1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nintendo DS (lite) - Deel 4

Discussie in 'Nintendo Hardware' gestart door CaptnCook, 5 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Alweer het 4e deeltje van dit topic over Nintendo’s nieuwste handheld.

    Wat is Nintendo DS? (text komt van nintendo.nl)

    De toekomst van gamen!
    Met fantastische 3D graphics en stapels innovatieve kenmerken biedt de Nintendo DS het allernieuwste op het gebied van draagbaar gamen. Het gestroomlijnde, stijlvolle uiterlijk is indrukwekkend en de waanzinnige nieuwe games plus de compatibiliteit met de volledige catalogus aan Game Boy Advance games zorgen voor een aanbod van meesterlijke games dat zijn gelijke niet kent.

    Console
    De Nintendo DS combineert actie op twee schermen met interactie door middel van een touchscreen voor een unieke gameplay ervaring. De console is ook voorzien van de allernieuwste draadloze communicatietechnologie, waardoor spelers samen met hun vrienden multiplayer-games kunnen spelen of met de in de console ingebouwde software PictoChat berichtjes en tekeningen naar elkaar kunnen sturen. De Nintendo DS is het begin in de revolutie van het draagbare gamen.

    Twee schermen
    Dankzij twee LCD-schermen biedt de DS een baanbrekende manier van gamen. Elk van beide 7,6 cm schermen is in staat volledig driedimensionale graphics te produceren; de DS heeft genoeg power om nog meer geavanceerde beelden te produceren dan de Nintendo64.

    De mogelijkheden zijn eindeloos. Het ene scherm kan gebruikt worden om de belangrijkste actie weer te geven, terwijl het andere dienst kan doen als plattegrond, inventarisscherm, of om een tweede perspectief op de actie te bieden. De twee schermen zouden ook tegelijkertijd gebruikt kunnen worden om enorme eindbazen weer te geven!

    Touchscreen technologie
    Het onderste scherm van de DS maakt gebruik van touchscreen technologie - en da's voor het eerst dat een draagbare console van een dergelijke functie is voorzien.

    Je kunt de actie besturen met je vinger of de DS stylus die bij elke console wordt meegeleverd. Maak tekeningen of schrijf tekstjes en stuur ze naar je vrienden, bestuur de actie op het scherm met meer precisie dan ooit of navigeer met een simpele vingerbeweging door een menu. Of je nou Samus Aran bestuurt in de nieuwste Metroid-game of een hond over z'n buik aait in het nieuwste meesterwerk van Miyamoto, dankzij touchscreen-technologie speel je games op gloednieuwe wijze!

    De stylus bewaar je achterin het toestel. Het touchscreen is voorzien van een duurzaam laagje.

    Ingebouwde microfoon
    De Nintendo DS is voorzien van een ingebouwde microfoon. Dat betekent dat je, met spellen die hier gebruik van maken, tegen je DS kunt praten om zo de actie op de schermen te beïnvloeden.

    Door gebruik te maken van de microfoon kunnen spelontwikkelaars games ontwerpen die reageren op bepaalde geluiden, zodat bijvoorbeeld bepaalde commando's verschillende resultaten opleveren in de game. Stel je voor dat je je personage door een level loodst door hem letterlijk te vertellen waar hij heen moet lopen - de DS maakt het mogelijk. In de toekomst kan het zelfs mogelijk zijn dat je over een lokaal netwerk met anderen communiceert.

    Ook de ingebouwde microfoon van de Nintendo DS maakt het dus mogelijk games op een nieuwe manier te beleven.

    Draadloos netwerk
    De communicatietechnologie in de Nintendo DS stelt 16 gamers in staat draadloos met elkaar in contact te komen. De afstand waarbinnen spelers met elkaar in contact kunnen komen varieert van 1 tot de 30 meter. Bij sommige titels is het zelfs mogelijk om met slechts één exemplaar van de game een multiplayer-sessie op te zetten!

    In de toekomst zullen games ook gebruik kunnen maken van de draadloze LAN mogelijkheden waarover de DS beschikt, waardoor er nog meer opties zijn om met meer spelers samen te spelen!

    N.B.: draadloze communicatie met de Nintendo DS, inclusief PictoChat, is niet privé en wordt door Nintendo niet in de gaten gehouden. We adviseren dan ook dat je nooit persoonlijke informatie priisgeeft of afspreekt om een vreemde te ontmoeten.

    Stereogeluid

    De DS is voorzien van stereoluidsprekers en een opening om een hoofdtelefoon op aan te sluiten, waardoor de sfeer van de geluidseffecten en de muziek in de games versterkt wordt. Het gebruik van geluid kan tijdens het gamen bovendien een belangrijke rol spelen, bijvoorbeeld om je attent te maken op naderende vijanden.

    Game Boy Advance games speelbaar
    De Nintendo DS is voorzien van twee openingen: een daarvan is voor DS games en de ander is voor de bestaande Game Boy Advance spelcassettes. Alle bestaande GBA games zijn speelbaar op de DS, waardoor deze console direct over honderden titels beschikt (waarvan echter alleen de stand voor één speler op de DS gespeeld kan worden).

    Hoe ziet de DS er uit?

    Er zijn op het moment 2 versies, de normale DS en de DS lite.

    [​IMG]

    Ok en wat zijn de verschillen tussen de DS en de DS lite?

    [​IMG]

    Dat is een flink verschil, wat kosten beide heren?

    De DS is inmiddels verkrijgbaar voor 129 euro. De DS lite kost 149 euro.

    Zijn er verschillende versies?

    Ja, die zijn er. De normale DS is er in het zilver en was ook leverbaar in het blauw en roze, de blauwe en roze zijn echter heel slecht tot niet meer verkrijgbaar.
    De DS lite is in het wit en zwart leverbaar.

    DS lite white
    [​IMG]

    DS lite black
    [​IMG]

    DS
    [​IMG]

    Hoe ziet de verpakking eruit?

    [​IMG]

    [​IMG]

    Zijn er bundels?

    Ja, maar op het moment alleen de MarioKart bundel met de normale DS, deze is verkijgbaar voor 149 euro.

    [​IMG]

    Ok, de DS heeft een touchscreen, maar hoe maak je daar gebruik van?

    Je kan het touchscreen op drie manier besturen: met de stylus, met de thumbstrap en met je vinger.

    De stylus aan het werk
    [​IMG]

    De thumbstrap
    [​IMG]

    Stylus van de DS
    [​IMG]

    Stylus DS lite (is langer en dikker)
    [​IMG]

    De games

    Advance Wars
    [​IMG]

    Big Brain Academy
    [​IMG]

    Dr. Kawashima's Brain Training
    [​IMG]

    Mario & Luigi Partners in Time
    [​IMG]

    MarioKart
    [​IMG]
    [​IMG]

    Metroid Prime Hunters
    [​IMG]

    Nintendogs
    [​IMG]

    New Super Mario Bros.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Starfox DS
    [​IMG]

    Super Princess Peach
    [​IMG]

    Tetris DS
    [​IMG]

    The Legend of Zelda: The Phantom Hourglass
    [​IMG]
    [​IMG]

    Yoshi's Island 2:
    [​IMG]

    In deze post van Modder-Eter staan ook nog wat andere games: klik

    Nintendo DS deel 1
    Nintendo DS deel 2
    Nintendo DS deel 3

    Ga rustig verder waar we gebleven waren. :)
     
  2. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    En dan te bedenken dat de PSP op deeltje 1 zit ;)

    Ik ben trouwens erg benieuwd hoe de DS(lite) gaat samen werken met de Wii. Het lijkt me best grappig om weer dit combinatie te gebruiken, ondanks dat ik het op de cube niet echt vond werken.

    * ik zit trouwens te twijfelen of ik Animal crossing ga kopen of niet....
     
  3. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Er zijn al meerdere PSP topics geweest en er is zelf een heel PSP forum geweest. Toen PSP world er was, waren er geen PSP thread op XBW. Daardoor gaan de DS threads wat harder.

    De connectivity op de Gamecube met de GBA werkte niet goed. Dit kwam vooral omdat het doormiddel van een snoer moest en omdat veel games het niet ondersteunden.

    Bij de Wii en de DS zal het allemaal draadloos zijn en zullen meer games er gebruik van gaan maken. Bijvoorbeeld ook in combinatie met de oude downloadable games op de Wii als controller of iets dergelijks.

    Animal Crossing is zeker de moeite waard.
    In het speel is heel veel te doen, uren gameplay. Je moet er wel van houden.
     
  4. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    PSP heeft een eigen forum wijsneus :+
     
  5. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    PSP had een eigen forum. :)
    klik

    Wat nieuwe screens van Starfox Command:
    klik
     
  6. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    En we weten allemaal hoe goed dat liep/loopt :+

    En ik ben op het moment bezig met het lezen van revieuws, best wel jammer dat ze die speciale feestdagen eruitgelaten heb. Toch lijkt het mij een prima vakantie/vrije tijd spelletje
     
  7. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Je precies. Je hebt niet echt een doel, je kan in principe alles doen wat je wilt.
    Het is erg leuk om alles te verzamelen en om bijvoorbeeld je huis helemaal te up te graden en in te richten.

    Is echt een hele leuke vrijetijdsgame
     
  8. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    kun je nagaan hoeveel mij dat psp ding mij intereseert :+
     
  9. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    Even een game gevonden voor een eerste update :+
    Het is de game Point blank DS. Het lijkt een beetje op duck hunt maar in de Ds versie wordt er (zover ik kan zien) goed gebruik gemaakt van de DS.
    Het is de bedoeling dat Point Blank DS ergens eind 2006 naar Europa gaat komen. In Amerika is de game al uit en is redelijk goed ontvangen (IGN score: 7).

    Voor de liefhebber een aantal screens
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  10. Wessiej

    Wessiej A.F.C.A.

    Berichten:
    1.834
    Leuk Bevonden:
    0
    Point Blank heb ik ja, op zich is het best wel een tof spel :D.
    Sommige spelletjes die erin zitten zijn best lastig, en je probeert altijd je High-Score te verbeteren.
     
  11. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Lijkt het maar zo of wordt dit echt een old-school Kirby game. Zou wel vet zijn namelijk, heb Kirby op de Gameboy echt veel gespeeld

    Dit is geen spel wat je uren achter elkaar speelt. Als je elke dag 10-20 minuten speelt (zolang duurt ook ongeveer de dagekijkse training) dan kun je er denk ik wel heel lang plezier mee hebben zeker omdat je het elke dag "moet" spelen.

    Vind het trouwens perfect werken zoals de DS gebruikt wordt in BT
     
  12. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ok, bedankt. :thumbs:
    Is dus wel de moeite waard.

    Ziet er interessant uit Point Blank. Hoop dat er een wat concrete datum van komt i.p.v. ergens in 2006.
     
  13. Qontroller

    Qontroller Q-dance fan

    Berichten:
    310
    Leuk Bevonden:
    0
    Is trauma center eigenlijk een beetje een vet spel, wel wat dingen overgehoord, maar nog niet echt van iemand zelf?

    Vannochtend de alarmfunctie van de DSlite in werking gezien, ik sliep ergens anders, werkt opzich best wel handig voor als je op vakantie bent aangezien het volume nog aardig hard kan worden ingesteld. Op deze manier kan je hem ook als klok gebruiken, en aangezien er de tijd tot het alarm er ook staat weet je precies hoe lang je nog kunt slapen *)
     
  14. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik ook man, die gba versie was een remake van de nes versie van het spel. Die speelde ik heel vroeger, en heb een paar jaar geleden die gba versie nog es uitgespeeld. \o/ nostalgie.
     
  15. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Ik heb m sinds gisteren en vind het geweldig ! :thumbs:
     
  16. Wessiej

    Wessiej A.F.C.A.

    Berichten:
    1.834
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor Trauma Center kocht ik eigelijk de DS lite, of was iig een groot belangingspunt :+.
    En hij is het ook waard, geweldig spel.
     
  17. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik zit te twijfelen om een DS te kopen ik heb al een 360.

    Is het ding het gewoon echt waard? (leg ook ff uit waarom)

    Games die ik er dan bij zou kopen:
    - Sonic Rush
    - New super mario DS
    - Castlevanie

    Zulk soort games...
     
  18. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0

    ik vroeg mij precies hetzelfde af, maar heb hem gister toch gekocht en hij is het echt waard:thumbs: overigens ik neem hem zo mee in me zak dus ik zit overal te gamen, ook op internet want met een beetje geluk staat er ergens een draadloze verbinding open:)
     
  19. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10

    Ik zou zeggen, lees de laatste pagina's van deel 3 even door.
    Deze vraag is daar vaak genoeg beantwoord.
     
  20. Wessiej

    Wessiej A.F.C.A.

    Berichten:
    1.834
    Leuk Bevonden:
    0
    360 is 1 plek, DS is overal.
    De games die je noemt zijn ook goed.

    Kijk, het is prachtig om als je een lange rit ergens naartoe maakt in de trein bus of vliegtuig, dat je even je DS kan pakken en toch lekker gaat spelen.

    En de touchscreen is o zo leuk, als ik iets met gamen koop, dan moet het nieuw leuk en initatief zijn.
    Xbox 360 is natuurlijk eerste next-gen en die moest ik gewoon hebben.
    De Wii komt hier ook, door al die bewegingen, de DS lite is hier ook door die touchscreen, hoe vet is het om operaties met je eigen hand uit te voeren, zoveel leuke dingen.

    Als je dat niet zo leuk vind moet je denk ik nog eens twijfelen tussen de PSP e n de DS, vooral omdat die 3 games die je opnoemt niet echt gebruik maken van de touchscreen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina