1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Dragon Age: Inquisition

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 4 jul 2011.

  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    “We now have a dog and Alistair is still the dumbest one in the party.” — Morrigan

    Informatie | Screenshots | Trailers | Achievements | Boxart | Websites | Opmerkingen



    [​IMG]

    [​IMG]
    Platforms
    Xbox 360 | PS3 | PC
    ~
    Uitgever
    EA
    ~
    Developer
    Bioware
    ~
    Genre
    RPG
    ~
    Release datum
    2014

    [​IMG]


    Your Journey Awaits

    Explore a vast, fantasy world at the brink of catastrophe in Dragon Age: Inquisition, a next-generation action RPG, where your choices shape and drive the experience. In this upcoming video game from BioWare, makers of Mass Effect 3 and Dragon Age: Origins, you’ll make your mark in an expansive, story-driven open world filled with complex characters, challenging combat and difficult decisions.

    A cataclysmic event has plunged the land of Thedas into turmoil. Dragons now darken the sky, casting a shadow of terror over a once-peaceful kingdom. Mages have broken into an all-out war against the oppressive Templars. Nations rise against one another. It falls to you to restore order as you lead the Inquisition and hunt down the agents of chaos - your choices will forever change the Dragon Age.




    [​IMG]

    [​IMG]


    NOTHIN' AT ALL

    [​IMG]

    [​IMG]


    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]





    [​IMG]

    [​IMG]




    [​IMG]

    [​IMG]


    NOG NIKS

    [​IMG]

    [​IMG]



    BOXART MET EEN DRAAK!


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]

    [​IMG] [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    Zeg, Dragon Age Origins was een leuke game he! Wordt tijd dat ze daar een sequel op maken.

    ...

    Vooruit, ik ga niet flauw zijn en net doen alsof DAII nooit is uitgekomen. Wat was er dan mis mee? Daar haal ik deze post van mij voor terug:
    • De omgevingen zijn saai.
    • De dialoog opties zijn waardeloos. (De ik ben een Engel reply, de ik ben een idiote grappenmaker reply en de ik ben een evil lul reply) imo veel te zwart wit. Bij DAO had je veel meer een grijs gebied bij de gesprekken. De gesprekken flowen dan ook niet lekker omdat je het ene moment een overdreven sarcastische stem hebt om daarna de toon van een engeltje te hebben. Slaat nergens op. 8)
    • Combat is 'te' snel. Voelt soms net als Too Human; hoei k over het battlefield heen en weer kan glijden.
    • Combat is erg easy.
    • Verhaal is kut. :p Want ik heb nog steeds geen idee wat nu 'the bigger picture' is. Waar gaat deze game over? :+
      Update: Uitgespeeld:
      Dus... Er zijn 4 verhalen
      Proloog (erg kort, maar goed)
      Deep Roads
      Arishok / Qunari gedoe
      Templars vs Mages

      wtf is er met Flemeth gebeurd? Ik dacht dat dat een major plot point zou worden, maar je hoort er gewoon niks meer van (ja, eventjes als je Merril net hebt ontmoet).
      Wat een ongelooflijk kut verhaal (voor zover je dus van een verhaal kunt spreken). Wat politiek gedoe waar je in gegooid wordt. Nergens wordt het interessant. :mad: Ook lekker hoe het op het laatste dus helemaal niks uitmaakt aan wiens kant je staat. Meredith blijkt evil te zijn. En die elf Mage dus ook. Lekker dan :F:
      Helaas waren beide eindbattles ook weer erg easy. Gelukkig wel wat leuker dan alleen tegen corpses vechten.

      De Companion Quests waren een stuk interessanter om te doen.

      En yay @ Leliana op het einde! :D
      Jammer dat Morrigan nergens meer terugkwam. =(
      [​IMG]

      (ik heb btw geen enkele romance weten te voltooien :'-( Mijn Romance skills zuigen)
    • Soms complete ik een side quest zonder dat ik doorhad dat ik er een begonnen was. :+ *Hoppa, hier heb je wat geld. Weer een quest complete*
      En dan is er eindelijk eens een wat uitgebreidere side quest waar ik een 'zware' beslissing moet maken krijg ik nog het zelfde; een zak met geld maar verder geen interactie met de quest giver.
    • Ik voel me dus totaal niet betrokken bij de gebeurtenissen in deze wereld. Bij Origins wílde ik de mensen helpen, gaf ik iets om Leliana, Alistair etc. Nu is dat er allemaal niet. Zelfs (spoiler)
      de dood van Bethany
      Vond ik erg slecht uitgewerkt.
    • Dat heen en weer rennen om met de companions te praten is lame. Geef mij het kamp uit Origins maar. Heb je iedereen bij elkaar!
    • Hoe durven ze het ook om je keer op keer op keer op keer weer naar dezelfde grotten en huizen te laten gaan (en dan doen alsof het een geheel nieuwe locatie is! )

    etc.


