1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2012 (of 2220), Het einde van deze wereld?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 10 sep 2008.

  1. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Die voorspellingen zijn door meerderen gedaan (dit heb ik net gelezen tussen die sites terwijl ik info aan het zoeken was door over de Maya's). Daarnaast geloof ik nooit zo in dit soort 'wonderen'.

    Die astrologische situaties daarentegen vind ik wel bijzonder en opmerkelijk, aangezien wij dat nog maar relatief kort kunnen bepalen en dat zij dat +/- 3000 jaar geleden al met deze precisie konden doen.. Echt absurd. ;)


    Inderdaad.

    Thanks! :cool:


    Het is niet alleen de Maya kalender die vreemde zaken weet te melden over (het door ons vertaalde) 2012. Alleen omdat blijkt dat de Maya's vaak bijzonder accuraat zijn geweest met hun astrologische kennis en tijdsbesef wordt dit voorbeeld het meeste aangehaald.

    Volgens het geloof van hen zullen wij als mensen dan een soort hoger bewustzijn ingaan oid.

    Maar goed, Google eens op 2012 en je zult talloze voorbeelden tegenkomen over wat mensen denken wat er allemaal kan gaan gebeuren :)
     
  2. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ik geloof ook niet in dergelijke wonderen maar mocht er aanleiding zijn om werkelijk te denken dat ze de voorspelling hebben gedaan (blanke mensen komen dan en dan) en er is voldoende bewijs om dat de ondersteunen, dán wordt het imo pas boeiend, want dan hebben ze andere manieren om zaken te voorspellen of zitten we in een soort cyclus van gebeurtenissen oid.
     
  3. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    What's in a date?
    Ik zie dat veel mensen enorme dingen verwachten van 2012... Het is de vraag of zulke extreme zaken zullen gaan gebeuren... Ik geloof daar niet in... Er wordt gesuggereerd dat het jaar 2012 een religieus getinte datum is... Velen hebben de klok horen luiden, maar weten niet waar de klepel hangt, zo luidt het spreekwoord...

    Voor Christus en na Christus...
    Het esoterische Christendom denkt het volgende: 13-08-3113 vóór Christus is de datum waarop de Maya's meenden dat Lucifer zou incarneren... En 20-12-2012 is de dag dat Satan zal incarneren... Uiteraard hebben de goden en duivels in de mayacultuur andere namen dan "Lucifer" of "Satan", maar ik wil het niet ingewikkelder maken, dan dat het is... Mensen zijn bang voor demonen, Lucifer, Satan... Het Occultisme en de Alchemie zien Lucifer en Satan als kosmische en astrologische krachten, niet als duivels in de meest banale zin van het woord... Het zijn geen vreemde vervormde entiteiten zoals de meest sensationele verhalen ons willen doen geloven... Feitelijk ziet iedereen demonen als vijanden, maar volgens het Occultisme ziet de mens de wereld op zijn kop... Demonen zijn volgens de esoterie feitelijk engelen die de mens zuiveren van zijn egoïsme, verkeerde gewoonten, destructiviteit en zonden... Zonde betekent feitelijk de verkeerde kant op kijken, niet willen zien wat je leven je biedt maar je eigen begeerten naleven... Vandaar dat de geest van de mens deze engelen aanziet voor demonen, alles staat op zijn kop... Als men door deze demonen gezuiverd is, zal men zien wat ze in werkelijkheid zijn...

    De Zonnegod en de Zwarte Magiër
    Het klinkt allemaal misschien zweverig, maar ik zeg alleen wat het esoterisch Christendom hierover zegt... Zoals ik het denk te begrijpen, althans... Zij zien Jezus als het licht, de Zonnegod, net als dat de Maya's een Zonnegod hadden en ook de Egyptenaren... Strenggelovigen zullen het bovenstaande in de ban doen, want die geloven in een god de vader en een satan die daar tegenover staat (het kwaad), het dualisme dus... Jezus was het scheidingspunt in de tijd, toen hij gekruisigd werd, werd tegelijkertijd volgens de cultuur van de Azteken zwarte magiër Huitzilopochtli gekruisigd in Zuid-Amerika... Jezus Christus als Zonnegod zou een groot keerpunt zijn in de geschiedenis, hierna zou alles zich omkeren... Vanuit de oudheid is volgens het Occultisme de geest langzamerhand gematerialiseerd naar de stof, de materie... Sinds Jezus zou dit proces worden omgekeerd, we gaan weer in de richting van de geest... Lucifer en Satan zijn de symbolen voor het extreme materialisme... We leven in een tijd dat alles via materialisme wordt verklaard... De wetenschap, ook al heeft ze ons veel zegeningen gebracht, erkent geen geesteswereld... De wetenschap erkent eigenlijk uitsluitend de materie en wat deze materie doet... Technologie heeft echter zijn keerzijde, het heeft geen godsbeeld en geen esoterie... Het doet de leer van ingewijden teniet door te beweren dat dit allemaal fabels zijn...

