1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Programmeren

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Modder-Eter, 5 apr 2007.

  1. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm ik ga een heel andere aanpak voor mijn probleem nemen. De data die ik tussen classes wil communiceren stop ik gewoon in een data object en dat wordt het enige argument dat ik meegeef aan de public class.

    Simpeler, overzichtelijker en netter = beter op alle fronten.
     
  2. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Dat is zeker niet mis :eek:.

    Worden de gebruikte materialen publiek of enkel voor de ingeschreven mensen?
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Het boek staat al op Amazon, maar is nog niet verschenen:
    http://www.amazon.com/Complete-XNA-Exploration-Framework-Library/dp/1584505370

    Aangezien de workshop thread van de schrijver van het boek is, wordt deze sowieso pas gestart als het boek beschikbaar is. Daarnaast kan iedereen natuurlijk de workshop volgen, ook nog weken of maanden later, maar de opzet met de wekelijkse stof en threads die daarbij gemaakt worden mis je dan natuurlijk een beetje. Juist het feit dat je elkaar kunt helpen en met elkaar kunt discussieren op het forum maakt het geweldig. En je hebt natuurlijk ondersteuning van de schrijver van het boek zelf!

    Een voorbeeld van hoe het gaat staat hier, dit was de C# workshop op hetzelfde forum, van dezelfde persoon, vorig jaar:
    http://www.gamedev.net/community/forums/default.asp?pid=84

    Zoals je ziet krijgt elke week een apart forumonderdeel binnen dat forum en zijn er ook een aantal projecten.
     
  4. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Moet binnen 13 weken zo iets Blackjack (was de game naar mijn keuze) in Java af hebben en ben nog maar 2 weken geleden begonnen met Java. Dat wordt dus stressen :+.
     
  5. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Ik heb een vraagje over Visual Basic. Ik heb een selectievakje gemaakt, die een macro moet uitvoeren als ie is aangevinkt. Dat doe ik met behulp van de volgende code:

    Code:
    Private Sub CheckBox1_Click()
    If CheckBox1 <> Unchecked Then
    proef
    Else:
    End If
    End Sub
    Dat doet ie ook wel, maar als het vakje uitgevinkt is, moet ie de macro weer weghalen maar welke code heb ik daarvoor nodig? Ik kan het wel op een omslachtige manier oplossen door een macro te maken die precies het omgekeerde doet van de 'proef' macro maar dat is eigenlijk niet de mooie manier. Weet iemand wat ik bij 'Else:' moet invullen om te laten werken wat ik wil?
     
  6. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Hoe wou je het anders doen?
    Wat doet de macro proef dan, laat die code eens zien?
     
  7. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Code:
    Sub proef()
    With Range("b2:d4").Borders(xlEdgeLeft)
            .LineStyle = xlContinuous
            .Weight = xlThick
            .ColorIndex = xlAutomatic
            End With
    End Sub
    Ik weet niet of het anders kan, dan hoe ik eerst zei maar misschien dat er een optie was van 'disable' macro o.i.d., hoewel ik die dan nog niet gevonden heb..
     
    Laatst bewerkt: 15 feb 2009
  8. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Het kan niet anders dus je moet gewoon weer alle eigenschappen normaal doen met een andere macro.
     
  9. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm ben nu m'n nieuwe portfolio aan het opbouwen via de Model View Controller design pattern.

    Iemand hier nog een goede tekst over? Het hele Model verhaal is me nog een beetje onduidelijk. :9
     
  10. Diikoeneke

    Diikoeneke B-A-N-A-N-A-'S

    Berichten:
    1.786
    Leuk Bevonden:
    12
    ik ken autoit een beetje :D

    php een heel klein beetje en op school heb ik nu een cursus met delphi 2009
     
  11. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Ik heb toch nog een oplossing gevonden. Na wat logisch te hebben nagedacht, heb ik de opdracht in de OK knop op het userform gezet in plaats van in de checkboxen. Dus je maakt dan een userform aan met daarop een aantal checkboxen, daar doe je verder niets mee. Vervolgens plaats je op het formulier een knop en in de code van die knop zet je bijvoorbeeld dit neer:

    Code:
    Private Sub CommandButton1_Click()
    Unload UserForm1
    If CheckBox1 <> Unchecked Then
    MsgBox "NAC Breda!"
    End If
    If CheckBox2 <> Unchecked Then
    MsgBox "Gaat Europa in!"
    End If
    Dan kijkt ie dus pas naar de aangevinkte vakjes als je op OK klikt en voert dan pas de macro's uit. De 'Else:' optie heb je dan niet eens nodig :)

    Maar nu heb ik wel een andere vraag... Weet iemand een print-macro? Want ik wil dat elke macro die wordt uitgevoerd gelijk wordt geprint, omdat daarna direct de volgende eroverheen komt en je dan te laat bent om te printen.
     
  12. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Print? Je bedoelt naar je console? Dat kan volgens mij met Echo "berichtje"
     
  13. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Nee, ik heb bijvoorbeeld een macro gemaakt die een schema in een Excel sheet maakt. Maar nu wil ik dat hij deze niet alleen toont als je op de knop drukt, maar hem opent en uitprint (op A4).
     
  14. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Oohh zoo print 8)
    Weet ik niet zo 1-2-3. Kan wel ff voor je kijken straks.

    Edit: Expressie.PrintOut
     
    Laatst bewerkt: 16 feb 2009
  15. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Ah, ok :thumbs: Heb helaas geen printer hierop aangesloten, maar ik kon aan de handelingen wel zien dat het werkt :)

    Zat de hele tijd te klungelen met de code 'Print' en ook nog pagesetup had ik erin betrokken maar gelukkig is het wat simpeler :)
     
  16. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Meestal is het zo dat je de application (bijv. ExcelApp)hebt gedeclareerd waarna je ExcelApp.printout doet. Let wel op dat er via deze manier naar de standaardprinter wordt geprint!
     
  17. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Dat het naar de standaardprinter toe gaat, is opzich wel goed. Maar wat print ie dan precies uit als die code invoert die jij zegt. Het geselecteerde blad of alles dat er maar te printen valt in Excel?
     
  18. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Als ik dit met Word doe print hij het geopende document. In jou geval dus het gegenereerde Excel document.
     
  19. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Je kan aan de PrintOut functie een paar argumenten meegeven, Google maar eens:

    Parameters

    From

    Optional Object. The number of the page at which to start printing. If this argument is omitted, printing starts at the beginning.

    To

    Optional Object. The number of the last page to print. If this argument is omitted, printing ends with the last page.

    Copies

    Optional Object. The number of copies to print. If this argument is omitted, one copy is printed.

    Preview

    Optional Object. True to have Microsoft Excel invoke print preview before printing the object; False (or omitted) to print the object immediately.

    ActivePrinter

    Optional Object. Sets the name of the active printer.

    PrintToFile

    Optional Object. True to print to a file. If PrToFileName is not specified, Microsoft Excel prompts the user to enter the name of the output file.

    Collate

    Optional Object. True to collate multiple copies.

    PrToFileName

    Optional Object. If PrintToFile is set to True, this argument specifies the name of the file you want to print to.
     
  20. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Die zal ik onthouden, kunnen nog best eens handig zijn :)
     

Deel Deze Pagina