    Nee, het was niet wat ik ervan had verwacht... Aangezien ik het DAII topic nooit gevolgd heb weet ik niet hoeveel mensen op XBW het met me eens zijn. Maar zoals je bij het Informatie stukje zag was heb ik he tme niet zitten verbeelden! Zelfs Inon Zur zegt dat deze game gerushed was, wat dus érg goed te merken is.

    Dit
    [​IMG]
    >>>>>>

    dit
    [​IMG]

    Voor Mass Effect vind ik dat systeem lekker werken, maar voor DA wil ik precies weten wat ik ga zeggen, en ik wil aub ook meer dan 3 contrasterende opties. Wat voor de ene game werkt hoeft niet gelijk goed te zijn voor de andere game.

    tl;dr: Graag een beter verhaal en meer omgevingen! (dat zijn iig de 2 belangrijkste punten, er kan meer verbeterd worden)

    Wat wél leuk was in beide games is die random gesprekken tussen je party members! Daar bleef ik altijd even stil voor staan.
    Al is het daar ook Origins > DAII. Maar een minder groot verschil dan bij de andere aspecten. ;)
    Klein voorbeeldje:

    [​IMG]



    Graag geen gejank over dat het te vroeg is voor dit topic. Zoals je kunt lezen is de game al bevestigd, gewoon nog niet... 'aangekondigd'. ​
     
    Laatst bewerkt: 11 jun 2013
  2. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Dit is wel erg vroeg, een soort van DA2 starpost voor DA3... DA3 is nog nauwelijks aangekondigd ...
     
  3. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.029
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Wat staat er onder aan zijn topic? ;)

    Gakkie zou het niet te vroeg kunnen zijn toch of wel? Onze RPG koning. :+

    Ben heel benieuwd naar de game. Het beste van I, de graad, actie en snelheid van II aub. :9
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Geen gezeik graag. Feit is dat de game bevestigd is.
    Ga jij nu eerst maar eens beginnen aan DAII voordat je überhaupt het recht hebt om in dit topic te posten. :+
     
  5. haenkie

    haenkie Active Member

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    0
    Welk knap dat je een heel nieuw topic kan starten over iets waar we nog helemaal niks van weten ;)
    En dat met zoveel plaatjes :D hahahahaha

    Ben benieuwd wat 3 wordt, 2 slaan we maar over na alle negatieve reviews.
     
  6. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Mwah 2 is helemaal geen slechte game, alleen lang niet zo goed als deel 1, als je deel 1 goed vond is het zeker de moeite waard om deel 2 voor een zachte prijs op te pikken vind ik. ;)
     
  7. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Haha, tsja. :+ Natuurlijk is er nog niks concreets, maar wel de bevestiging dat ie komt. Plaatjes waren natuurlijk wel nodig om het alvast wat op te vullen. :cool:
    Jammer wel dat altijd als een topic iets vroeger dan 'normaal' wordt aangemaakt de eerste reacties daarover gaan. Speculeer toch gewoon lekker over die game zeg. 8) Er zijn wel belangrijkere dingen om je druk over te maken dan over hoe vroeg een topic over een game online wordt gezet. (ik doel nu niet op jou, maar het valt me gewoon keer op keer op ;) XBW heeft blijkbaar geen fantasie en wilt niet denken over toekomstige games. Saaie mensen hier.)

    @Duke_Jay: Met de nadruk op voor een zachte prijs. Full price is ie absoluut niet waard.
     
  8. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    True, heb hem opgepikt voor 25 euro, heb er al best wat uurtjes plezier aan beleefd. :)
     
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.029
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Dat is een insult recht in mijn hart. :mad::+
     
  10. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo slecht is deel 2 nou ook weer niet dat hij niet full-price waard is. Ik heb al de nodige kritiek geuit over deze game en ben het helemaal met Dulle eens. Alleen vind ik dragon age 2 nou ook weer niet zó slecht, wel een grote teleurstelling.

    DA2 had geen Dragon Age moeten heten, dan was het wel een goed spel geweest. Ik vind het totale stijlbreuk en speelt ook totaal anders als deeltje uno. Verhaal is vele male slechter (terwijl het daar toch om gaat bij een RPG?). De caracters zijn niet interessant en de combat is veel sneller en simpeler, lees 'saai'. Om over de omgevingen maar te zwijgen.

    Helaas wel totaal naar mijn verwachting. Voor dat hij uitwas zei ik al dat ik hier bang bang voor was. Dat ze een 'mass effectje 2'-gingen doen. Had deze keer graag ongelijk gehad. Dragon Age 1 is naar mijn mening een goede (oudewetse) westerse RPG. Dragon Age 2 is een action game met RPG invloeden. Opzich wel leuk spelletje, maar de titel Dragon Age niet waard.

