bestand alleen opslaan als BMP-bestand, ook als het bestand een andere indeling heeft, zoals GIF of JPEG. Het is tevens mogelijk dat de bestandsnaam wordt weergegeven als 'Naamloos'.
    Oorzaak
    Dit probleem kan verschillende oorzaken hebben.
    Dit probleem kan optreden als de cache met tijdelijke Internet-bestanden vol is.
    Dit probleem kan optreden als 'Gecodeerde pagina's niet op schijf opslaan' is geselecteerd in menu Extra, Internet-opties, tabblad Geavanceerd en een pagina wordt geladen via een beveiligde verbinding (https).
    Dit probleem kan optreden wanneer u verbinding maakt met een website via een adres waarin <gebruikersnaam:wachtwoord> voorkomt. Dat kan bijvoorbeeld gebeuren als de server wordt benaderd via http://<gebruikersnaam:wachtwoord@site>/default.htm, in plaats van http://<site>/default.htm.
    Als u meer informatie wilt over de oorzaken van dit probleem, klikt u op het volgende artikelnummer in de Microsoft Knowledge Base:
    250747 Right-Clicking, Selecting &apos;Save Picture As&apos; Does Not Save Image with Correct Extension

Workaround
    U kunt dit probleem op drie manieren omzeilen.
    Methode voor oorzaak 1
    Verwijder de tijdelijke Internet-bestanden door Internet-opties te kiezen in het menu Extra en op de knop Bestanden verwijderen te klikken.
    Methode voor oorzaak 2
    Klik op Internet-opties in het menu Extra en schakel het selectievakje 'Gecodeerde pagina's niet op schijf opslaan' uit op het tabblad Geavanceerd. Klik vervolgens op Vernieuwen in het menu Beeld om de pagina opnieuw te laden.

Methode voor oorzaak 3
    Methode 1
    Open de map Tijdelijke Internet-bestanden en zoek naar de afbeelding die u probeerde op te slaan.
    Klik met de rechtermuisknop op de afbeelding en klik op Openen.
    Wanneer de afbeelding in Internet Explorer is geladen, klikt u met de rechtermuisknop op de afbeelding en kiest u Afbeelding opslaan als . De naam en het bestandstype zijn nu juist.
    Methode 2
    Typ het pad naar de afbeelding die u wilt opslaan.
    Wanneer de afbeelding in Internet Explorer is geladen, klikt u met de rechtermuisknop op de afbeelding en kiest u Afbeelding opslaan als . De naam en het bestandstype zijn nu juist.
    Methode 3
    U kunt het bestand ook opslaan in de indeling BMP en het bestand vervolgens omzetten in de gewenste bestandsindeling met een editor voor grafische bestanden.
    Status
    Microsoft heeft bevestigd dat dit probleem zich kan voordoen in de Microsoft-producten die worden genoemd in de sectie "De informatie in dit artikel is van toepassing op:" worden vermeld.

Bron: support.microsoft.com

Dit kreeg ik als antwoord toen ik het op een ander forum vroeg, omdat ik dit probleem ook had. Bij mij hielp "Methode voor oorzaak 2
    Klik op Internet-opties in het menu Extra en schakel het selectievakje 'Gecodeerde pagina's niet op schijf opslaan' uit op het tabblad Geavanceerd. Klik vervolgens op Vernieuwen in het menu Beeld om de pagina opnieuw te laden."

7. Exige

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt Vegetom. Probleem is verholpen mbv de methode die RiFF me gaf. Deze staat ook in jouw omschrijving beschreven. Nu weet ik dat ik voortaan eerst even op support.microsoft.com moet kijken. :)

/edit: probleem is verholpen, dus deze kan wat mij betreft dicht. O-)

Laatst bewerkt: 9 aug 2004
  8. RiFF

RiFF Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb inderdaad ook bij microsoft gekeken :)

Deel Deze Pagina