    Een sprookjesboek?
    Gezien de negatieve invloed van de kerk willen veel mensen niets meer te maken hebben met de dode dogma's... De kerk heeft alles wat esoterisch was aan het Christendom netjes verwijderd via inquisitie en verbod... Maar feitelijk zit de bijbel vol met esoterische boodschappen... Deze worden in deze materialistische eeuwen echter anders verklaard... Op straffe van de dood heeft de kerk eeuwenlang gezegd hoe de bijbel moet worden gelezen, vandaar dat veel mensen dat boek totaal niet begrijpen of het afdoen als een sprookjesboek...

    2012 als materialistisch hoogtepunt
    2012 zal volgens het esoterische Christendom het jaartal zijn van de reïncarnatie van Satan... Dit betekent geen afdaling uit de hemel van hordes duivels of zo... Nee... Satan zal een charismatisch figuur zijn, een mens... Iemand die hoogstwaarschijnlijk het vernietigende zegel zal plaatsen op alle spiritualiteit en het afdoen als grootst mogelijke onzin... En het ook bewijzen met zogeheten steekhoudende argumenten (weg-verklaren)... Het materialisme is al extreem, maar zal in 2012 zijn hoogtepunt bereiken via Satan... Hoogstwaarschijnlijk zal hij een weldoener schijnen, iemand die zijn charismatische kracht zal inzetten voor de mensheid... Maar pas op... Dat is wat het esoterisch Christendom ongeveer zegt over dit onderwerp...

    Wie "Boe!" roept...
    Dus schrik niet te veel van die datum 21-12-2012 als zijnde het "einde van de wereld"... Onzin als je het mij vraagt... Niet dat ik steevast in het Occultisme geloof, ik "geloof" niet... Ik houd echter mijn ogen open...

    Je bent gewaarschuwd... :b:
     
  4. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Ik weet nog goed dat er hier in Nederland een stel halve zolen waren die dachten dat op een datum Nederland ging overstromen, en toen in een Center parcs huisje die dag gingen overnachten. Tuurlijk gebeurde er niks, vind het altijd bizar dat mensen een datum/jaar nodig hebben om het einde van de wereld te kunnen voorspellen. Als het komt dan komt het, niks en niemand die daar iets tegen kan doen. Maar 2012 is al snel, ik kijk nu al uit naar onze ondergang! :)
     
  5. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Lees verder: Project Camelot

    Wat is Project Camelot?

    If true.... Klinkt lekker. :thumbs:

    [FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.[/FONT]
    [FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]-Mahatma Gandhi [1869-1948]-[/FONT]
     
  6. ExtraBB

    ExtraBB Bruno

    Berichten:
    679
    Leuk Bevonden:
    0
    weetje nog toen de bijen ineens mysterieus doodgingen enzo? was dat niet in 2008? want albert einstein zei dat als er geen bijen meer zouden zijn, we nog 4 jaar te leven zouden hebben. 2008 + 4 = 2012 :D
     
  7. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Cool reincarnatie van Satan!
    Hmm, maar ik ga ook maar eens beginnen met het bouwen van een schuilkelder.
     
  8. voog

    voog Active Member

    Berichten:
    281
    Leuk Bevonden:
    0
    OMG!! Zijn vorig jaar alle bijen uitgestorven!! :):
     
  9. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    2012 is gewoon een hype geworden. Ieder klein dingetje wat in de wereld gebeurt wordt gelijk weer gelinkt met 2012.
    Het weer? 2012!
    Dode bijen? 2012!
    Veel UFO reports? 2012!
    Obama? 2012!
    9/11? 2012!
    De zon heeft niet genoeg vlekjes? 2012!
    enz. enz.

    Ik begin er wat moe van te worden. Ik denk dat 99.999999% gewoon bullshit is. Mensen die inspringen op een populaire datum.
    Het enige wat gaat gebeuren is dat er een paar planeten op een rijtje gaan staan. Hoera.
    Merken we daar iets van? Misschien. Ik ben geen expert, maar ik betwijfel of het de ondergang van de wereld gaat betekenen. 2013 zal ook gewoon komen.

    Al die andere dingen zijn gewoon verzonnen door mensen om wat geld te verdienen. Waar ze geen rekening mee houden is dat heel veel mensen serieus in paniek raken van al deze verhalen. Mensen die al richting de bergen trekken. Zelfmoord plegen.

    We kunnen het weer niet eens fatsoenlijk voorspellen, maar nu denken mensen wel al de ondergang van de wereld te kunnen voorspellen? :emo:
     
  10. kilon

    kilon Active Member

    Berichten:
    582
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar het is wel leuk om te zien wat er gaat gebeuren. Als je er niet in gelooft maak je ook geen zorgen en zul je zien dat er gewoon een 22 december is.
    En als je er wel in gelooft, leef je 3 jaar in angst, ben je 3 jaar aan het voorbereiden op 'de ramp' en wordt het gewoon 22 december en komt er weer een nieuw einde van de aarde over zoveel jaar.

