1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC Gaming] Algemeen

Discussie in 'Algemeen' gestart door Zeroine 83, 28 jul 2006.

  1. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Weinig uitleg nodig dunkt me : het algemene topic voor het bespreken van PC games, welk genre of tijdperk dan ook. Nieuwste releases of pure nostalgie, het delen van ervaringen of het stellen van korte vragen, het maakt allemaal niet uit. Barst los :cool:
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2007
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Een echte aanrader en klassieker op de pc is de Monkey Island serie. Maaar dit natuurlijk wel als je een zwak hebt voor piraten met humor en adventure games. Geweldige serie met een leuk verhaal en nog leukere characters en omgevingen. En humor van de bovenste plank is af en toe ook te vinden :p

    Edit: Over het stuk over Monkey Island heen gelezen
     
    Laatst bewerkt: 28 jul 2006
  3. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Whaha, zie mijn startpost....The Curse of Monkey Island roeleert _O_ "You may call me Murray. I am a powerful demonic force." Whahaha geweldig gewoon :lol: Of dat liedje op dat schip : "A pirate I was meant to be." Heb ik als MP3 op mijn computer staan 8)

    Heb deel 1 en 2 wel gespeeld maar nooit echt ver mee gekomen, deel 4 heb ik nog nooit gespeeld maar dat kwam ook omdat ik de tekenstijl wat minder vond dan deel 3. Er gaan overigens geruchten dat er nog een deel 5 aan zit te komen, ben benieuwd :)
     
    Laatst bewerkt: 28 jul 2006
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Klopt, deel 3 heb ik een stuk van gespeeld, en die is echt geniaal. Ik zou hem alleen al installeren voor de geweldige openingsscene, die is gewoon legendarisch.
     
  5. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Zekers te weten, met Murray The Talking Skull als absoluut toppunt van humor in mijn ogen 8)
     
  6. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben een redelijke RTS fan ja :) Zoals ik al zei, Red Alert 1 en Age of Empires 1 heb ik helemaal grijs gespeeld toen....Red Alert 2 en Age of Empires 2 ook, maar in mindere mate. Dune ken ik wel ja, maar Age of Empires vond ik qua setting leuker....meer ouderwetse gevechten zegmaar. Wat mij tot de volgende vraag brengt, kan iemand mij vertellen of Age of Empires III de moeite waard is op basis van persoonlijke ervaringen ?

    Qua shooters : Duke Nukem 3D (en ook wel de rip-off's zoals Heretic, Blood etc.). En meer van nu : Doom III + de uitbreiding, Quake IV, Prey....beetje van dat type. Oh en Soldier of Fortune (deel 1) heb ik bij een vriend best veel gespeeld, ook een tof spel voor z'n tijd _O_

    DOS tijdperk : Commander Keen (lol 8)), Prince of Persia en nog een hele zooi andere spellen waar ik zo gauw ff niet op kan komen :+
     
    Laatst bewerkt: 28 jul 2006
  7. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    AoE III is een beetje te nuderig (8)) Je moet te veel doen enzo, zoals handelen en allemaal andere rare dingen. Ik raad em enorm af! Het is niet zoals deel 1 en 2, lekker een basis bouwen met speerwerpers, muur erom heen, dubbele sluis. Maar echt te veel doen en nadenken voor geld. Ook vond ik em vrij lastig spelen. Het voelde niet vertrouwt aan. (En dat karretje in AoE II, die rode sportauto die je kreeg met een code, GEWELDIG! 8))

    Aanrader: Boxman :cool:
     
  8. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm oke, had uit de reviews begrepen dattie idd wat minder moest zijn maar goed....ja die rooie wagen in deel 2 ! Ik weet het :cool:

    Wat is Boxman voor iets ?
     
    Laatst bewerkt: 28 jul 2006
  9. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    Een lekkere puzzel game.

    [​IMG]

    Zo beter?

    Btw, weet jij die code nog met dat rode karretje? Ik verlang er weer naar. Met 20 van die karretje te gelijk aanvallen. 100% suc6 gewoon :cool:
     
  10. VooDoo300

    VooDoo300 010

    Berichten:
    1.780
    Leuk Bevonden:
    6
    ik vind age of empires 3 echt geweldig! het is gewoon het totaal plaatje je kan veel meer doen, handelen hoef je niet per se maar het is wel slim en zo moeilijk is dat ook niet gewoon op een paar punten op de kaart een huisje bouwen en klaar is kees. en het ziet er onwijs mooi uit vind ik! enig nadeel vind ik dat als je tegen moeilijke tegenstanders speelt dan krijg je de kans niet om een groot fort te bouwen, en tegen een makkelijke tegenstander heb je het niet nodig.

