1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ben je tevreden met de Next-Gen graphics? (56k warning)

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 6 nov 2014.

  1. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Klopt man. Dat is ook absoluut zo. Dat speelt heel erg mee.
     
  2. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Heb de xbox one gekocht met de assassins creed bundel....
    Parijs levensgroot en veel huizen kon je ook in. Grafisch heel mooi!!
    Een van de minpunten waar ik me aan erger: de matige overgang van rennen naar wandelen.
    De lichteffecten zijn net als de diepte top!

    Black flag zat er ook bij. Die had ik al uitgespeeld op de 360, maar dit was de one versie.
    Ik vond de 360 versie al mooi, maar bij de one viel mn mond toch wel open hoor.

    Daarna tomb raider gekocht (alledrie zijn digitale downloads. Heb nog niet 1 fysieke game!) en ook deze game is prachtig.

    Inderdaad, de overgang naar HD was echt groter (gears of was, ace combat 6, assassins creed 1), maar ik zie potentie
     
  3. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Dan verwacht ik ook een grotere stap, maar echt supergrote stappen verwacht ik niet meer. De productiekosten van games zijn gigantisch hoog en ontwikkelaars durven amper risico meer te nemen. Bepaalde soorten games zie je gewoon niet meer zoals platform games. Zelfs een tennis game verschijnt niet meer. Ze durven het risico niet meer te nemen, want door de hoge kosten is een studio bijna failliet wanneer een game tegenvallend verkoopt.

    Maar de games die gemaakt worden, die vind ik er prima uitzien hoor. Als ik een Until Dawn zie of een Rise of the Tomb Raider, dan zit ik toch wel te genieten van de beelden hoor. Ja, het kan allemaal mooier. Maar dat betekent weer hogere kosten en vaak kortere games. Mensen willen en schitterende graphics en veel content. Battlefront geeft die schitterende graphics, maar dan zitten mensen nog te zeiken over het aantal maps, het gebrek aan een SP etc. Ja, ontwikkelaars moeten keuzes maken. Ze kunnen niet 10 jaar met een game bezig zijn.

    The Order 1886 heeft foto realistische graphics, maar die is dan weer te kort. Ik probeer het gewoon van de positieve kant te bekijken. Het glas is niet half leeg, maar half vol. Er zijn genoeg games aan te wijzen die laten zien waar de PS4 en Xbox One toe in staat zijn. Er is zat potentie om de komende jaren nog meer uit de consoles te halen. In de tussentijd geniet ik gewoon van de games die ik wel krijg voorgeschoteld.
     
    Olijke Poffer en Daz vinden dit leuk.
  4. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Next Gen? Wat? Ik kan niet wachten op RE-EMERGENCE DAY volgende week...
     
  5. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Volgende week pas? Ik heb 'm al en zie alleenmaar pixels... wat een tegenvaller! :mad:
     
  6. hydraslayer25

    hydraslayer25 New Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    De grafische kwaliteit van deze generatie is wel goed. Maar ik weet zeker dat er nog veel meer uit te halen valt. We zullen het in 2016 vooral gaan zien met The Division en de nieuwe Battlefield.
     
  7. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Met Division? Die game is al gedowngrade
     
  8. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik zat vanochtend naar n event van ps4 pro te kijken en daar werden enkele games getoond op n 4k projector en ook meteen het verschil tussen 1080p en 4k.
    Mn mond viel echt open en dan zie ik t nog op n 1080 scherm...WTF??

    Ook werd getoond wat HDR kan doen.....wauw.
    Ik zag watchdogs 2 met een stad zo levendig als GTA maar met n diepte, kleuren en n scherpte....holy shit.

    Ook die Horizon game waar je n soort van avatar oerwoud met ancient volk waarin n soort dino robots liepen.....slik.
    Een open wereld waar je echt ingezogen wordt.
    Het is me duidelijk....ps4 pro en xbox scorpio...dàt is next gen
     
  9. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Ik denk ook dat we straks weinig nieuws meer zullen horen over de huidige gen consoles. Alle games worden natuurlijk geoptimaliseerd voor de nieuwe gen consoles. Daar gaat alle aandacht naar toe. De huidige gen consoles worden het onder geschoven kindje.
    Dus over een jaar wil iedereen overstappen om toch te kunnen genieten van al dat moois.
    Maar ik denk dat het voor mij even genoeg is. Ik koop geen nieuwe 4k uhd tv vanwege een console. Mijn huidige tv is een erg goede tv. En die gaat voorlopig nog wel een aantal jaar mee. (aantal in dit geval meer dan twee) Tot die tijd zal het voor mij blijven bij de huidige gen consoles.
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  10. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Maar ook op mn 1080p scherm zag t er oogverblindend uit, dus n nieuwe tv is niet meteen noodzakelijk.
    Ik denk dat je gelijk krijgt, dat de games vooral voor de nieuwe consoles geoptimaliseerd worden
     
    Olijke Poffer vindt dit leuk.
  11. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Gelukkig had ik geluk bij een ongeluk. Dus het wordt toch een PS4 Pro. Ook al valt deze niet onder een nieuwe generatie.
    Maar de overstap kost mij nu iig geen geld dus laat maar komen. En voor de rest is het wachten op de PS5 die sony ongetwijfeld aan het ontwikkelen is. Zeker gezien het feit dat de vermeende scorpio veel krachtiger is dan de PS4 Pro.
     
  12. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Ik ben ook erg benieuwd wat de Pro gaat brengen. Ik heb vorige maand een 4K Sony tv met HDR support gekocht, dus ik ben klaar om de verschillen eens goed te gaan bekijken. Het staat en valt natuurlijk bij de software support. Third parties lijken niet echt happig om patches voor games uit te gaan brengen om de Pro echt te supporten. Ik vraag me af hoe goed de duurdere systemen gaan verkopen. Verkopen ze goed, dan komt de support vanzelf.

    Eerst maar de VR uitgebreid testen. Dat is een nog meer onzekere vernieuwing. Dat zou best kunnen floppen.
     
  13. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Was toch van plan om de pro te kopen al heb ik geen 4K HDR tv. Extra power komt altijd ten goede denk ik.
     
  14. rickvv

    rickvv Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    1
    ik verwacht eigenlijk over niet al te lange tijd de aankondiging van de nieuwe gen en niet een geupgraide
     
  15. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    misschien dat ze meer een iphone achtig model opzoeken: vaker nieuwe hardware release, terwijl de content voor meerdere gens wordt ondersteund.
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  16. Cypher

    Cypher Yohohohohoho!

    Berichten:
    293
    Leuk Bevonden:
    8
    Met aan aankondiging van de Xbox One X worden de mogelijkheden weer een stap verder gezet. Met onder andere een resolutie op UHD/4K, verbeterde anisotropic filtering en textures van een hogere resolutie worden games weer zeker mooier. Visueel zal het er allemaal mooier uitzien, maar waar ik mij toch meer op verheug zijn een stabiele fps. Een stabiele framerate speelt toch altijd beter en dan met name in games als Dark Souls/Bloodborne waarbij waar actie/reactie onderdeel de core van de gameplay is. Dan wil je dit toch echt spelen op 60 ipv een 30 fps.

    Als het de games maar ten goede komt dan kunnen we een goed aantal jaar weer verder genieten van de mooiste games. Met Forza Motorsport 7 heeft Turn10 bewezen de game draaiend te hebben op 4K met 60fps, dus ik ben erg benieuwd hoe games als bijvoorbeeld Anthem en Metro Exodus bij de release zullen worden.
     

Deel Deze Pagina