    Ik hoop dat deel 3 weer meer een RPG wordt met deel 1 als voorbeeld. Er moet iig een goed verhaal in en interessante caracters. Om even een bruggetje te slaan: Dit hoop ik ook voor Mass Effect 3. Daar vond ik deel 2 ook slecht om precies dezelfde redenen. (Ik zie zelf graag Mass Effect ook als RPG, hoewel ik het ze het hun eerder kan vergeven als ze daarvan een Action-RPG van maken).

    Versimpeling ben ik geen voorstander van in dit soort games. Maar als je het dan toch doet zorg dan iig voor a) een goed verhaal b) interessante caracters die zich ontwikkelen.
     
    Laatst bewerkt: 5 jul 2011
  11. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Mike Laidlaw praat een beetje over de richting die ze op willen met DA3
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  12. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Met deel 1 heb ik nog veel plezier, toegegeven game ik ook niet zoveel meer, maar dit spel komt toch wel stiekem in het rijtje van Baldur's gate, dat was pas een spel! En deel 3, laat maar komen!!:thumbs:

    En over fantasie, zeker is het leuk om over een volgend deel bezig te zijn, Mass effect word ook een trilogie zoals we weten... maar dat wilt niet zeggen dat Shepard's avonturen dan daadwerkelijk stoppen, en volgens mij had Bioware dat ook al aangegeven. En dat zal ook met deze game zo zijn, net als Fable en meer games;)
     
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.029
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Al zal Fable IV wel de laatste zijn die ik in dat rijtje aanschaf. Jezus, wat was deel III slecht. Fable lijkt ook met ieder nieuw deel slechter te worden. Het eerste Had charme, tweede was al minder en drie is nauwelijks de moeite waard.

    Met Dragon Age en Mass Effect is dat altijd anders geweest, maar die komen het merendeel van hun beloftes dan ook wel na i.t.t. Molymeuk. :cool:
     
  14. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Ja daar heb je gelijk in, Fable 1 blijft naar mijn stelling de beste, en de 2de vond ikzelf ook erg matig en zelfs saai worden. Deel 3 heb ik hier nog liggen geleend van een vriend, maar nog geen tijd gehad te beginnen, maar ik hoorde al dat hij inderdaad ook alweer minder is geworden.

    Maar terug op Dragon age 3, de graphigs hoeven niet perse veel beter te worden ondanks mijn kritek die ik er ooit eens op gaf, als het verhaal en zijn gameplay goed word en de personages net zo boeiend als de eerste, dan vind ik het prima. Wel mogen gebieden ietwat gevulder, levendiger met ook eens wat rondrennende kids die op je af stormen etc.
     
  15. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Een hoop vragen waren beantwoord @ PAX en er zaten ook dingetjes tussen over DA3.
    De rest gaat over DAII DLC. (misschien heb ik dingen dikgedrukt die over DLC gaan, maar dat is moeilijk in te schatten)
    Die Old God Baby... Heeft dat iets met het voorstel van Morrigan te maken p het einde van DAO?
     
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313

    BioWare Checking Out Skyrim For Dragon Age III

    [​IMG]

    BioWare hasn't turned a deaf ear to the criticisms players had for Dragon Age II. In a recent interview, BioWare's CEO Dr. Ray Muzyka stated that in addition to addressing those problems in the next Dragon Age, the studio is also drawing inspiration from other popular titles on the market, including Bethesda's dominating RPG, Skyrim.

    In what's sure to please fans of open-world games, Muzyka told Wired “[The next Dragon Age] is gonna have the best of features from the prior Dragon Age games, but it’s also gonna have a lot of things I think players are gonna find compelling from some of the games that are out now that are doing really well with more of an open-world feel. We’re checking [Skyrim] out aggressively. We like it. We’re big admirers of [Bethesda] and the product. We think we can do some wonderful things.”

    Do you want to see Dragon Age III feature an open-world format? Or should BioWare go back to the formula that made the original game so popular?


    Hm, open world betekend natuurlijk niet direct dat het beter wordt dan DAII, maar erg zou ik het zeker niet vinden. :D
     
  17. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Ze kunnen in ieder geval heel erg goed naar de caves en dungeons kijken van Skyrim. Heerlijke leveldesign, meer dan 100 zitten er ongetwijfeld in Skyrim en allemaal verschillend. Kunnen we helaas niet over DA2 zeggen... :lol:
     
  18. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    In DAII gebruikten ze alle dungeons en andere locations steeds opnieuw, grafisch was het zeer matig, zeker de omgevingen. De locaties zijn klein met weinig mogelijkheid tot exploren. Combat was matig.

    Wat hebben ze daar eigenlijk zitten doen bij Bioware ? Klaverjassen ? _0/
     
  19. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    [​IMG]
     
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.029
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Heb nu al zin in de game! :9
     

Deel Deze Pagina