1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Martijnn, 25 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    is dit ook een petjes bak?
    er rijd iig geen petje in:+
    ik draag wel skinnyjeansO-)

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    2 litertje, niet verkeerd.
    Toch, de kleur rood trekt me nooit zo met een auto.

    Verder zou ik er persoonlijk velgen met een rechte lijn onder doen, vind ik mooier. :)
     
  3. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    komen binnenkort andere velgen onder. volledig gepolijst in 9j achter en 8 j voor. wat er nu onder zit is 7.5 j. dus dat gaat flink breed worden;)
     
  4. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Ik heb een VW Golf 2.3 V5 Highline (meest luxe uitvoering) in de aanbieding voor je. Lederen interieur, airco, standkachel, verwarmde stoelen, electrische ramen en spiegels, noem maar op.

    Kleur donkergroen. Km-stand is 196.000. Vermogen is 150PK. Transmissie is automaat. Geloof me, als je één keer automaat gereden hebt, wil je nooit meer anders. Zwaar relaxed!

    De auto is dealer onderhouden, dus incl. boekjes en NAP. Alle keuringen zijn toegestaan.

    Prijs +- 6750 euro (= incl. zgan JVC Autoradio met USB ingang).

    Enkele foto's:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 9 apr 2008
  5. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    De Seat Leon is pas vanaf 2000 op de markt. :+
     
  6. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Oke.. heb het even helemaal doorgelezen..

    Mazda MX5:
    Leuke auto alleen de meeste zien er erg oud uit en zijn over het algemeen(de oudere modellen) vaak vrouwen auto's.. maar ze zijn cker niet lelijk en je krijgt wel kwaliteit en waar voor je geld.

    Volvo: Niet aan beginnen, is gewoon te oude lullig.. alle leraren rijden ook een volvo.. gewoon niet doen.. verbruik iks over het algemeen niet erg goed.. vaak 1 op 8. Vooral de oudere

    Opel Tigra: Goiz.. niet aan beginnen.. als ik zou weten dat jij er 1 zou hebben nam ik je niet meer serieus.. ze zijn zo ontiegelijk verneukt. je word nagekeken en je denk dat je iets rijd maar je rijd in werkelijkheid gewoon een pallet op wielen... is gewoon een foute vrouwen auto..

    Golf V5: Ja! automaat.. goedzo.. is mooie cleane auto, kun je normaal mee voor de dag komen en 150 pk is ook niet mis.. je kunt rustig rijden en als je wilt haal je de 200 ook.. ook het Filerijden is in een automaat super

    Golf 3: ja.. niet veel meer aan doen.. die velgen staan wel goed. maar je moet er niet veel meer aan doen dan andere velgen.. is een leuke auto alleen het minst mooie model van Golf..

    maar cker niet lelijk..
     
  7. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Tjah, veel mensen denken bij het horen van het woord "Automaat" dat het voor mensen is die niet kunnen rijden. Ik dacht er vroeger ook zo over, wilde per se schakelbak. Tot mijn broer een automaat nam en mij daar in liet rijden. Tering wat was dat relaxed! Altijd een handje vrij, geen kramp in je benen tijdens een file.

    Nooit meer een schakelbak, tenzij het een sequentiele bak is! Mijn volgende auto wordt een Golf V GTI met 6 traps DSG (automaat) :D
     
  8. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    dan hoop ik dat je goed veel centjes hebt:p..

    en ik weet heus wel wat DSG is..

    trouwens.. wij hadden toen voor een weekend een R8 met die R-Tronic.. maar dat schakeld weer heel erg kut.. daar is de handbak weer beter.. naja.. ik ben 16 had ook ff 2km met een R8 gereden:p
     
  9. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Dat geld misschien voor de echt oude Volvo's. Echter, de Volvo's van de afgelopen jaren zijn even wat anders qua design en verbruik. Volvo is een van de meest degelijke auto's die je kunt kopen. De kwaliteit en de betrouwbaarheid van Volvo ligt op een erg hoog niveau. Tevens zijn er genoeg mooie, sportieve Volvo's te verkrijgen tegenwoordig.

    Weet niet hoe je erbij komt dat oudere MX5's over het algemeen vrouwenauto's zijn. Als je even de tijd neemt om goed te zoeken, dan kun je behoorlijk wat recente betaalbare MX5's vinden.
     
    Laatst bewerkt: 9 apr 2008
  10. Kombat

    Kombat Nico Swinkels

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    MX5 is gewoon super sportief voor je geld.
    1.8 is wat vlotter, 1.6 is wat zuiniger en iets rustiger.
    Leuke auto en er valt best een beetje mee te driften, toch zal ik zelf er nooit een kopen.
    I keep my Jeep XJ Cherokee 4.0 Limited. poeh ik haat de pomphouder.
     
  11. JeePee

    JeePee Guest

    Automaat is kut. Wil je net even ietsjes harder op trekken, moet 'ie weer terugschakelen :confused: M'n ouders hebben een V6 Jaguar met automaat, en een 4L Fiesta handbak die na de 100km/h niet echt meer trekt, maar ik rijd 10x liever in de ford dan in de jag. Je hebt meer controle, is minder saai, en je kan makkelijker raggen.

    Ben zelf ook op zoek naar een nieuwe wagen trouwens. M'n eerste. Had laatst een mooie Peugeot 205 1.9GTi gezien (130pk, 850kg) maar ik kan hem nergens meer vinden 8) Heb me helemaal kapot lopen zoeken maar geen idee meer welke site het was.
     
  12. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Automaat is zeker niet kut (dat dacht ik vroeger idd ook). Als je een goede automaat hebt, dan scheelt het misschien 5tiende seconde met een handgeschakelde bak. De vertraging die je hebt bij het automatisch terugschakelen is bijna hetzelfde als de koppeling indrukken en een lagere versnelling kiezen.

    Het nadeel van een handgeschakelde bak is ook (wil je echt goed optrekken) dat je altijd bij het juiste toerental moet overschakelen om zodoende weer maximum koppel te hebben.

    De nieuwe DSG bak van VW, nu nog 6-traps, straks 7-traps is weer sneller dan een handgeschakelde bak en dan heb je nog eens F1-flippers aan je stuur ook ;)

    Nee, een schakelbak is niet meer van deze tijd.
     
    Laatst bewerkt: 10 apr 2008
  13. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Die heb ik wel hoor, komt wel goed ;) Moet alleen mijn huidige auto nog even verkopen, anders wordt het even wat lastiger....
     
  14. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Automaat is absoluut niet kut! Het ligt inderdaad aan de bak die in de auto ligt. Zo hebben wij een Volvo S60 2.4T met automaat gehad. Was een snelle bak, alleen de automaat was wat minder. Was een wat luie automaat, een trage automaat. Nu hebben een we een Mercedes C230 V6 automaat en deze bak is echt heel direct en heel snel. Reageerd gelijk en schakkeld heel snel over. Ik werk bij Seat en daar heb ik een tijd terug in een Seat Leon FR DSG gereden. Rijd echt super en de bak is ook echt super.

    Ben zelf nu bezig met een Seat Leon 1.8-20VT Sport (180 pk).

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 10 apr 2008
  15. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Nette bak man! Wat moet hij kosten?

    Kijk, automaat wordt veelal gezien als een optie voor mensen die niet kunnen autorijden. Dat is echter pure onzin. Mijn eerste auto was een VW Corrado VR6 (schakelbak) met 211 PK. Lekker veel vermogen, maar kwa optrekken was ik echt afhankelijk van het op het juiste moment schakelen. Ik moest echt werken in die auto. Stroeve koppeling, maar het gaf je wel een vet gevoel.

    Mijn huidige (tweede auto) is dus de Golf 2.3 V5 automaat en ik heb nou niet echt het gevoel dat ik veel langzamer ben (al scheelt het wel 3 seconden van 0-100 en iets van 25km/h topsnelheid). Ik ben automaat gaan rijden n.a.v. de Toyota Supra met automaat van mijn broer, die gekgenoeg ook sneller was dan zijn tegenhanger met een handgeschakelde bak.

    De automaten van tegenwoordig zijn echt goed. Er zit vaak maar een paar tiende seconden vertraging in wanneer je het gaspedaal vol intrapt. De automaten van nu zijn alweer veel sneller, vaak al 5-traps á 6-traps ipv 4-traps (eind dit jaar komt VW dus met de 7-traps DSG die in de nieuwe Scirocco geleverd gaat worden).

    De DSG technologie heeft eigenlijk twee versnellingsbakken, kijkt naar het toerental en gaat met de versnellingsbak die niet gebruikt wordt alvast in de meest verstandige versnelling zitten. Zodra je overschakelt zit je dus zo goed als direct in het toerengebied waar je wil zitten, wat resulteert in een vrijwel directe overbrenging. Maargoed, DSG staat ook niet voor niets voor Direct Shift Gearbox (Direkt Schalt Getriebe).

