1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky Gamen met een gaming headset

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door scarluuk, 12 apr 2010.

  1. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    Klopt Idd dat het op oudere headsets ook werkt alleen hebben we dat gisteren uitvoerig getest met een oudere Turtle Beach van een jaar of 3 oud en dan merk je wel dat de techniek niet stil heeft gestaan en dus op de nieuwere headsets veel beter tot zijn recht komen :). Support voor Dolby Atmos is dus wel echt nodig... en dat voor die €15. Ga ik niet moeilijk over doen:)
     
  2. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    Geen last van..! Gisteren best hard aan gehad qua volume en de party chat ook maar klonk fantastisch.
     
  3. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Ik ga over 2 weken verhuizen en ik twijfel over mijn toekomstige setup. Momenteel game ik op een 1080p beamer + een redelijke goedkope 5.1 set van een goede 10 jaar oud, en 1 van de eerste dingen die ik aan zal gaan schaffen in de nieuwe woning wordt een Xbox One X + een 4K OLED tv.... ik twijfel alleen nog over de audio setup.

    Investeren in een degelijke 5.1 set (à 1500 euro) of voor een veel goedkopere 2.0 set gaan (voor muziek + series met 't vrouwke) en voor gamen een degelijk headset gebruiken... Waar zou de voorkeur van de headset gebruikers hier naar uit gaan? Ik hoef verder geen rekening te houden met 'overlast' uit speakers 's avonds of iets. Het zou puur om audio kwaliteit/beleving gaan.

    Hoe goed werkt dat virtuele surround op een stereo headset op de one (kun je auto's en voetstappen van tegenstanders om je heen goed plaatsen?) en hoe vervelend is het als je jezelf niet kan horen in de partychat?
     
  4. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Ik heb het gisteren getest met de MS Stereo Headset. Op het gehoor lijkt er zeker een verschil te zijn, maar dit was een korte test zonder een directe vergelijking te maken zonder Dolby Atmos geactiveerd.

    Dus ja, je lijkt inderdaad een echt goede headset nodig te hebben om hier maximaal profijt van te hebben. Gaat me weer geld kosten =(

    Hoe bedoel je dat laatste? Een goed headset heeft een goed 'mic-monitoring' systeem. Daarmee hoor je jezelf terug (niet direct merkbaar), waardoor je heel rustig blijft praten.

    Verder vind ik dat ik veel meer 'in' de game zit met een headset. Hoogst waarschijnlijk om dat het vrijwel al het omgevingsgeluid dempt.
     
  5. SPELVERZIEKER

    SPELVERZIEKER Active Member

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    101
    Als je voor een headset wil gaan dan is de Bowers & Wilkins P9 Signature echt endlevel. Wel geen chat mogelijkheid helaas. Maar het is een van de beste hoofdtelefoons in z'n prijsklasse.

    Wil je perse een game headset ga dan voor de Beyerdynamic mmx 300. Die heeft verreweg het beste geluid.

    Voor 5.1 zou ik nooit gaan. Ik heb veeeel liever voor 1500€ 2 echt goede speakers dan een complete 5.1 set van mindere kwaliteit.
     
  6. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Niet mee eens. Kijk; 200,- voor een home cinema setje is inderdaad kut, maar als je degelijke speakers koopt heb ik liever 5.1 dan 2.0 tijdens het gamen. Ik game 95% van de tijd online/competitief, en dan is het gewoon fijn om te horen wat waar vandaan komt. Dat m'n muziek daarmee ietsie pietsie minder klinkt neem ik dan voor lief.

    Headsets zonder muteknop of überhaupt microfoon zijn daarmee ook uitgesloten dus. Maar ik weet sowieso niet of een headset chiller is dan een surround set. Ik hoor graag of jullie voor de headset gekozen hebben vanwege de beleving, of vanwege sociale druk in de huiselijke sferen :p
     
  7. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik heb alle drie de opties. In de woonkamer game ik op een 50"plasma tv met een degelijke stereo setup, op zolder game ik met een 1080P beamer op 103" in een 5.2.4 setup. Voor s'avonds heb ik daar ook een Turtle Beach headset bij. De woonkamer is meer causal en dan is 2.0 meer dan prima, ook voor series overigens. Een goede 2.0 setup veegt gewoon de vloer aan met een matige 5.1. Multi kanaal is in mijn ogen toch pas leuk als de kamer erop aangepast is. Ik zou in jou situatie gewoon kiezen voor de 2.0 setup in de woonkamer met een goed headset, zeker als muziek ook belangrijker is. Voor 1500 euro is een prima stereo setup te realiseren.
     
  8. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Ik heb net een Plantronics headset gekocht met abbo op dolby atmos, schijnt echt heel goed te worden voor surround geluid uit je headset voor 60 euro wil ik dat wel proberen. Krijg hem morgen binnen. deze dus: https://www.bol.com/nl/p/plantronic...0000083427969/?suggestionType=suggestedsearch
     
  9. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Ik denk dat ik mijn keuze al gemaakt heb. Aankomende vrijdag wanneer ik in m'n nieuwe huis kan ga ik direct beslissen of alles wat ik voor ogen heb ook daadwerkelijk kan/past, en dan op die black friday gelijk de bankrekening plunderen met een tv, een geluidsset en een One X :p Geen headset dus.
     
