1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Media Center Extender op Xbox 360 [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

  1. phoenix4

    phoenix4 Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn mensen die dit weten toch? Elke keer als het gevraagd wordt komt er geen antwoord op :mad:. Ik wil echt zo graag Uitzending gemist en andere internet tv op mn 360 kijken. Kan iemand helpen?
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Werkt helaas niet via mce
     
  3. owesseli

    owesseli Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb een asus a6je met 2048mb en duo T5600 met MCE erop.
    De link met de xbox 360 werkt prima echter zodra ik een film stream (zowel normaal als met transcode) slaat het beeld na een ... aantal seconden/minuten vast. Ik krijg geen melding op de xbox en de tijd dat ie loopt, loopt ie zonder hakkelen dus prima.
    Heeft iemand een suggestie?

    Gr. Oscar
     
  4. ExecutorM

    ExecutorM Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wordt helemaal gek ben hier al twee dagen nonstop mee bezig!!!!

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Krijg geen connectie tussen PC<->XBOX, ze zien elkaar niet terwijl media sharing etc is geactiveerd. Ook wmp 11 ziet de xbox niet!!!:mad:
    Welke provider?: Multikabel
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: kabel
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: snel zat!

    Modem

    Welk merk modem heb je?: scientific atlanta
    Modem type?:
    USB/ Ethernet?: ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: nee
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: zone alarm, uitgeschakeld, windows firewall, alle poorten juist geconfigureerd!

    Router

    Welk merk router heb je?: sweex
    Welk router type?: RO01
    Welke firmware?: de laatste update in ieder geval
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: ethernet

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: pc wordt niet gevonden door xbox, tijdens extender setup wordt xbox niet gevonden. ook vraag wmp 11 niet of ik media met de xbox wil delen...
    Wat heb je geprobeerd?: alles! talloze fora doorgespit etc.
    Waar stopt de test?: pc connection: failed - media extender setup vind xbox niet
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):
    Wat staat er bij NAT?: open

    XBOX live werkt 100%, krijg alleen media center niet aan de praat terwijl alle software geinstalleerd is. Denk dat de fout in de router zit... Heeft ingebouwde (erg goede!) firewall...Heb ook al de site bezocht voor router config maar werkt ook al niet!!

    Somebody help me!!
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    welke windwos heb je, welke firewall heb je ... je router instellingen zijn namelijk goed. Ik heb meer info nodig om je te kunnen helpen
     
  6. punisher007

    punisher007 Active Member

    Berichten:
    394
    Leuk Bevonden:
    0
    Transcode 360 werkt gewoon onder vista icm Windows Media Center.
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    O dat is dan sinds kort want die gaf eerst alleen maar problemen. Dan ga ik het vanavond weer eens proberen !
     
  8. ExecutorM

    ExecutorM Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    WMC2005, rollup 2, sp2 zo up to date als het maar zijn kan......
     
  9. ExecutorM

    ExecutorM Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    oh ja, de windows firewall draait wel met alle poorten geopend die nodig zijn volgens ms.. uitschakelen werkt ook niet... en de router heeft een ingebouwde firewall....
     
  10. hullybul

    hullybul Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Kun je mij vertellen wat je nu exact met Transcode kunt doen? Kan ik bijv. .vob files streamen?
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    met transcode word on the fly deze gecodeerd naar wmv .. dus ja je kan dan ook .vob files streamen.
     
  12. Black Bullet

    Black Bullet Registered Joezer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    Media Center kan überhaupt mijn avi video's niet vinden op mijn pc, ik vind ze namelijk niet terug. Ik heb de map "Mijn Documenten" toegevoegd en ik heb Transcode 360 geïnstalleerd. Wat doe ik fout?
     
    Laatst bewerkt: 27 jan 2007
  13. hullybul

    hullybul Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    kun je mij vertellen hoe? Ik heb mediacenter werken, hdfilms gaat perfect via mediacenter, maar .vob files aan de gang krijgen ho maar..
     
