videospelletjes schaden je tv?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door whoehaha, 7 aug 2002.

1. whoehaha

whoehaha Wazupa

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo ik had ff een vraagje ik heb net een nieuwe tv gekocht nou staat er in de manual dat videogames je tv kunnen beschadigen : het kan een soort permanente schaduw over het beeld veroorzaken.

Weet iemand hier meer van???

Op mijn oude tv hier nooit wat van gemerkt en al veel gegamed.

2. Serial

Serial AK-47 Serial

Leuk Bevonden:
    0
    Nee joh dat is als je een projectie televisie hebt....

3. Lars

Lars StarFucker!®

Leuk Bevonden:
    1
    ja dat is als het erin brand maar dat zijn gewoon voorzogsmaatregelen om ervoor te zorgen dat je niet kan klagen ALS dat een keer gebeurd
    net als bij een magnetron dat er voor de zekerheid gewoon opstaat dat je niet je huisdieren erin kan drogen
    snappie

4. whoehaha

whoehaha Wazupa

Leuk Bevonden:
    0
    aha vandaar ik vond het al vaag
    thnx

5. djbokkeman

djbokkeman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    of als je eten op eet dat over datum is je eraan dood kan gaan snappie

6. TheOne2000

TheOne2000 Oldschool Xboxer

Leuk Bevonden:
    0
    als je tv kapot gaat van stilstaand beeld gaat het dan ook niet kapot van testbeeld :confused:

7. whoehaha

whoehaha Wazupa

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij heeft het niet te maken met stilstaand beeld.... met wat wel weet ik ook nie:confused:

8. DesertFox

DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Bij beeldschermen heeft het in ieder geval wel te maken met stilstaand beeld , en het inbranden daarvan,

Waarom denk je dat er Screensavers zijn ..
    dit probleem komt vaak voor bij bedrijven die de hele dag hun computer aanhebben.. er staan dan letterlijk de windows icoontjes ingebrand in het beeld. (vage schaduw daarvan , als je iets anders doet)

dus ik denk dat zoiets ook mogelijk is met de TV , want heb ook wel es gezien bij tv die hele dagen/weken zelfde beeld had .. en dan deed je een ander beeld (andere actie in winkel:p ) en dan zag je het oude gewoon erin gebrand zitten..

9. whoehaha

whoehaha Wazupa

Leuk Bevonden:
    0
    Idd daar had ik nog niet aan gedacht
    Jezus dat moet je echt nie hebben:eek: :eek: :eek:
    Nou is die kans ook nie echt groot.
    Maar heeft het dan ook niet te maken met de vele flitsende beelden enzo??

Laatst bewerkt: 7 aug 2002
  10. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Jongens, jongens, jongens. Tegenwoordig hebben de betere tv´s op het moment dat een beeld van een extern apparaat lang hetzelfde blijft dat het beeld dan na een paar minuten verduisterd word (zit ook in xbox ingebouwd, laat namelijk het menu (dus geen dvd erin doen) maar gewoon eens een paar minuten staan). En iets kan niet inbranden als het beeld snel veranderd wat dus bij een game nog meer gebeurd dan gewoon tv kijken. En de tegenwoordige schermen zijn al voorzien van een anti inbrand spul (die goedkope zooi dus niet maar een gewone grote wel) dus je hoeft je nergens zorgen om te maken.

11. whoehaha

whoehaha Wazupa

Leuk Bevonden:
    0
    Maar is het beeld van een videospel zelf dan niet schadelijk?
    Ik bedoel die flitsende sjit enzo

12. cyber

cyber De oude garde

Leuk Bevonden:
    1
    :D

strax krijgt je tv nog epilepsie aanvallen :D

13. Nurt Cobain

Nurt Cobain the real RocknRolla

Leuk Bevonden:
    0
    Vroeger met de SNES op een heeeeeeeeeeele ouwe teevee (die gebruikten we om buiten in het zonnetje te gamen) waren de levensbalkjes van Mortal Kombat in de tv gebrand, bij dit soort dingetjes wil dat nog wel eens voorkomen omdat die voortduren hetzelfde blijven, of als je hem heel lang op pauze laat staan.... off-topic: onze nieuwe teevee gaf trouwens een knal waarna er een smerige geur uit kwam en nu doetie het niet meer :'-( dus nu moettik xboxen op mijn kamer, maarja boeien, nu komt er wel weer een nieuwe breedbeeld }:]

14. CyberMonkey

CyberMonkey Proud xbox-owner

Leuk Bevonden:
    0
    Flitsende beelden kunnen volgens mij geen kwaad...
    enkel die inbranding is een probleem.
    heb dat ook al gezien: in een winkel met oude nintendo's om de kleintjes bezig te houden kon je altijd 'game over' zien staan in het midden van het scherm, omdat dat soms hele dagen stond op een zwart scherm met die witte letters.

15. X-Booster

X-Booster New Member

Leuk Bevonden:
    0
    in die winkels staat het soms ook dagen en nachten op hetzelfde beeld, moet je bij je eigen boxje niet doen he ;)

16. XboxruleZ

XboxruleZ Xtraordinary

Leuk Bevonden:
    1
    'Om de kleintjes bezig te houden', dan brandt het scherm idd wel snel in ja, die ventjes zijn toch altijd game over8)

17. Tigger

Tigger Master Chief

Leuk Bevonden:
    0
    errrr ja met dat veschil dat een tv gebruiken voor spelletjes toch wel redelijk gewoon hoort te zijn, en gewoon hoort te kunnen. Wat jij met je huisdieren doet moet je zelf weten hoor....maaruh ;)

18. whoehaha

whoehaha Wazupa

Leuk Bevonden:
    0
    ok bedankt voor de reacties nu ga ik weer snel volop xboxen!!!:9 :9 :9 :9

Deel Deze Pagina