1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[iOS/Android] Pokémon Go

Discussie in 'Games' gestart door WinterBase, 9 jul 2016.

  1. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    [​IMG]

    De augmented reality-game Pokémon GO werd in september van 2015 aangekondigd. Het is een samenwerking van het bedrijf achter Pokémon, Nintendo en Niantic. Die laatste was tot de herfst van vorig jaar nog onderdeel van Google en zit achter de populaire augmented reality-game Ingress. Om samenwerkingen zoals voor Pokémon GO aan te kunnen gaan, werd Niantic onafhankelijk van Google.



    In Pokémon GO speel je een Pokémon-trainer en is het doel zoveel mogelijk van de fictieve beesten te vangen. In de manga-serie en in het verzamelkaartenspel nemen trainers het een-op-een op tegen elkaar. Daarbij zetten ze hun gevangen Pokémon in. Bij Pokémon GO werkt het net wat anders, maar ook daar vang je Pokémon in het 'wild'. Door naar buiten te gaan, zul je virtuele Pokémon tegenkomen op de kaart van de GO-game. Deze kun je dan proberen te vangen met Pokéballen. Verschillende types Pokémon zul je ook tegenkomen in hun 'natuurlijke' omgeving, zoals water-Pokémon bij meertjes en rivieren.

    Je neemt het niet een-op-een op tegen andere spelers, maar je kun Gyms aanvallen. Je wordt lid van één van de verschillende groepen en probeert samen een Gym te verdedigen door er Pokémon in te plaatsen. Aan leden van de andere groepen is het dan weer de taak om een Gym te verslaan door jouw Pokémon het gevecht aan te laten gaan met de Gym-Pokémon.

    Pokémon GO is gratis te downloaden en te spelen, maar de game bevat wel in-game-aankopen. Deze aankopen zijn niet verplicht en het is dan ook mogelijk om Pokémon Go volledig gratis te spelen.

    Toevoeging van @Siemenn

    Gameplay videos:
    - Pokémon vangen:


    - Gym battles en pokémon evolueren:


    - Eieren laten uitkomen en Gyarados vangen:

    Items:

    - Pokéballs!
    - Incense: gedurende 30 minuten meer kans dat er Pokémon naar de jou komen.
    - Lucky Eggs: Dubbel xp gedurende 30 minuten.
    - Lure Module: werkt bijna hetzelfde als Incense alleen activeer je dit op een Pokéstop in plaats van op jezelf. Andere spelers kunnen hier ook gebruik van maken.
    - Egg Incubator: om je Pokémon eggs uit te laten komen het je een Incubator nodig. Aan het begin krijg je er eentje met oneindig aantal uses. Je kan ook nog incubators krijgen/kopen met een beperkt aantal uses.
    - Razz Berry: verhoog de kans om je volgende Pokémon te vangen. Gebruik deze dus alleen bij Pokémon met een oranje of rode cirkel.
    - Potion: heal je Pokémon voor 20 hp.
    - Revive: breng een Pokémon die het loodje heeft gelegd tot leven

    Experience (XP):
    [​IMG]

    Nog handige websites met veelgestelde vragen:
    https://www.reddit.com/r/pokemongo/comments/4rvuj2/how_do_i_megathread_part_4/
    https://www.reddit.com/r/pokemongo/wiki/faq
    https://support.pokemongo.nianticlabs.com/hc/en-us
     
    Laatst bewerkt: 9 jul 2016
    Reckuuza, L.A. en Maddmonkey vinden dit leuk.
  2. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Gameplay videos:
    - Pokémon vangen:


    - Gym battles en pokémon evolueren:


    - Eieren laten uitkomen en Gyarados vangen:

    Items:

    - Pokéballs!
    - Incense: gedurende 30 minuten meer kans dat er Pokémon naar de jou komen.
    - Lucky Eggs: Dubbel xp gedurende 30 minuten.
    - Lure Module: werkt bijna hetzelfde als Incense alleen activeer je dit op een Pokéstop in plaats van op jezelf. Andere spelers kunnen hier ook gebruik van maken.
    - Egg Incubator: om je Pokémon eggs uit te laten komen het je een Incubator nodig. Aan het begin krijg je er eentje met oneindig aantal uses. Je kan ook nog incubators krijgen/kopen met een beperkt aantal uses.
    - Razz Berry: verhoog de kans om je volgende Pokémon te vangen. Gebruik deze dus alleen bij Pokémon met een oranje of rode cirkel.
    - Potion: heal je Pokémon voor 20 hp.
    - Revive: breng een Pokémon die het loodje heeft gelegd tot leven

    Experience (XP):
    [​IMG]


    Nog handige websites met veelgestelde vragen:
    https://www.reddit.com/r/pokemongo/comments/4rvuj2/how_do_i_megathread_part_4/
    https://www.reddit.com/r/pokemongo/wiki/faq
    https://support.pokemongo.nianticlabs.com/hc/en-us
     
    Maddmonkey en WinterBase vinden dit leuk.
  3. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Zelf heb ik 'm nog niet op de telefoon, ivm geruchten over bans / resets als ie in NL komt. Ik wacht de officiële release nog even af. Desondanks ben ik wel benieuwd naar jullie teams ;)
     
  4. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Hond net even uitgelaten, alleen een Eevee gevangen :p Kwam ook nog twee gasten tegen op de fiets die ook aan 't verzamelen waren :+
     
  5. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Is het zo dat anderen dezelfde pokemon op dezelfde plek zien, en dat als zij 'm vangen dat ze bij jou verdwijnen van de kaart? Dus dat je eigenlijk tegen anderen strijdt om je felbegeerde weedle te vangen?
     
