1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Al t politiegeweld in usa en niemand geeft geen fok meer om covid

    Ondertussen in nederland: hallo u houdt geen 1,5meter afstand en u bent met 3 man, hier heb je een boete+strafblad doeg!
     
  2. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Wat is je punt? 8)
     
  3. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Maatregelen in NL zijn bs. Volg jensen.

    Edit: nee maar ik weet niet man. Ik vind de huidige maatregelen in NL atm gewoon een beetje te ver gaan.
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2020
  4. Sliv

    Sliv The One and Only

    Berichten:
    1.327
    Leuk Bevonden:
    230
    Wat moet er volgens jou veranderen dan?
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  5. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168


    Mag niet eens op je eigen erf staan :’). Bananenrepubliek.
     
  6. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Wat vinden jullie van bedrijven die nu een campagne houden rondom Black Lives Matter? Inzetten voor een idee en doel is goed, zeker met het bereik van sommige organisaties, maar ik kan me niet aan de gedachte onttrekken dat het bij veel organisaties gewoon een marketing/pr tool is.
     
    B Tender en Reckuuza vinden dit leuk.
  7. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Zolang de kwaliteit van de boodschap goed is en oprecht overkomt, maakt de achterliggende motivatie weinig uit.

    Het is een lastig fenomeen natuurlijk, racisme. Het is niet iets dat met een beetje aandacht verdwijnt. Daar zijn denk ik nog een aantal generaties voor nodig. En dan nog zal het nooit helemaal verdwijnen. Hoe meer mensen in deze beweging mee doen en hoe langer het duurt, hoe meer effect het heeft op de jeugd hoop ik.
     
    Tyrant vindt dit leuk.
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Waarom mag dit overigens?

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2020
    Reckuuza en B Tender vinden dit leuk.
  9. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Denk niet dat het mag (zo dicht op elkaar staan) maar dat is gekozen die regel niet te handhaven. Zoals volgens mij in gemeenten ook over horeca is gezegd dat er niet keihard gehandhaafd gaat worden. De redenen zullen van publicitaire aard zijn en wellicht dat van ingrijpen niet wordt verwacht dat het iets positiefs oplevert.
     
  10. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Tot dusver m'n punt.
     
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Maar waarom wordt er wel gekozen te handhaven als de Lockdown-gekkies zich niet aan de voorgeschreven 1.5 meter houden? Er wordt hier dus eigenlijk institutioneel gediscrimineerd in Nederland op basis van vrijheid van meningsuiting. Zolang de narrative maar in het straatje past van de lokale overheid wordt het blijkbaar door de vingers gezien.

    En uiteraard snap ik ook wel dat het handhaven van zo'n grote groep alleen maar tot problemen zal leiden, maar toch stinkt het zaakje.

    Overigens heeft de woordvoerder van de politie aangegeven dat er hier niet gehandhaafd wordt vanwege de vrijheid van meningsuiting.
     
    B Tender en Reckuuza vinden dit leuk.
  12. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Goed punt. VOER VOOR JENSEN
     
  13. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Uiteindelijk bepaalt de burgemeester voor de openbare orde. Burgemeester van Den Haag kan anders beslissen dan burgemeester van Amsterdam. In hoeverre dit eerlijk en zo is weet ik niet. In Den Haag was het ook veel vroeger in de lockdown. Nu zijn er al veel regels los gelaten.
     
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    De gemeentes hebben bepaalde vrijheden in beleid voor de kleinere zaken, maar regels wat betreft 1.5 meter en grote groepen gelden gewoon nationaal. Daarnaast was de originele afspraak met de gemeente Amsterdam om wel degelijk te voldoen aan de eisen:
    Overigens verwijs ik naar de demonstratie van de Anti-Lockdown gekkies slechts een aantal dagen geleden, waar een kleine groep aan het demonstreren was en toch mensen aangehouden en / of bekeurd zijn.

    Edit: Nog een kleine toevoeging:

    De gemeente Amsterdam moet gewoon op het matje geroepen worden vanwege hun onkunde en eventueel gevaar voor de volksgezondheid.

    Overigens niets anders dan lof voor de organisatie van de demonstratie die juist proberen de 1.5 meter-regel aan te houden door onder andere met bordjes rond te lopen waarop aangegeven wordt dat de mensen afstand van elkaar moeten houden.
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2020
    B Tender vindt dit leuk.
  15. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik zie zelden beleid uit Amsterdam komen waarvan ik denk 'goh dat zouden ze hier ook moeten doen', integendeel eigenlijk. Ben blij dat Halsema en haar linkse bende ver weg in Amsterdam zitten, laat ze daar maar oogsten wat ze gezaaid hebben :)
     
  16. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Ze hebben zeker wat uit te leggen ja, maar het is niet zo simpel als je nu zegt. Als er eenmaal veel meer mensen zijn gekomen, moet je bekijken in hoeverre dat beter ingeschat had kunnen zijn. Dat zou een fout kunnen zijn.
    Als ze er eenmaal zijn, moet je op dat moment weer afwegen wat het meest verstandige is om te doen. Handhaven of niet. Bij zo'n grote groep is het de vraag of handhaving niet had gezorgd voor escalatie. Als dat redelijk onderbouwd kan worden, dan is het wat mij betreft prima om de twee zaken niet exact op dezelfde manier aan te pakken. Het is pas discriminatie als het dezelfde casus was. En er zijn verschillen. In hoeverre die voldoende zijn om af te wijken, kan ik niet goed inschatten.
     
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ik zeg ook niet dat nu handhaven nog handig is. Dat zou alleen maar tot escalatie leiden. Echter had er door de gemeente al duidelijk preventief geanticipeerd kunnen worden in de vorm van handhaving, in overleg met de organisatie van de demonstratie. Het handhaven had al veel eerder moeten en kunnen gebeuren.

    Overigens is dit wel gelijk een mooie testcase voor de huidige situatie rondom Covid-19. :+
     
  18. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Ja zeker, daar moet inderdaad echt naar gekeken worden. In hoeverre is het in de gaten gehouden en waarom is er niet eerder ingegrepen toen er mensen bleven komen?
    Maar het kan toch ook echt zo zijn dat ze alles goed hebben gedaan, maar mensen elkaar gingen appen en spontaan besloten naar de Dam te gaan. Zonder uitgebreide organisaties is het lastig een massa te managen. Ben benieuwd wat de evaluaties gaan uitwijzen.
     
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    De organisatie van de demonstratie valt echter niets te verwijten. Die doen er alles aan om aan de huidige regelgeving te voldoen.
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2020
  20. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Weet niet waar die andere demo was (andere gemeente maakt vergelijken wat lastiger) en wat er behalve de inhoud verschillend was, maar los daarvan zou een overheid zo'n protest nooit op basis van instemming met eigen ideologie moeten toestaan terwijl het anders gemotiveerde demonstranten wordt verboden. Van laatste stukje is dus niet aantoonbaar sprake volgens mij.
     

Deel Deze Pagina