    edit: vroeger hadden we op de dos computer ook een puzzel spel, was echt lastig maar weet niet meer hoe het heet(dacht iets met een R) maar iig het was een 2d spel(natuurlijk, maar dan dat je alleen van links naar rechts kan lopen en anders om, dus niet naar boven zoals bij boxman) maar in 1 level had je allerlij verschillende atributen en die moest je precies goed gebruiken om het einden te halen (zoals touw: zag er als wit opgerolt uit in het level) weet iemand hoe dit heet?(ik zie het echt helemaal voor me maar kan het niet goed beschrijven)

    edit: ik heb hem gevonden! hij heet Rock man echt onwijs vet spel vond ik het, ga ff proberen weer kijken of ik het nog steeds wat vind. (rock man)

    edit: kan geen versie er van vinden om te downloaden.
     
    Laatst bewerkt: 28 jul 2006
  11. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah zoiets....nja puzzelgames zij niet echt mijn cup of tea :)

    Nee die code weet ik niet meer uit mijn hoofd, ff opzoeken dus op Gamewinners of Gamefaqs :) Ja dat aanvallen met die auto's was wel lachen, maar winnen op de "normale" manier geeft natuurlijk meer voldoening :cool:
     
  12. REIKU

    REIKU Active Member

    Berichten:
    1.035
    Leuk Bevonden:
    0
    age of empires was echt mijn spel!

    zat toen altijd op
    zone.com of gamespy
    was een echte rusher! totdat het spel niet meer online kon op de computer :'-( .
    elke keer als ik wou spelen via internet viel het spel uit, dat was echt bagger.. had ook age of empire2 maar speelde ik veeeel minder dan deel 1,

    maar oke, heb wow gespeeld tot 1 maandje geleden, beetje godfather.. nu niks meer
     
  13. 9Huntelaar9

    9Huntelaar9 PSN: Ch1merA1989

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    0
    die schitterende rode auto zat ook in deel 1 trouwens
    de code is big daddy (dat ik hem uit m'n hoofd ken:{ )
     
  14. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Enkele aanraders in mijn ogen op dit moment zijn:

    - Rise of Nations/Legends
    - Gothic III [Komt binnenkort uit]

    Ik ben geen PC Gamer, maar wat ik ervan gespeeld heb of gelezen bevalt me wel. Vergelijk Gothic III als een soort Oblivion, maar dan beter (!) uitgewerkt.
     
  15. punisher007

    punisher007 Active Member

    Berichten:
    394
    Leuk Bevonden:
    0
    Sam & Max (waar binnenkort een nieuwe van komt :p)

    Verder zijn Half-Life 1 en 2 natuurlijk geweldig. Veel mods en heel veel speeluren met de multiplayer :)
     
    Laatst bewerkt: 28 jul 2006
  16. basovich

    basovich Guest

    ik had vroeger zo'n cdtje met iets van 200 kassiekers erop staan:D..dat was echt stoer, met allerlei oude snes games enzo..het meeste wat ik toen speelde was iets met zombies dat je die moest vermoorden enzo.
     
  17. x gamer

    x gamer Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik las dat je ook van (3rd person) shooters houd. Dan vind ik Max Payne 2 echt een aanrader. De gameplay is top. Ook de manier waarop het (erg goede) verhaal wordt uitgelegd is gaaf: als een stripverhaal.
    En er is echt niets vetter dan om de hoek springen in slowmotion (wat je trouwens in alle mogelijke richtingen kunt gebruiken), en dan met 2 uzi's in 1 keer 5 vijanden omleggen. Het spel komt uit 2002 maar heeft nog steeds prima graphics. Ik heb het vorig jaar gekocht voor 10 euro. Met dit spel heb je echt uren lol. KOPEN!
     
  18. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Komisch. Ik heb al een jaar geen xbox meer, maar zit dagelijks op dit forum:D. Gewoon gezellig. Pc toppers? Call of Duty 1/2, Fear is inderdaad leuk, ook Red alert 2 +yuri's revenge is heersch!
     
  19. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    De coolste klassieker vind ik OutRun ( de DOS versie ). Daarmee pwnde ik iedereen in de klas in groep 3 :cool:.

    Verder is Unreal Tournament ( De klassieke en UT2004 ) gewoon echt da bomb.
     
  20. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ik zoek een spelletje dat volgens mij op win '95 werkte.

    Was een vlieg spelletje met een vliegdekschip. En dan moest je dingen bombarderen en dan weer bijtanken etc. Je zag het van de zijkant en het was uiteraard 2d.

    Is iig al 6-9jaar oud
     

Deel Deze Pagina