1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Hellblade

Discussie in 'Games' gestart door iMark 007, 11 jun 2015.

?

Wat vind jij de beste game van Ninja Theory?

  1. Heavenly Sword

    5 stem(men)
    33,3%
  2. Enslaved: Odyssey to the West

    4 stem(men)
    26,7%
  3. DmC: Devil May Cry

    6 stem(men)
    40,0%
  1. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Persoonlijk vind ik de combat in heel veel games eentonig. Geldt ook voor andere gameplay elementen waar het toch al snel rinse and repeat wordt. Gaat bij mij dan ook vooral om de algemene indruk die een game achterlaat. Het verhaal, de karakters. Waarom doe ik hetgeen dat ik doe? Geef me zingeving, geen bezigheidstherapie. En respecteer mijn tijd en verstand. Dan maak je als game al goede indruk op mij.
     
  2. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
  3. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.282
    Leuk Bevonden:
    344
    Repetitief/Eentonig zijn tegenwoordig geloof ik wel de toverwoorden bij iedere game die uitkomt ;)
     
  4. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Jij speelt dan duidelijk de verkeerde game :lol:

    Sent from my MI 5s using Tapatalk
     
  5. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Vandaag uitgespeeld en platinum gehaald, zeer interessante game erg fraai gedaan de game.
    Het combat systeem is erg satisfying, en het verhaal zeer interessant.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Zojuist uitgespeeld. Prachtig einde voor een mooie game. Het zet je zeker aan het denken. Vond de toon in Hellblade een stuk volwassener en duisterder i.v.m. veel games die ik de laatste tijd heb gepeeld. Helaas niet alle lodestones gevonden, dus voor de plat moet ik nog één keer door de game gaan. Gelukkig is de game niet extreem lang.
     
    Mallakai vindt dit leuk.
  7. Rienbu

    Rienbu Active Member

    Berichten:
    2.846
    Leuk Bevonden:
    711
    Net gekocht! Dit weer vraagt om dit soort games. Ben benieuwd, gooi hem zo aan
     
    Zifnap en Mallakai vinden dit leuk.
  8. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Heel veel plezier Rienbu, bijzonder pareltje deze game.
     
    Rienbu vindt dit leuk.
  9. Rienbu

    Rienbu Active Member

    Berichten:
    2.846
    Leuk Bevonden:
    711
    Hoe zit het met dat perma death element? Ben al een aantal x doodgegaan enzo.. maar wist niets van die permadeath.. hoe veel kan je doodgaan?
     
    Mallakai vindt dit leuk.
  10. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Permadeath is een fabeltje, je kunt zo vaak doodgaan als je wilt, The rot wordt wel erger op je lichaam
     
    Rienbu vindt dit leuk.
  11. Rienbu

    Rienbu Active Member

    Berichten:
    2.846
    Leuk Bevonden:
    711
    Haha Oke Thanx.
     
    Mallakai vindt dit leuk.
  12. allstyles

    allstyles Active Member

    Berichten:
    1.270
    Leuk Bevonden:
    213
    Voor de poll maker,... dat je dat wanproduct van een DMC erbij gezet hebt,. :eek: had je er ook Disney infinity 3.0 bij moeten zetten :rolleyes:
     
  13. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Zonder al te veel te verklappen, de game is één grote mindfuck, t/m het einde. De permadeath fabel hoorde daar ook bij. Het was echt grappig om te zien hoe sommige gamers daar op reageerden. :D
     
    Rienbu vindt dit leuk.
  14. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Nightbringer en Killamonkey vinden dit leuk.
  15. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Net Hellblade voor een tweede en laatste keer gespeeld, om alle lorestones te vinden. Blijft opvallend hoe indringend deze game is. Dat stuk waar je door een rivier van bloed en lijken moet rennen en vechten, perfecte ondersteunende muziek erbij... je voelt *echt* hoe diep Senua door het naadje moet gaat om haar geliefde te redden. Meesterlijk gemaakt door Ninja Theorie en één van de imposantere titels in dit jaar.
     