  10. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Lijkt me wel verstandig dat je afscheid neemt van je beamer met competitief racen als je dat al drie keer een top 3 plek kost :)
     
  11. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Haha ja hij gaat het steeds vaker doen... Maar het vervelendste is nog dat je kamer heel erg verduisterd moet zijn om chill te kunnen gamen. In deze tijd van het jaar geen probleem, maar in de zomer absoluut niet fijn. Dat de beamer ingeruild gaat worden voor een TV staat dus al langer vast.
     
  12. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ik zit persoonlijk te dubben tussen de RIG400HX (incl. Atmos) licentie en de Stealth 600.
    De RIG400HX ziet er goed uit, maar dan heb je alsnog geen volledig wireless headset. Dat spreekt me dan weer aan van de Stealth 600.

    Daarentegen is de RIG400 weer een stukje goedkoper én bevat de licentie t.w.v. € 15,- die ik voor de Stealth dan nog moet aanschaffen.

    Laat even weten als je 'm binnen hebt, hoe de geluidskwaliteit is! :)
     
  13. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Zal ik doen. Ik vind bedraad eigenlijk wel fijn, heb mijn controller ook altijd bedraad omdat deze anders uitvalt tijdens het racen in de xbw competitie.
     
  14. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Ik heb de RIG 400 nu een maand en het bevalt me prima. Heeft meer comfort dan de standaard Microsoft Stereo headset voor mij, maar heeft wel veel minder afstelmogelijkheden. Als je een groot hoofd hebt kan dat wel een probleem zijn. Enige wat me minder bevalt is de afneembare mic, in plaats van dat je hem gewoon naar boven kan schuiven bij de stereo headset.

    Blijft wel een budget headset natuurlijk, maar voor de prijs mag je niet klagen. Dolby Atmos is in het begin wel erg wennen, het is wel makkelijker te bepalen wáár het geluid vandaan komt, maar het wordt moeilijk te bepalen van hoe ver. Had bij Gears vooral in het begin vaak dat ik het idee heb dat iemand 3 meter van me vandaan zat te schieten, en dat die een halve map van me vandaan bleek te zijn.

    En ja, dat 90-graden stekkertje is nog steeds kut. :+
     
  15. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Btw de license van Dobly Atmos is deze week in de aanbieding op de xbox store.
     
  16. Boxmeer

    Boxmeer El Vatso

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    23
    Ik ben opzoek naar een high end gaming headset voor de Xbox One X.. Maar door alle reviews etc ben ik nog niet veel wijzer geworden. Een headset (net als hifi) is vaak persoonlijk. Al hoop ik toch dat iemand me kan helpen.
    Ik had eerst high end spul, helaas door verhuizing alles moeten verkopen.
    Nu heb ik alleen nog een Samsung soundbar met atmos geluid.
    Ik ben geen bril drager, en zal ik de headset alleen voor het gamen gebruiken.
    Ik heb veel positieve reacties gelezen over de; Astro a50 en Beyerdynamic MMX 300 (2nd Generation) met ieder z’n voor en nadelen.
    Eventueel nog Turtlebeach.
    Of kan iemand me nog iets anders leuks aanraden?
     
  17. SPELVERZIEKER

    SPELVERZIEKER Active Member

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    101
    Als je hifi gewend bent dan valt elke gaming headset tegen. Ze zijn allemaal matig ook die van 300€

    7.1 is gewoon marketing bullshit , er wordt met de equalizer gespeeld om een beetje een effect te krijgen van surround sound. Dolby Atmos hetzelfde.
     
    Boxmeer vindt dit leuk.
  18. mauser8x57

    mauser8x57 gt: ENFIELD22

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    7
    Turtlebeach komt er bij mij niet meer in.
    Heb 2 jaar een tb gehad met 5.1 Dolby surround wireless,geluid niks mis mee maar wat een goedkope prul plastic waar de oor schelpen aanhangen.waren dan ook alle 2 afgebroken,en ja ik deed voorzichtig met op en afzetten van de headset ;)

    Nu heb ik een hypercloud x headset die stereo is maar man wat een genot qua draag comfort en noisecancalling. Kabeltje in de controller en gaan . Zit ook een mute knopje op het kabeltje. Kabeltje zelf is ook omvlochten dus redelijk hufterproof.en de oorschelpen zitten aan een aluminium beugel vast.
     
    Maddmonkey en Boxmeer vinden dit leuk.
  19. SPELVERZIEKER

    SPELVERZIEKER Active Member

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    101
    Bowers & Wilkins zou een gaming headset van de P7/P9 moeten maken , wishfull thinking _O_
     
    Boxmeer vindt dit leuk.
  20. Boxmeer

    Boxmeer El Vatso

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    23


    Bedankt allebei, hier kan ik tenminste iets mee. Ik stel het voorlopig nog even uit.
     

Deel Deze Pagina