    Kortom, je mag het wel eens zeggen als een grapje, maar serieus? Kom op zeg. Be realistic!
     
  11. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik wil er eigenlijk niks meer over horen. Ook niet als grap. :9
    Ik heb me een tijd lang te veel met verschillende voorspellingen beziggehouden, en het is uiteindelijk niet meer goed gekomen met mijn zenuwstelsel. :+
    Ik probeer dan ook iedere voorspelling te vermijden. Want ik houd me er altijd onbewust toch te veel mee bezig; erg vervelende eigenschap van mij.

    Paar dagen terug per ongeluk gelezen over iemand die voorspelt dat in Yellowstone Park in Amerika een Supervulkaan op uitbarsten staat. Alle voortekenen zouden er zijn (hoe teh fuck weet die gast dat, er is nog nooit iemand bij een uitbarsting geweest). Er waren iig bovengemiddeld veel aardbevingen in dat gebied. Zo een uitbarsting zou voor de gehele planeet niet goed zijn.

    Ik lees dat. Ik houd me er te veel mee bezig. Ik krijg zenuwinzinkig.
    Probeer het nog altijd uit mijn geheugen te verdringen... Waarom laat je me er nu weer over beginnen? 8)

    Over de rest van het leven ed. ben ik altijd heel nuchter, maar met voorspellingen kan ik blijkbaar niet goed omgaan... =(
     
  12. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Dat Yellowstone op uitbarsten staat is geen geheim hoor. Dat ie een keer gaat springen staat vast. Alleen is binnen nu en 10.000 jaar ook vrij vlot, als je afgaat op de tijdschaal van de aarde.

    En dat ding is trouwens al zo vaak uitgebarsten.
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2009
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Hm, dat wist ik idd. Al vaker op Discovery geweest.
    Maar die gast zei dat in een x aantal dagen (weet niet meer precies) 300 aardbevingen in dat gebied zijn geweest, terwijl het normaal gesproken 2/3 jaar duurt om dat aantal te bereiken.

    edit: En hij doelde niet op 10.000 jaar, want hij vroeg om evacuaties.
     
  14. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    10000 jaar was maar een getal om aan te geven dat voor zulke periodes 'op korte termijn' geen kont hoeft te betekenen voor ons.

    Maar welke knakker zegt dat dan? En wanneer?
     
  15. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    http://www.worldwidewaterplan.com/yellowstone.htm

    Link heb ik zelf niet bezocht omdat ik er gewoon niks mee te maken wil hebben. Straks lees ik weer iets wat ik niet wilde weten.

    Stel jij me maar gerust en zeg dat het onzin is. ;)
     
  16. kilon

    kilon Active Member

    Berichten:
    582
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is allemaal onzin:D

    En mocht dat toch waar zijn mag je wel even een boze pm naar me sturen;)

    Gelukkig kan ik wel heel makkelijk dingen van me af zetten. En als iets gebeurd: pech. Dan heb ik niet alles uit het leven gehaald wat erin zat, maar daar kan je dan toch niks meer aan doen.
    Misschien is het dan weer handig om in de hemel te geloven,of desnoods een verlate reincarnatie (of op een andere planeet). Maar dan gaan we toch wat off-topic. En dat willen we natuurlijk niet hebben, omdat dan het einde wel erg snel dichterbij komt.:)
     
  17. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Nou, het is inmiddels 7 januari. Weet niet hoe lang die magma er over gaat doen tot het lava wordt, maar lijkt me iets overdreven om je nog aan z'n voorspelling vast te houden ;)

    Sowieso is er voor iedere dag van het jaar wel een apocalypse voorspeld. Allemaal gelul tot op heden.
     
  18. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Dank je. :+ :b:

    Iemand anders nog meer redenen waarom het onzin is? Kan ik straks weer lekker slapen. 8)
     
  19. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Zoals ik al zei, dat ding kan ieder moment springen. Als het echt zo alarmerend was hadden we het wel van serieuze bronnen gehoord. Die ene geoloog is niet de enige die dat gebied in de gaten houdt. Volgens mij staan de meeste seismografen ter wereld op dat gebied afgestemd.

    En dan nog, het is het midden/oosten van Amerika. Voordat dat ding is ontploft en wij er last van hebben ben jij wel gewaarschuwd, ALS we er hier überhaupt shit er van krijgen.
     
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    ghehe, bedankt. :+

    Kijk ik ben geen vulkaanexpert maar ALS dat ding ooit zou ontploffen zou de as ook tot hier de lucht bedekken. Aarde koelt of doordat er geen zonlicht eer door komt. Gewassen gaan kapot. Honger. Mensen dood enz.

    Maar er zijn iig al redenen om er niet veel waarde aan te hechten. :) (dát ie ooit gaat ontploffen staat vast, zolang het maar gebeurt als ik al lang het de pijp uit ben)
     

Deel Deze Pagina