    Maddmonkey vindt dit leuk.
  6. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Volgens mij kost dit echt gigantisch veel van je databundel, en ik heb maar 1Gig. Geen Pokemon Go voor mij. :+
     
  7. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Ik hoorde: als je bijna iedere dag fanatiek speelt, raden ze 1GB aan. Zo'n 3 uur fanatiek spelen zou 8MB kosten, niet heel veel dus.
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Dit is geniaal. Echter zitten er alleen maar Drowsees in m'n straat...
     
    Maddmonkey vindt dit leuk.
  9. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ook precies die blik naar elkaar. Je weet gewoon hoe het zit als je allemaal blanken in een allochtonenbuurt tegenkomt hahah. Gotta get them pokestops.
    Ja en nee. Soms met anderen dezelfde pokemon op precies dezelfde plek allemaal kunnen pakken en anderen keren pluk je hem weg. Het is sowieso gedeeld :)
    37 mb in 3-4 dagen nu.

    Ik begin maar een pidgey farm denk ik...
     
    Siemenn vindt dit leuk.
  10. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Die ongemakkelijkheid :lol:

    Maareh, jullie hebben 'm dus allemaal gedownload en schijten 'm niet voor de reset/ban?
     
  11. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Nee :) Ik heb nog nooit gehoord dat iemand ook maar enige vorm van repercussies heeft ondervonden door het installeren van een APK namelijk.

    Weet niet waar die geruchten vandaan komen, maar die servers zijn wel erg belast. Heb al meerdere keren dat het spel vastliep en vooral als ik pokemon ving. Ben al een Jiggly, poliwirl, ratata's, pidgey's en caterpies kwijtgeraakt daardoor. Wie weet wat mensen wel niet zeggen in de hoop dat de servers minder belast worden.
     
    Siemenn vindt dit leuk.
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Nee dat is wettelijk onmogelijk.

    Trainen jullie allemaal al of zijn jullie lekker aan het vangen? Ik heb net serieus een rondje gelopen van een uur, ik lach mezelf een beetje uit. Ik woon achter een vogelpark en daar zitten megaveel Pokestops. Geniaal.
     
    Siemenn vindt dit leuk.
  13. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Lucky bastard! Er valt weinig te trainen op dit moment hoor. Je kan gym's proberen over te nemen, maar daar blijft het ook wel een beetje bij.

    Vraag mij wel af waar ik andere pokemon kan vinden. Nog niks afgezien van dezelfde 30 gezien namelijk.
     
  14. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Bedoelen jullie met trainen je Pokémon trainen of je eigen karakter? Want eerstgenoemde kan toch alleen met stardust en candies (welke je krijgt uit gelijke Pokémon vangen)? Laatstgenoemde kan door Pokémon vangen en Gyms uitdagen, als ik het goed begrijp? In hoeverre kan je nu al trainen dan?
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ja ik heb het over stardust. Die bewaar ik nog maar denk.

    Heb wel 41 drowzee candies :')
     
  16. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Gebruik m'n stardust maar om wat Pokemon te levellen, geen idee of dat slim is :+

    Vanavond ook even rondje gereden met de auto en her en der bij wat stops wat items gescoord. Super vet :cool:
     
  17. NLegendkiller

    NLegendkiller Active Member

    Berichten:
    1.837
    Leuk Bevonden:
    583
    Gisteren ook maar eens begonnen. Tot nu toe 21 Pokémon gevangen en heb in ieder geval een Pidgey geëvolueerd naar een Pidgeotto. Verder nog een beetje aan het oriënteren hoe alles precies werkt, maar zit al op level 4, dus kan binnenkort eens naar een Gym lopen.

    Is er trouwens een goede manier om fietsend locaties en Pokémon in de gaten te houden zonder de hele tijd op je telefoon te kijken? Krijg je bijvoorbeeld een melding als je alleen het geluid aan zet? Dat is iets wat me nog niet duidelijk is.
     
  18. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Volgens mij moet je de telefoon steeds voor je houden. Er is wel een bepaalde smart horloge die Nintendo verkoopt waarop je kan zien of er pokemon zijn in de buurt. Slimme zet dus.

    Dit vind ik ook een groot nadeel, want het maakt het allemaal nogal ongemakkelijk. :p
     
  19. NLegendkiller

    NLegendkiller Active Member

    Berichten:
    1.837
    Leuk Bevonden:
    583
    Op zich een slimme zet van Nintendo, maar ik ga er geen extra accessoires voor kopen.

    Dan maar een sirene aanzetten zodat iedereen uit m'n buurt blijft als ik op de fiets Pokémon aan het zoeken ben :p
     
  20. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Ook maar gedownload. Geen idee of ik het veel ga spelen, zo lui als ik ben in de avonden. Inmiddels wel uitgevonden: bij mijn bushalte zit een pokéstop en in mijn straat zitten er nog 4, met aan het uiteinde een gym. :p


    Edit: zo, in de bus even langs alle pokestops gegaan en een rattata, diglett, pidgey en spearow gevangen. Meteen level 3. Dit was binnen 100 meter, daarna niets meer tegengekomen. Curieus.

    Aantal dingen vallen wel op:
    - Het nearby systeem is ook best complex. Je moet echt meters maken om bepaalde pokemon te vinden. Misschien dit systeem leren:
    [​IMG]
    - Ik zie veel wiebelende grasjes, maar komt steeds niet uit. Sund.

    Daar waar je bij de gameboy/DS games voortdurend Pokémon tegenkwam en je Repels ging gebruiken om dat te voorkomen, kom je hier amper Pokémon tegen. Tips waar je op moet letten? :p
     
    Laatst bewerkt: 10 jul 2016

Deel Deze Pagina