1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Werk, Inkomsten & Ervaringen topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 15 okt 2008.

  1. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Heb ik gedaan bij m'n huidige werkgever, en die zijn nu dus bezig. Maar ook zij geven aan dat ze nooit gaan matchen wat ik krijg bij een overstap.

    Dat bluffen vind ik inderdaad een lastige keuze. Maar bedankt :)
     
  2. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Ik las ook over de promotie. Gaat het alleen om de knaken? Want als je tegen het einde van het jaar een nieuwe functie krijgt bij je huidige werk waar je blij(er) van wordt en bij de andere werkgevers heb je nu sollicitaties lopen voor een vergelijkbare functie als je huidige functie is dat ook wel iets wat je ter overweging moet nemen. Wat is dan nog 6 maandjes wat minder salaris? Overigens is 10% groei best een flinke stap en meer dan veel (grote en kleine) organisaties (willen of kunnen) doen.

    Staar je niet blind op die paar honderd euro bruto, zeker niet als het voor een paar maanden is. Je moet nog heel je leven werken (waarschijnlijk), kies dan voor de leukste job en het tofste bedrijf. Zo te lezen kan je nu prima leven en gaat het puur om het feit dat je meer KAN verdienen.

    Nu hoe je kan onderhandelen;

    Als je van beide partijen een voorstel krijgt en het ligt veel uit elkaar, kies de hoogste als het je niet uitmaakt. Wil je liever werken bij die lagere, speel gewoon open kaart; "Dit aanbod ligt er ook maar ik heb een veel beter gevoel bij jullie en zou liever hier aan de slag gaan. Kunnen jullie het matchen?"
     
  3. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    [​IMG]
     
    lwn, Servantes, Yerewn en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Tja, realiteit is dat het gros van de mensen dit toch doet. Ze kunnen niet allemaal van die bespaar-goden zijn als die geniale artikelen die ik hier soms voorbij zie komen. En sommigen vinden hun werk ook nog eens heel leuk. Overigens behoor ik niet tot die groep en maken we nu ook bewuste financiële keuzes om zo snel mogelijk financiële vrijheid gerealiseerd te hebben. Feit blijft, kies voor de baan en werkgever die het leukste is.
     
  5. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Niemand vindt werk leuk.
    Dat is Stockholm syndroom
     
    Reckuuza en B Tender vinden dit leuk.
  6. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Inderdaad, niemand zou werken zonder een vorm van beloning in geld en/of waardering/sociale status. Op het moment dat je het doet is het wel handig dat je het een beetje leuk en nuttig vindt.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  7. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Tips voor onderhandelen:

    Kijk online op website wat een normaal salaris is voor iemand met jouw ervaring en functie. Dan weet je of het gek is wat je wilt verdienen of marktconform.

    Als je een aanbod krijgt is dit vaak zoals het klinkt: een aanbod. Je hoeft het niet meteen aan te nemen en kunt met een tegenbod gekomen. Als ze aangeven dat er geen onderhandelingsruimte is kun je altijd nog accepteren.

    Als ze vragen wat je nu verdient kunt je zeggen: dat vind ik niet netjes tegenover mijn huidige werkgever. Is toch concurrentiegevoelige informatie welke personeelskosten een bedrijf heeft. Soms vragen ze het ook puur om te kijken wat de concurrent uitbetaalt.
    Geef aan wat je waard bent en dat dit zich terugverdient.
     
  8. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Geld is zeker niet het belangrijkste, maar het gaat om ongeveer 1000 bruto extra per maand. Het werk is vrijwel identiek, alleen werkgever/klant is anders natuurlijk.
     
  9. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
  10. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    En de secundaire voorwaarden? Dat kan veel zaken ook nog beinvloeden, zo betaalt mijn huidige werkgever 100% vh pensioen en een heel riant ‘employee benefit / mobiliteits budget’ waarbij dat bij mijn vorige werk niet zo was.
     
  11. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    <3 jouw werkgever
     
  12. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ja grappig.

    ik wil alleen maar zeggen dat bruto salaris niet alles zegt onder de streep.
     
  13. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Nee maar bij een verschil van 1000 bruto moeten die secundaire voorwaarden wel heel goed zijn dan.
     
    Nerrion vindt dit leuk.
  14. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Haha, I’m not getting into this!
     
  15. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    https://www.ad.nl/geld/karen-34-was...ek-leven-op-stokbrood-met-pindakaas~a5322eae/

    8)
     
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Die hele AD Geld pagina is volgens mij gewoon 1 grote clickbait met allerlei verzonnen verhalen lol.
     
    ArtificialFaith en Garrett vinden dit leuk.
  17. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.659
  18. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Weet iemand hoe dat zit met resterende vakantie-uren bij het veranderen van werkgever?

    Ik dacht dat ze dan kijken naar hoeveel je per jaar krijgt, wat je opgenomen hebt en je saldo. En dan verrekenen met het moment dat je weggaat tot einde jaar. Als dat zo is dan klopt ‘t wel met m’n huidige situatie.

    Maar stel ik heb nu 80 uur open staan, en ik maak die allemaal op, en de maand erna neem ik ontslag. Wordt het dan ingehouden van je salaris?

    And if so, why?
     
  19. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Het is vrij simpel.

    Gedurende de duur van de arbeidsovereenkomst bouw je vakantiedagen op. Stel je hebt bij fulltime dienstverband recht op 25 vakantiedagen p er jaar, dan heb je na één jaar dus 25 vakantiedagen opgebouwd. Heb je een half jaar gewerkt dan heb je 12,5 vakantiedagen opgebouwd, heb je 2 jaar gewerkt dan heb je 50 dagen opgebouwd.

    Heb je op het moment van vertrek meer vakantiedagen opgenomen dan je hebt opgebouwd, dan zou men dat inderdaad van je salaris moeten worden ingehouden (maar dan heeft de werkgever ook wel zitten slapen). Net zo zeer dat je ze uitbetaald krijgt als je vakantiedagen overhoudt bij vertrek.
     
  20. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Aan het begin van kalenderjaar bouw je wettelijk (20 dagen) en bovenwettelijk op (vaak 5 dagen, soms meer). Als je dan halverwege het jaar uit dienst gaat heb je dus maar recht op de helft (12,5 dagen), dus als je tegen die tijd al 25 dagen hebt opgenomen moet je er 12,5 terug betalen.
     

Deel Deze Pagina