    Automaat kut noemen is een beetje bullshit dus. Zelf wil ik nooit meer iets anders, al ben ik een gigantische auto freak. Ik vind het niet erg om te schakelen, maar ik heb zogezegd liever een sequentiele automaat, dan een handgeschakelde bak. Een automaat gaat wennen en eenmaal gewend wil je gewoon niets meer anders.
     
  16. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Is nog even afhankelijk van de korting die ik krijg. ;)
    Het is niet de auto op de foto's (wel dezelfde kleur, velgen en uitvoering, helemaal hetzelfde dus). Hij is uit 2003 en heeft 63.000 op de teller staan.
    Moet wel even zeggen dat de auto is van een klant die momenteel in bespreking is met een collega voor een nieuwe Leon. Het ziet er goed uit, maar het is nog maar de vraag of hij daadwerkelijk de nieuwe auto koopt en deze dus inruilt. Spannend. :) Lukt het niet, dan zoek ik verder. Een Seat is echt een must voor mij.

    Klopt, een Corrado heeft een stroeve koppeling. Veel vermogen, maar je bent inderdaad echt afhankelijk van het schakelen op het juiste moment, anders kun je het echt vergeten.

    Klopt, een automaat gaat zeker wennen. Heb niet echt een voorkeur voor het type bak. Vind zowel een handgeschakelde bak als een automaat tof. Is afhankelijk van het type auto. Zo heb ik ook in auto's gereden waarvan de koppeling en de bak echt zwaar klote is (moet niks van Fiat en Citroën hebben).
     
    Laatst bewerkt: 10 apr 2008
  17. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360

    dat is ook een Jaguar.. een groter kut auto is er niet.. je betaald veel voor de naam(als tie nieuw is. 2e hands zijn ze geen kut waard) en het is allemaal oude techniek van ford.. nou daar word je ook niet vrolijk van.. en ja een 4.0 liter met een paar pk maar..

    ik ken je ouders enzo niet maar volgens mij rijden ze puur jaguar om de naam en dat het LIJKT dat je geld hebt.. want het is gewoon een dure Ford.. en dat is niet echt positief.. maar dat vind ik..
     
  18. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Ik zeg altijd zo: Een Jaguar is voor mensen die geen Bentley kunnen betalen :p

    Achjah, als ik het geld heb ga ik liever voor een dikke A8, dan een Jaguar S-Type ofzo....

    Duitse auto's zijn meister :D
     
  19. JeePee

    JeePee Guest

    Onzin. Ik weet zelf ook wel dat het grotendeels een Ford Mondeo is, maar je merkt toch echt wel dat je in een Jaguar rijdt. Het is een zeer mooi afgewerkte auto en hij rijdt bijzonder comfortabel. Veel ruimte in de kofferbak en als het ff moet zit je best rap bij de 100.
    En je kent mij ouders inderdaad niet ja. In een auto rijden voor de naam... pfff. Daarom rijden ze zeker ook in een 1.3 liter Fiësta'tje.
    En wat je zegt over het aantal pk: ik weet het niet helemaal uit m'n hoofd, maar volgens mij heeft de nieuwe Jag V8 Supercharged een vermogen van 480pk...

    En over die automaat: ik VIND het kut. Zo beter? Tuurlijk, het is heerlijk filerijden, heerlijk relaxed in de auto zitten, je voelt niet dat er geschakeld wordt en je houd je koppeling langer heel, maar erg gaat niks boven een handbak imo. Heb je tenminste wat te doen, als je wil raggen plaats je hem vooraf in de juiste versnelling, en je hebt gewoon meer controle over je auto. Als je snel wil optrekken terwijl je al vaart hebt, geef je extra gas, ECU denk terugschakelen, en DAN ga je..., terwijl je dat met een handbak al in de bocht zelf had kunnen doen (terwijl er bijvoorbeeld verkeer voor je rijdt). Een automaat vindt dit te milieu onvriendelijk en dat is gewoon bassie. En ja, automaat is gewoon booooring. Heb sowieso een hekel aan hulpmiddelen (al ben je ze uiteraard wel dankbaar in een verkeersongeluk :9)
     
  20. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    ja het lijkt mij ook leuker om te schakelen enzo maar een automaat rijd ook heel fijn.. en ja dat is een Jag V8 Supercharged.. ja dat zegt niks..
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina