1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Formule 1

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hybrid, 6 mrt 2016.

  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.004
    Leuk Bevonden:
    9.565
    Diskwalificatie zou echt helemaal stompzinnig zijn vind ik
     
    Jorrie en RemcoM vinden dit leuk.
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.473
    Leuk Bevonden:
    8.451
    De stewards volgen gewoon de regels en kijken niet naar de eventuele consequenties. Die kun je niet kwalijk nemen dat de regels ietwat krom zijn. Er zou eigenlijk ook naar de consequenties gekeken moeten worden, wellicht naast de weinige strafpunten na de race.

    In theorie loont het dus om ervoor te zorgen bij een titelgevecht altijd de binnenkant van de bocht te pakken. In het slechtste geval liggen jij en je rivaal er allebei uit, in het beste geval krijg je 10 seconden straf voor een racing incident en ligt je tegenstander eruit. Dus Max, mocht je dit lezen: Pak altijd de binnenkant!
     
    Yi-Long vindt dit leuk.
  3. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Maar Redbull moet dus zelf voor de schade (~750k) opdraaien met budgetcap en mogelijke toekomstige consequenties ivm motor -en versnellingsbakwissel in het achterhoofd.

    Zou mooi zijn als de FIA hiervoor op draait (of niet geldt voor budgetcap) op moment dat schade ontstaat door toedoen van een ander die daar ook een straf voor heeft ontvangen.
     
  4. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Versnellingsbak wissel is gratis bij een DNF, dus daar hoeven ze zich geen zorgen om te maken.

    Die PU is wel toast ja.
     
  5. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Valt misschien mee :)
    Honda: Verstappen's F1 engine could be saved after British GP crash
    Red Bull fears that the RB16B chassis is a write-off, and there are concerns that the Honda power unit could also have suffered unrepairable damage.

    If that is the case, then it could force Verstappen to take the third and final engine of his 2021 allocation at the next race in Hungary.

    It would then likely put him on a duty cycle that would require a fourth engine – and therefore a grid penalty – towards the end of the campaign.


    Honda F1 technical director Toyoharu Tanabe said he had feared the worst for the power unit when images of Verstappen's wrecked car were shown.

    However, he says the initial post-race analysis has offered some optimism about the situation – although a full inspection will be needed in Japan to be totally sure.



    https://www.autosport.com/f1/news/honda-verstappens-f1-engine-could-be-saved-after-british-gp-crash/6633633/
     
  6. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Bottas z'n PU was ook nog bruikbaar na Imola, die auto lag ook finaal in puin
     
  7. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.473
    Leuk Bevonden:
    8.451
    [​IMG]

    [​IMG]

    Die had maar een klein beetje minder schade rondom de PU. ;)
     
  8. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
  9. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Ehh, schieten ze toch niks mee op.
     
  10. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.612
    Leuk Bevonden:
    8.700
    Jongens rustig maar Olav Mol gaat het aankaarten bij de FIA alles komt goed nu
     
  11. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Mercedes uit het klassement geschrapt dus.
     
  12. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.612
    Leuk Bevonden:
    8.700
    En een nektattoo voor Toto met het refrein van Super Max. Olav regelt het wel
     
  13. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    De soap is nog niet voorbij.

    Red Bull vraagt herziening straf Hamilton, donderdag overleg FIA en teams - https://nos.nl/l/2391154

    Ik zou persoonlijk al tevreden zijn als die zak hooi van een Hamilton gewoon eerlijk kan zeggen; oké, ik had het niet zo uitbundig hoeven vieren wetende dat Max nog in het ziekenhuis lag. Dat was niet zo netjes van mij.
     
  14. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Dat wist Hamilton helemaal niet, dus waarom zou hij daarvoor excuses aanbieden?
     
  15. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Lijkt me dat je sowieso niet zo je overwinning hoort te vieren wanneer je eerst je directe concurrent uit de wedstrijd hebt geketst, ziekenhuis of niet. Ik snap dat het Silverstone is, thuispubliek enzo, maar kom op …
     
    B Tender vindt dit leuk.
  16. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Joh, ken je hem persoonlijk dat je dit zo stellig stelt?

    Je racet sowieso als team en z'n team wist het wel. Die hebben echt wel ergens tijdens de race gecommuniceerd dat hij voor checks naar het ziekenhuis moest. Hij wist ook dat de klap extreem hard was en er dus flink wat risico is zat. Daarnaast wist hij ook dat de schuld grotendeels bij hem is gelegd dus dat hij de veroorzaker is. Nu zou hij best 1 en 1 is 2 kunnen doen toch?
     
    B Tender vindt dit leuk.
  17. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Ze hadden gehoord dat Max blijkbaar uit het ziekenhuis was.
     
  18. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Dan blijft m'n punt toch valide? Zo onnodig uitbundig feesten terwijl je weet dat door jou toedoen hij naar het ziekenhuis moest. Of hij er nog ligt of niet doet dan in mindere mate ter zake. Z'n straf begrijp ik wel, regels zijn regels, maar dit was gewoon poor sportmanship op z'n best en als hij de vent is die hij pretendeert te zijn dan komt hij daar gewoon voor uit.
     
  19. LapjeNL70

    LapjeNL70 Active Member

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    120
    Als hetzelfde andersom in Zandvoort gebeurt hoor je niemand. Want dan is het een oranje feest.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A526B met Tapatalk
     
  20. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Dat is echt zo'n non argument. Het gaat mij niet om max of Lewis of wie dan ook. Het gaat erom dat dit gewoon triest gedrag was. Als Max dit zou doen zou het ook triest zijn. Als Räikkönen dit zou doen ook. Maar die doen het niet of hebben het nog niet gedaan.

    Hoe het in Zandvoort zou gaan weet je gewoon niet. Beoordeel dit nou eens objectief in plaats van niet bestaande vergelijkingen te trekken.
     
    B Tender vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina