1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc.. [Deel 9]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 22 jan 2015.

  1. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Ik vind mixed zelfs helemaal niet fijn vasthouden, doe alleen maar bovenhands.
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Het verschil is bij mij ook te groot. Echter mixed trekt een zware wissel op je biceps, daarom de straps.

    Bovenhands gewoon? Of bovenhands hooked? Layne Norton heeft een hook-grip. Dat is een grip waarbij je je vingers over de duim heen vouwt. Ik heb het wel eens geprobeerd met 100kg maar vond de pijn niet te harden. Layne Norton lijkt er geen problemen mee te hebben :+

    Vanaf 2:57
     
  3. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Grappig hoe iedereen altijd denkt dat Layne double overhand doet
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    in principe is het dat ook, alleen met zijn duimen er onder toch?
     
  5. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Wat is het eigenlijk het verschil tussen deadliften met de benen zo breed of gewoon 'normaal'? Ik heb een houding aangeleerd van een powerlifter op onze sportschool waarbij de voeten op schouderbreedte staan en de armen aan de buitenkant van de benen, tegen de schenen/kuiten aangedrukt. Er komt natuurlijk meer kijken qua benen (hamstrings), maar waarom zou iemand kiezen voor die brede houding van de voeten?

    EDIT: Normale deadlift en 'Sumo deadlift' dus. Even de naam opgezocht :+
     
    Kevf vindt dit leuk.
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    De meeste mensen kunnen iets zwaarder sumo tillen dan conventioneel. Daar zijn hele artikelen over geschreven, maar het beste is om dat zelf uit te proberen. De conventionele deadlift is echter wel een oefening waarbij je meer spieren aanspreekt en heeft ook een goede carry-over naar de sumo (iaw veel conventioneel trainen maakt je ook sterker in de sumo), andersom is dat een stuk minder.

    Daarnaast vind ik conventioneel een minder blessure gevoelige oefening. Met sumo staan je benen erg ver buiten de 'core' van je lijf en komt er veel spanning op de liezen, it-band en je knieën.
     
    Siemenn vindt dit leuk.
  7. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    "komt er veel spanning op de liezen, it-band en je knieën."

    Oké, daar ga ik met mijn knieën niet aan beginnen dus. Zie het vaker op zulke powerlift-filmpjes (o.a. van jou) voorbij komen. Bij mij op de sporschool had ik het nog niet gezien en daar zitten toch zeker zo'n 20 powerlifters. Misschien nog wel meer, maar die trainen dan op andere dagen. :+

    Ik heb overigens gruwelijk veel spierpijn in m'n liezen en hamstrings de dag na deadliften. Dus denk niet dat de liezen nog zwaarder belast moeten worden, naast m'n knieën natuurlijk, haha.

    Thanks voor de info, @Kevf !
     
    Kevf vindt dit leuk.
  8. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Er zijn berekeningen die je kan doen met betrekking tot je spanwijdte en nog wat dingen. En daar komt een getal uit rollen en aan de hand daarvan kan je theoretisch bepalen wat beter is voor je. Of zelf proberen. Ik doe normale. Heb niet het idee dat ik sumo goed beheers
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Yup dat is oa te zien in dit filmpje:



    maar toch ben ik van mening dat het persoonlijk blijft. En nu hou ik op om op elke reply direct te reageren :+
     
    Siemenn en UpInSmoke0611 vinden dit leuk.
  10. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ja. Daar had ik het van idd. Dat filmpje.
     
  11. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Ne
    nee doe altijd normale overhand. Zoals je elke stang vast pakt. Duim naast je vingers. Haal er 170kg mee.
     
  12. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    Jongens, ik zit wel wat met een probleem, en ben benieuwd wie hier nog meer tegen aan loopt, en of er oplossingen voor zijn.

    Sporten en lekker knallen als ik eenmaal bezig ben is geen probleem, maar het moeilijkste vind ik m'n voeding vol houden.
    Soms krijg ik kokhals neigingen als ik veel moet eten, en bepaalde dingen gaan echt moeilijk naar binnen tegenwoordig, zoals brood.
    Voor m'n gevoel had ik hier vroeger veel minder last van, al at ik toen natuurlijk ook een stuk minder, maar ik heb een gevoel dat ik
    momenteel helemaal niet genoeg eet ten opzichte van het aantal uren dat ik sport.

    Momenteel heb ik even geen enkele shake, er zit nog 1 scoop in mijn pre-workout, maar ben al weken van de eiwitshake af, en verder
    heb ik nooit iets genomen.

    Wel heb ik vaak gewoon trek, maar gaat het gewoon niet makkelijk naar binnen. Het lastige is ook nog dat ik een gigantische snelle
    stofwisseling heb, wat dus inhoud dat ik alles zo'n beetje kan eten zonder dik te worden (Als nadeel bulk ik weer veel minder snel).

    Probeer wel altijd mooi gespreid over de dag te eten, wat vaak ook wel goed lukt.

    Misschien meer variatie? Of toch accepteren dat ik niet echt een lichaam heb om giga veel te eten zoals sommigen doen?
    Zijn er meer die dit hebben?
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Er zijn genoeg andere opties naast brood: havermout, pasta, rijst etc. Kom je op een dag wel aan je eiwitten? Want als dat wel het geval is dan vind ik noten altijd het meest gemakkelijke om je kcal aan te vullen. 100gram walnoten en je bent 650kcal verder.

    Victor Mooren die coach die ik hier wel eens genoemd heb houdt tegenwoordig zijn log bij op myfitnesspal onder vmooren. Check zijn diary anders eens. Hij eet geen brood en neemt geen shakes. Toch krijgt hij per dag +3000kcal binnen.
     
  14. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Gisteren trouwens dieptepunt. Iemand vroeg me om hem te spotten in de Smith machine. Dus ik zo "huh wat. Serieus?". Moest ik hem spotten met bench. Werd ie boos omdat ik hem niet serieus nam. Komt ie mij vragen " ja wat is een spotter?". Hij van mening dat hij met spotter sterker kan worden op deze manier. Hij wilde dat ik elke rep dat ding vasthield

    Dus ik zo zeggen van nee spot is voor veiligheid blabla zo word je niet sterker. "Ja ik zie het" zei hij toen naar mij.. Mafkees

    Jammer dat er een consensus heerst dat benchen een partneroefening is
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  15. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Haha daumn. Wat zei jij toen. 'It's not who you are underneath, it's what you do that defines you?'

    [​IMG]
     
    Kevf en UpInSmoke0611 vinden dit leuk.
  16. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Misschien wilde hij negative reps doen. :rolleyes:
     
  17. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    Wat die ook wou, hoeft die niet zo snel boos te worden lijkt me, kan je ook normaal vragen dan toch. Zet waarschijnlijk elke avond een dikke spuit in zn reet ofzo, vandaar de agressiviteit.

    I know, het is ook niet echt alleen het brood, heb het soms ook bij veel avondeten. Stiekem ben ik niet eens veel met voeding bezig, en dat bedoel ik dan in de zin van dat ik niet mijn precieze eiwitbehoefte, koolhydraten etc. afmeet en per dag in neem. Dit is eigenlijk omdat ik het nooit nodig heb gehad (Zal toch nooit dik worden).

    Okee, thanks voor de tip, zal die gast eens in de gaten houden. :)
     
  18. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Ik heb het juist precies andersom. Momenteel begin ik een buik te vormen die buiten proporties ligt, en ik wil toch echt wel flink m'n vetpercentage verlagen. Nu heb ik m'n basisbehoefte berekend e.d. en komt er op neer dat ik ga proberen om binnenkort 2300 a 2400 kcal per dag te vreten..maar als ik alleen al m'n ontbijt check eet ik al rond de 1100 kcal..Vind t enorm moeilijk om minder te eten, gezien ik me dan zo fucking slap voel. Helemaal om dan te gaan pompen. Maja kwestie van wennen lijkt me.
     
  19. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Damn wat is je ontbijt? Bacon cheese burger?
     
  20. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Een appel, 130 gram havermout, 5 eieren gekookt (3 heel, 2 zonder dooier) en nog een shake met 2 scoops Whey Perfection 8)
     

Deel Deze Pagina