1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Netflix

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Exionche, 19 jun 2013.

  1. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Gisteren paar afleveringen van Cobra Kai gekeken. Best geinig. Als ze allemaal net wat beter zouden acteren zou het echt top zijn. Ga dit wel afkijken.
     
  2. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Kijk lekker weg inderdaad! Dat acteren.. Laten we hopen dat ze dat bewust doen om dichterbij de films te blijven.
     
    Taab vindt dit leuk.
  3. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Eerste seizoen heb ik nu afgekeken. Kijkt echt heerlijk weg hoor inderdaad. Dat slechte acteren lach ik maar om en past ook weer bij het hele thema. Zeer vermakelijke serie. Ook doordat de episodes ruim 30 minuten duren. Precies tussen sitcom en volwaardige serie in.
     
  4. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik heb nooit de charme van Karate Kid gesnapt.
     
  5. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Wax on, wax off. Jeugdsentiment voor mij.
     
  6. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    The Devil all the Time was goed. Vrij gewelddadig met erg sterk acteerwerk. Tom Holland laat ook zien meer dan Spider-Man te zijn.
     
  7. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Check m in Lost city of Z. Daar heeft ie pas een zieke rol.
     
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Tom Holland als nieuwe James Bond!
     
  9. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Yes tijd geleden gezien, zeker goed.
     
  10. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Eig doelde ik op het feit dat ie daar echt een flutrol had maar wel goede film.
     
  11. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Viel wel mee toch? Korte maar prima rol.
     
  12. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Tom Hardy bedoel je? Of loop je gewoon te memen :+.
    Nu voor ik denk de 4de keer Breaking Bad aan het kijken en het blijft zo fucking goed.
     
  13. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.445
    Leuk Bevonden:
    3.416



    Zeer interessante documentaire over de duistere zijde van social media en de macht die het nu al heeft over ons leven. Wat te doen tegen deze oneindig lerende algoritmes die niet de interesses van de gebruiker maar die van de hoogste bieder behartigen en indirect democratieën destabiliseren? Brengt social media ons meer samen, of zorgt het juist voor meer polarisatie en egocentrisme en het einde van de samenleving zoals we deze nu kennen?
     
    Laatst bewerkt: 27 sep 2020
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Hm ik vond hem helemaal niet zo bijzonder als ik gehoopt dat (toevallig gisteren haha)
    Als je dit trouwens interessant vond, check dit even:
    https://www.vpro.nl/programmas/tegenlicht/speel~POMS_VPRO_591486~big-data-is-watching-you~.html
     
    Laatst bewerkt: 28 sep 2020
  15. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Had er ook meer van verwacht. Zat iets teveel Amerikaans drama sausje overheen waardoor de essentie van de verontrustende kern juist verloren ging.
     
    Tyrant vindt dit leuk.
  16. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Ik vond het wel meevallen dat de essentie van de kern verloren gaat. Stelletje nagemaakte kunstcritici hier, haha. Dat sausje is nodig om het aan de gemiddelde idioot uit te leggen. Ik vond het ook overbodig, maar de boodschap lijkt me wel helder. Het is een fucking groot probleem en niemand weet hoe hiermee om te gaan. De mensen die het geholpen hebben groot te maken zitten in ieder geval niet meer op social media en hun kinderen ook niet. Er is een monster gecreëerd dat niet meer in de hand kan worden gehouden. Grootste gevaar hiervan is dat de waarheid nog onbekender en ongrijpbaarder wordt dan het al was. Massa manipulatie ligt op de loer en gebeurt in grote mate al. Het sterke van die gasten die er spraken was ook dat het niet heel zwart-wit werd gebracht. Het is genuanceerder en ingewikkelder. Een dilemma zeg maar.

    We gaan wel allemaal DOOD!
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Het gevaar van social media is helemaal niet een algoritme wat bepaalt wat je te zien krijgt en wat niet. Het is niet voor niks dat deze docu voorbij gaat aan het regulation aspect. 90 minuutjes was ook wel beetje kort, want het ging eerst over het zeer acute gevaar van social media op kinderen en dat het hun zelfbeeld aantast. Dat vond ik al een goed helder stuk, ik ben echt dankbaar dat ik niet met social media ben opgegroeid als je dat allemaal hoort en leest. Daar had je al een docu over kunnen maken, inclusief het gedeelte waar de makers erachter inderdaad dag in dag uit bezig zijn om je online te houden. Maar die visualisatie achter de AI met die 3 Kartheisers die opeens een berichtje over je ex sturen, dat was echt beetje komisch wel hoor, wat uiteindelijk leidde tot een mafkees die naar conspiracy rallies ging.

    Het is ook wel beetje jammer dat men met het 'internet' niet verder kan kijken dan de algoritmes van Facebook. Al die rechtse wappies radicaliseren juist op gekke stormfront forumpjes. Dat heeft niet direct iets met rare algoritmes te maken (helaas zou je zeggen), maar met het open karakter van internet. Nu onstaat er een enorme 'social media is baaaad' gedachte en dat was wel erg simplistisch. Maarja dan hadden ze er gewoon een serie van moeten maken. Nu blijft het echt niet hangen dankzij dat matige scriptje met dat gezin lol. Zoals gezegd, kijk allemaal eens die Tegenlicht aflevering. Die vond ik al veel verhelderender.

    Wellicht was het beste stukje nog de aftiteling waar de experts uiteindelijk aangaven hoe je met regulation het gevaar kan indammen. Typisch dat dat dan niet wordt meegenomen in de docu zelf.
     
  18. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    'Helemaal niet' is wel wat sterk verwoord. Dus sowieso onzin. Er hangen heel veel gevaren aan. Wat je het grootste gevaar noemt hangt af van je eigen voorkeuren. Zelfbeeld kinderen is inderdaad ook echt een gruwelijk aspect.
     
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Het algoritme wat speelt is dat het relevante content aanbiedt. Als die content gereguleerd is kan dat weinig kwaad.
     
  20. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Dat is een hele grote als. Degene die reguleert bepaalt dan welke informatie je wel en niet te zien krijgt? Dat reguleren lijkt me wel een lastig iets.
     

Deel Deze Pagina