  14. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Zie je de files op op de scherm bij de 360?

    Daarna gewoon DIT.

    Nogmaals, ik weet niet of vob werkt. Ik heb gister transcode nog wel gewoon gebruikt met een xvidje samen met ondertiteling. Werkt gewoon perfect :)
     
  15. ExecutorM

    ExecutorM Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    ff voor de duidelijkheid, dit heb ik in m'n router FW geconfigureerd, bij packet filters van inbound en bij outbound.

    Inbound Filter Enable
    Allow all to pass except those match the following rules.
    X Deny all to pass except those match the following rules.

    ID Source IP : Ports Destination IP : Ports Enable Use Rule#
    1 : ip pc / 88/ ip xbox/ 88/ x
    2 : ip pc / 3074/ ip xbox/ 3074/ x
    3 : ip xbox : 88/ ip pc/ 88/ x
    4 : ip xbox : 3074/ ip pc/ 3074/ x

    onder dmz host heb ik het ip van de xbox toegevoegd
     
    Laatst bewerkt: 27 jan 2007
  16. Black Bullet

    Black Bullet Registered Joezer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    In eerste instantie wil ik dat Media Center op mijn pc videobestanden vindt.
    Ik heb een aflevering van Family Guy geconverteerd met Videora Xbox 360 converter naar een .mpeg. Hoe komt het dan toch dat Media Center het videobestand niet kan vinden? :'-(

    [​IMG]
     
  17. ExecutorM

    ExecutorM Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Alle router instellingen gereset en pc en xbox dynamic IP's gegeven.. WMP 11 ziet xbox eindelijk.. Maar xbox vindt pc nog steeds niet.... :mad:
     
  18. JrY

    JrY Active Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    Sinds vorige week heb ik een media center pc, en heb toen elke avi met ondertiteling naar de 360 gestreamd die ik maar wou.
    afgelopen donderdag probeerde ik nog wat andere decodeersoftware, waaronder nvidia pure video decoder, en directshow voor het afspelen van vob en ts files, maar toen lukte het streamen van avis naar de 360 niet meer. daarna heb ik alle codecs en decodeersoftware van mn pc afgehaald en heb ik transcode360, hdtvpump geinstalleerd.
    Met bijv. afleveringen van sopranos begint het goed met het HBO logo, maar daarna gaat het haperen en vastlopen. Terwijl afleveringen van Lost perfect beeld geven maar geen ondertiteling(ook bij sopranos niet) wat het eerst wel allemaal deed. daarna heb ik vobsub en ook ffdshow weer geinstalleerd maar dit veranderd niks. dvd films streamen is nooit lekker gegaan. 1 x is het gelukt met Sin City maar dan begin je in het menu en dan is de enigste manier om de film te laten beginnen de forward button bashen, waardoor ik ook weer geen ondertiteling heb.

    iemand enig idee wat de oorzaak is? of wat ik mis?

    en met dvd bestanden afspelen lees ik veel over vob en ts, voor zover ik kan zien bestaan een dvd altijd uit die 2 bestanden, iemand enig idee hoe ik die lekker af kan laten spelen?
     
  19. JrY

    JrY Active Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    oke... ik had directshow filter plugin nog niet verwijderd...

    dit heb ik nu gedaan en nu draait sopranos ook perfect, behalve de subs die ontbreken nog. transcode zou die toch ook voor zn rekening moeten nemen?
     
  20. ExecutorM

    ExecutorM Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    YO Fardo!!! Jij popt zo'n beetje op ieder forum up waar ik maar kom!!! :-D Jij bent kennelijk de expert dus even een vraag:

    Ik weet niet hoe ik het heb gedaan, maar eindelijk Media Center op de 360 aan de praat! Maar nu weer het volgende:

    MC op de Box laat niet mijn mp3's etc. zien... Waar ligt dat aan? Alles is in de WMP11 toegevoegd.....

    Thanx alvast!!!
     

Deel Deze Pagina