  16. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415


    Xbox One X enhanced en op een heel goede manier (inclusief HDR ondersteuning). Speel deze prachtige game mensen. Verre van een "sleeper hit", maar op dit forum heb ik er veel te weinig mensen over horen praten. En Hellblade verdient gewoon meer aandacht.
     
    Maddmonkey vindt dit leuk.
  17. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415


    Bij het zien van deze (Xbox) trailer geniet ik alweer. Wat een sfeervolle game is en blijft het toch zeg.

    Tip: wanneer je kunt, speel deze game dan met een koptelefoon. Senua's interne criticus, in de vorm van diverse stemmen, zijn op een apart kanaal opgenomen en komen met een headset het mooiste tot hun recht.
     
  18. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Zit deze game nu (pas) te spelen. Wat een bijzondere ervaring!
    Gameplay misschien beetje repetitief en niet echt heel uitdagend, maar qua audio en op visueel vlak is het geweldig!
    Speel de game op een ultrawide scherm met koptelefoon, heel tof. :thumbs:

    (misschien ook nog een keer via mijn TV en surroundset spelen, kijken wat dat voor effect geeft. In ieder geval demo materiaal dit :D)
     
    Zifnap en Maddmonkey vinden dit leuk.
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Zou het bij de koptelefoon laten. Dan komt het bin aural geluid 100% beter tot zijn recht. Luister dit met koptelefoon:




    Mijn oor kriebelt steeds bij het scheren vanaf 3:00 min, alsof mijn hoofdhaar in de buurt van mijn oren echt geschoren wordt. :)
     
    Zumpelvelder vindt dit leuk.
  20. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Eergister Hellblade uitgespeeld. Gekocht in de sale voor 12,-. Wist echt niet wat ik ervan moest verwachten, buiten het feit dat het een psychose vibe moest geven.
    Maar man, sleeperhit dit hoor! Met headset op is het echt een gave ervaring. Als tip geef ik wel mee om dan de subtitles uit te zetten. Dat vergroot het effect, iig voor mij. Want anders ging ik al meelezen en wist ik wat er al 'in je headset' kwam. Al zijn sommige dialogen moeilijk te verstaan of lastige namen oid.

    De game speelt simpel, is straight forward maar daardoor soms ook wel repetitief. Heb een aantal momenten gehad dat ik niet verder kwam en dus op Youtube moest zoeken naar de oplossing. De combat heeft me erg verbaast. Dat speelde namelijk zeer vloeiend, zeker wanneer ik echt doorhad hoe ik het beste te werk kon gaan. De voldoening van zo'n battle winnend afsluiten met de heerlijke muziek eronder is dan ook groot. Zeker wanneer je echt tegen een legio vijanden moet vechten en je tot het naadje moet om ze neer te krijgen. Over het doodgaan ga ik dan ook niks zeggen, maar laat ik zeggen dat de pressure hoog was, ieder gevecht.

    Tot slot, voor de mensen die de game hebben uitgespeeld:
    Dat gevecht met dat 'beest' wat dus de Darkness waar je tegen vecht. Man, op een gegeven moment heb je in het gevecht dat je alleen maar van die 'flashes' ziet. Die gezichten van dode mensen, een raar monster, allemaal rood vormgegeven. En dan met die krijzende en schreeuwende stemmen erdoorheen... Man ik zat echt op het puntje van me stoel om daar doorheen te knokken!

    Edit 2:


    1:45

    Dit vond ik dus ook echt zo gruwelijk. Die stem die tegen je praat, al die vijanden die maar blijven komen en dan die muziek eronder. Al moet ik zeggen dat het ingame met een juiste headset op veel epischer klonk haha.

    Ik zou 'm zelf een solid 9/10 geven.
    + De hele setting, met name de diepere wereld
    + Senua als karakter, en de mentale battle hiervan
    + Muziek en combat is top

    - Game kan soms een beetje repetitive worden

    Voor die kleine tien euro moet je de game echt een kans geven. Geen geld voor zo'n game en ik hoop zeker dat er een vervolg komt.
    De video in het hoofdmenu na het uitspelen van de game is ook wel de moeite waard oveirgens. Top studio.
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2019

Deel Deze Pagina