ik weet niet zeker of deze thread hier of in het xbox live forum moet maar daar hebben de mods de verplaats knop voor. Mijn situatie: Wij kwamen zaterdag trug van vakantie en kwamen erachter dat alle stroom uit was. Het koste al aardig wat moeite om dit trug te krijgen, bleek dat onze magnetron voor storing zorgde. Toen later zette ik mijn pc aan kon ik nu op internet. Nu bleek dat de router stuk was. 2 poorten (waar mijn pc en mijn xbox op zitten) zijn stuk. Dus vandaag naar de norrod, nieuwe opgehaald. Precies dezelfde: E-Tech kabel router with VPN (RTVP03 ). Dus wij aangesloten, tzelfde ingesteld alles doet het. Behalve dus mn xbox: die krijgt geen connectie met xboxlive. Als je de trouble shoot opstart herkend hij dat de kabels goed zitten, maar bij het 2e punt zegt ie dat er een dns fout is. Als ik nu mijn xbox heb aangezet en ik kijk dan op mn router, dan zie ik dat het lampje (wat aangeeft dat er connectie is) van de poort waar mn xbox op zit heftig knippert. En degene van beide pc's die er ook op zitten branden gewoon constant. Hierdoor denkt mijn vader dat mijn xbox stuk is. (mss omdat ons huis door bliksem is geraakt ofzo) maar ik (eigenwijs als ik ben) geloof dat niet en denk dat er gewoon iets fout is in de instellingen. Kunnen jullie mij mss helpen?
Ik werk bij een verzekeringsmaatschappij en het was vandaar flink druk (veel schademeldingen). Kijk eerst alle electronica goed na of het goed functioneerd. Mochten er spullen stuk zijn, bel je verzekeraar op en meldt dit. Misschien is er overspanning geweest waardoor het nu dus niet goed functioneerd. Succes.
tnx, maar ik weet dus niet zeker of der iets stuk is. ik hoop het dus niet. Ik weet ook dat fardo hier veel van weet, dus zou leuk zijn als die hier ff replydje geeft
Het knipperende lampje op je xbox bij je netwerkpoort zou best kunnen kloppen, volgens mij knipperd die bij mij ook. Als je xbox het verder gewoon doet is je xbox verder niet kapot. Misschien een stroomstoring geweest, maar vraag me dan af of die ook door je router gaat en via je netwerkkabels verderloopt om zo de poorten te vernielen. Verder weet ik te weinig om je met DNS probleem te kunnen helpen, daar zijn Fardo/Pejannl beter in.
het gaat dus niet om het lampje bij mn xbox netwerk port, maar om het lampje bij mn router (van de poort waar mn xbox in zit.)
Kan het zijn dat er een blikseminslag is geweest in de omgeving. Je noemt namelijk meerdere lectrische defecten op.
nu dus wel, en deed ie het nog niet. we gaan nu bij iemand anders proberen die live heeft om daar mn xbox aan te sluiten, maar ik vermoed dus dat de netwerkkaarrt kaduuk is. en ja, wij vermoeden ook dat het door de bliksem komt.
ik denk dat het probleem zit bij de router.. omdat je een nieuwe router hebt heb je denk k een andere dns.. *correct if i'm wrong* gaan naar de admin van je router, meestal je eigen ip intypen bij de adresbalk in IE, kijk hoe daar je instellingen van je router staan, en voer deze manueel in bij je xbox.. probeer het zo eens.. als dat niet lukt.. kan er eventueel miss een fout zijn in je kabels.. ga alles na! veel suc6!
dat soort dingen hebben we vandaag dus allemaal gedaan... fout in de kabels lijkt me sterk, omdat de xbox zegt dat de kabels goed connected zijn. Maar daarom gaan we het nu dus aansluiten bij een vriend van mn broer, kijken of dat werkt.
hmm, als het een DNS error is zou ik zeggen dat de router/xbox nog niet goed is ingesteld, maar dat verder alles okee is
ja, dat was dus ook mijn eerste gedachte. maar we hebben alles zo ingesteld zoals het eerst stond. toen dat niet werkte hebben we alles geprobeerd... dus denk dat de netwerk kaart toch stuk is.