1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] eFootball PES 2021

Discussie in 'Games' gestart door rubenpol007, 15 sep 2020.

  1. rubenpol007

    rubenpol007 Active Member

    Berichten:
    636
    Leuk Bevonden:
    72
    Game is overleden! Helaas....
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Fuck me het is écht bizar slecht.
    Ik vond 2021 nog serieus leuk maar dit is echt een gedrocht van een game.

    Bizar man.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  3. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Doodzonde. PES was altijd gewoon een solide game, zelfs nog een tijdje op het niveau van FIFA alleen nooit zo groot.
     
    rubenpol007 vindt dit leuk.
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    PES was jarenlang de betere game. De hoogtijdagen van PES6, maar bijv de demo van PES2018 was ook de beste footie van de vorige generatie. Het zegt genoeg over Konami dat de demo beter was dan de volledige release lol.
    Helaas heeft FUT de footies verneukt. Toen moest PES mee en dat ging niet. Als PES nu stopt zie ik het nog somberder in voor FIFA, zonder concurrentie wordt dat ook niks.

    Net als NBA 2k, dat was bijv met 2k11 echt fantastisch. Toen stopte NBA Live er mee en ging alles hard downwards.
     
    Yellow 13, RemcoM en Garrett vinden dit leuk.
  5. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Toch nog eens PES6 proberen dan. Heb wel af en toe een PES game gekocht in de aanbieding maar nooit veel gespeeld maar vond het altijd wel verfrissend vergeleken met FIFA, daar ben ik wel klaar mee inmiddels. Alleen nog leuk met maten of af en toe career mode. NBA is ook doodzonde ja, nooit gespeeld maar wel echt veel gekeken op Youtube. Ben ook bang dat er nooit meer concurrentie voor FIFA komt aangezien de licenties zo duur zijn voor een voetbalgame. Vermaak me wel erg met Football Manager maar dat is toch totaal wat anders. NBA Jam was wel legendarisch :+.
     
  6. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    PES2021 is gewoon prima. Option File eroverheen gooien, maybe handmatig nog wat laatste transfers doen, en kun je je prima mee vermaken komend seizoen.

    PES2022 (‘eFootball, ugh) gaat hem niet meer worden, denk ik. Jammer hoe Konami een prima serie om zeep heeft geholpen om maar aan die Esports hype mee te willen doen (en falen).
     
    rubenpol007 en RemcoM vinden dit leuk.
  7. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Konami had de beste franchises en allemaal zijn naar de klote gegaan. Dat kan toch alleen door mismanagement.
    Maar goed er komt een nieuw voetbalspel aan.
    https://joinufl.com/

    Hopelijk wordt dat wat. Helaas ook de focus op online, maar iets om in de gaten te houden.
     
  8. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
    We would like to inform you that the v1.0.0 update for eFootball™ 2022 (available now on PlayStation®5, PlayStation®4, Xbox Series X|S, Xbox One, Windows, and Steam®), scheduled to be released on November 11, 2021, has been postponed until Spring 2022. Also, we would like to announce the cancellation and automatic refunds of eFootball™ 2022 Premium Player Pack, which includes items that can only be used in-game after the v1.0.0 update.

    https://www.konami.com/efootball/en-us/page/update_announcement
     
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
  10. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    ‘eFootball’ is eigenlijk gewoon een complete flop sinds het moment dat ze het aangekondigd hebben; niemand zat erop te wachten, niemand wil dit, en een ooit prima reputatie met ISS en PES is met ‘eFootball’ compleet de grond in gegooid.

    Des te eerder Konami tot inkeer komt en back to basics gaat, ipv die mobile en esports BS, des te beter …
     
  11. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Hahaha
     
  13. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Ga je stuk
     
  14. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    ik denk dat ze 100% voor mobiel gaan uiteindelijk. Is een enorme markt namelijk. Ze gaan voor het geld en geven geen shit meer om console.
     
  15. Sasuke26

    Sasuke26 Active Member

    Berichten:
    1.085
    Leuk Bevonden:
    278
    Helaas nog geen nieuws over eFootball 2022. Hoe lang gaat dit nog duren? Zelf denk ik dat dit deel gewoon stilletjes is opgegeven. De laatste tijd vermaak ik me prima met PES 2021 voor mijn footiefix.
     
  16. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Ik hou het ook lekker bij 2021. Tegen de tijd dat 22 ‘gefixed’, en ik geloof sowieso niet dat dat gaat lukken, zijn we alweer een paar maanden verder, dus einde seizoen, en is het wachten op 23. En heb daar eigenlijk ook geen hoop voor.

    Maakt niet uit, 21 is nog even prima, en laatste FIFA schijnt een flinke verbetering te zijn geweest op FIFA21, dus als ze dat even doorzetten naar FIFA23 dan is dat wellicht weer de beste voetbalgame dit najaar, beetje wat we destijds zagen met het verval van PES terwijl FIFA09 t/m FIFA 15 grotendeels prima waren.
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Laten we wel even duidelijk zijn, het wanproduct eFootball is een andere franchise en mag zodoende de legacy van Pro Evolution Soccer niet verstoren.

    Volgens mij staat versie 1.0.0 van eFootball 2022 voor ergens in de zomer gepland. Maar goed, ik zou niet hopen dat dat ook maar iets wordt (net zo goed als FIFA 23 ook weer totaal kut wordt uiteraard).

    Voor PES2021 staat eind feb weer een OF gepland met alle wintertransfers dus als je nog beetje wilt voetballen zou ik dat doen idd. Maar ook 2021 was al minder dan bv de glorieuze dagen van PES2017.
     
  18. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
  19. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Ik weet niet meer precies wat ECHT een geweldige recente PES was, dat zal 2018 of 19 geweest zijn. Er zitten altijd wel bepaalde veranderingen in die of goed of slecht aanvoelen. PES2021 heeft ook wel weer de nodige irritatie-puntjes, en dat verschilde dan ook nog eens per patch, wat soms voor een compleet ander gevoel zorgde.

    Ik vind FIFA niet ‘kut’ btw. Ik heb een duidelijke voorkeur voor een goede PES, maar FIFA08-15 waren destijds echt aanzienlijk beter dan de PES games.

    Als er een goede OF uit komt voor PES2021 dan install ik die maybe, maar staat nu nog een oudere op, en ik speel toch alleen ML, dus het zal me verder aan mijn reet roesten. Sinds de PES sites moeilijk doen met lidmaatschappen en betalen voor die meuk heb ik sowieso iets van ‘waar zijn we mee bezig?’. Licensing is een groot issue voor PES. De community pakt dat probleem op door die Option Files te maken, en vervolgens gaan ze er geld voor vragen waardoor de mensen die twijfelen tussen PES en FIFA dan ook denken ‘Fuck that’, en voor FIFA zonder gezeik kiezen.
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    PES2017 was leuk en goed: ze maakten gebruik van Team IDs waardoor elk team echt unieke speelstijlen had. Daardoor was er minder scripting en was vooral offline heel tof. Nu als je op Superstar speelt tegen Cambuur spelen ze opeens als Barca uit 2014, het is niet normaal. Dat is wel jammer.
    En oneens trouwens, PES2011 was al beter dan FIFA vind ik, vooral animaties is bij FIFA echt vrij droevig. Het is alleen dat Konami verder gewoon niet een game kan maken, dus lelijke UI en verder nul ontwikkelingen in Master League, waardoor het allemaal kut lijkt. Maar als een partij een goede realistische footie had kunnen afleveren was dat enkel Konami, EA had daar never in geslaagd.

    En ik vind licensing helemaal geen issue eigenlijk. Het heeft de beste editing mode gebracht wat juist heel tof is, je installeert in 1 minuut een option file en hebt alle teams die je wilt naar keuze, en dat kun je dus ook updaten naar latere seizoenen. Ook wel tof dat ik in mn Master League dan zelf nieuwe shirtsponsors kon fixen en hele fantasy kit maakte in Photoshop haha.

    Dat ze geld voor vragen is echt onzin, heb ik nog nooit gedaan. Volgens mij doet alleen PES Universe dat? Verder zijn ze allemaal gratis lol, hoef je niet eens goed voor te zoeken. Voor PC zijn ook alle patches compleet gratis. Jammer dat er 1 iemand een slaatje uit wilt slaan maar nu scheer je de hele community over 1 kam.
     
    Niels_x360 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina